syyskuu
Europe/Helsinki

Jaybird RUN vapauttaa kuntoilijan täydellä langattomuudellaan

RUN-Drift-Case

Maailman johtavan oheislaitteiden valmistajan, Logitechin omistama Jaybird (www.jaybirdsport.com) julkisti ensimmäiset täysin langattomat urheilukuulokkeensa.

Urheilukuulokkeiden pioneeri Jaybird tuo myyntiin täysin langattomat RUN-urheilukuulokkeet. Ne onkin suunnattu ensisijaisesti juoksijoille, lenkkeilijöille ja hölkkääjille, joille täysi vapaus johdoista tarkoittaa entistä miellyttävämpää kuuntelu- ja liikkumiselämystä.

Kevytrakenteiset ja korvia myötäilevät RUN-urheilukuulokkeet ovat myös hienkestävät ja vettähylkivät. Akunkestoa on täydellä latauksella peräti 12 tuntia mukana tulevan latausyksikön kanssa. Nautinnon viimeistelee taajuuskorjaimella varusteltu sovellus, jonka ansiosta äänentoiston painotuksia voi säätää mieleisekseen ja tallentaa omaksi profiilikseen kuulokkeisiin.

”Jaybird RUN -urheilukuulokkeet on suunniteltu urheilijoita silmällä pitäen ja testattu musiikkia sekä podcasteja kuuntelevilla juoksijoilla”, kommentoi Jaybirdin urheilija- ja kumppaniosaston johtaja Jeff Taylor. ”Olemme juoksijoita itsekin ja ymmärrämme miten hankalilta isot kuulokkeet saattavat tuntua. Jaybird RUN -kuulokkeet pysyvät korvassa tiukasti ja toistavat musiikkia ilman roikkuvia johtoja. Olemme vieneet urheilukuulokkeet tasolle, jossa niiden käyttö on suorastaan huomaamatonta. Nyt jaamme tätä ilosanomaa innoissamme myös muille.”

Jaybird RUN hyödyntää viimeisintä langatonta Bluetooth-teknologiaa ja takaa näin sekä runsaan että erottelukykyisen äänentoiston. Kevyt ja matalaprofiilinen muotoilu istuu käyttäjänsä korviin miellyttävästi. Kuulokkeiden mukana tulee valikoima erikokoisia vaihdettavia kuuloketulppia ja korvasiivekkeitä, joiden ansiosta kuulokkeet pysyvät korvissa tiukasti myös kovaa liikkuessa.

Hien hapettava vaikutus on hankala useimmille kuulokkeille, mutta Jaybird RUN -kuulokkeet on suojattu tältä ainutlaatuisen nanopinnoitteen ansiosta. Se suojaa kuulokkeita myös kosteudelta.

Jaybird RUN -urheilukuulokkeiden hallintapainikkeet ovat intuitiivisia. Niillä puheluihin vastaaminen, musiikintoisto ja sen lopettaminen, kappaleiden vaihtaminen tai Sirin ja Google Assistant -avustajan käynnistäminen onnistuvat helposti. Kuulokkeita voi myös käyttää vain yhdessä korvassa kerrallaan, jolloin ympäristöäänien havainnointi ei kärsi liikenteessä.

Äänen asetuksia voi puolestaan muokata haluamallaan tavalla Jaybird-älypuhelinsovelluksella. Sen avulla voi korostaa ylä-, ala- ja keskiääniä omien mieltymysten mukaan. Jaybird-sovellus auttaa myös löytämään kadoksissa olevat Jaybird-kuulokkeet ainutlaatuisen Find My Buds -toiminnon avulla. Sovelluksen avulla voi myös jakaa omia Spotify-soittolistojaan Jaybird-yhteisölle.

Jaybird RUN -urheilukuulokkeet tulevat myyntiin kahtena värivaihtoehtona. Näitä ovat metallivivahteinen valkoinen sekä hopeakorosteinen musta. Virtaa riittää täydellä varauksella neljäksi tunniksi, jonka lisäksi mukana tuleva lisäakku takaa virtaa kahdeksaksi tunniksi. Tehokkaan latauksen ansiosta jo viiden minuutin lataus takaa tunniksi virtaa.

FREEDOM 2 ja SpeedFit

Jaybird RUN -urheilukuulokkeiden lisäksi Jaybird julkisti uudistetun version aiemmista langattomista Freedom-urheilukuulokkeistaan. Jaybird FREEDOM 2 hyödyntää aiemmin tutuksi tullutta korkealaatuista ääniteknologiaa, mutta nyt entistä käytännöllisemmässä muodossa. Jaybird FREEDOM 2 -urheilukuulokkeiden käyttöönotto on entistä nopeampaa. Niskan takaa menevä kuulokkeiden välillä oleva kaapeli pitää SpeedFit-kaapelikiinnikkeen ansiosta kuulokkeet paikallaan myös kovassa liikkeessä.

Markkinoiden pienimpien kuulokekomponenttien ansiosta Jaybird FREEDOM 2 -urheilukuulokkeet sopivat myös heille, joilla on ahdas tai pieni korvakäytävä. Kevyen rakenteen ja kompaktin muotoilunsa ansiosta Jaybird FREEDOM 2 on huomaamaton käyttää. Hienkestävät ja vettähylkivät urheilukuulokkeet toimivat täydellä latauksella kahdeksan tuntia.

Saatavuus ja hinnoittelu

Jaybird RUN- ja Jaybird FREEDOM 2 -urheilukuulokkeet tulevat myyntiin lokakuussa 219 ja 149 euron suositushinnoin. Hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

http://bit.ly/2wYnIW9 (Jaybird RUN -kuvia ja -video)

http://bit.ly/2fkz64t (Jaybird Freedom 2 -kuvia)

Tukkurit

ALSO Finland, puh: 03 213 6100, www.also.fi

Despec Finland, puh: 09 827 53 00, www.despec.fi

Tech Data Finland, puh: 0201 55 3636, www.techdata.fi

Jaybird

Vuonna 2006 perustettu Jaybird on aktiivisen elämäntyylin viihde-elektroniikkaan keskittynyt yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Salt Lake Cityssä, Yhdysvalloissa. Jaybirdin korkealuokkaiset urheiluun liittyvät tekniset tuotteet pyrkivät kohentamaan ihmisten elämänlaatua. Jaybird on ollut alusta alkaen langattomien urheilukuulokkeiden edelläkävijä ja on tällä hetkellä Yhdysvaltain kolmanneksi suosituin urheilukuulokkeiden valmistaja. Jaybird on omistautunut tuomaan äärimmäisen hyvää äänentoistoa kokonaisvaltaisella otteella. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.jaybirdsport.com.