August

Logitech kjøper opp ASTRO Gaming

Forsterker posisjonen som verdens største produsent av spillutstyr for PC og konsoll

NEWARK, Calif. og LAUSANNE, Sveits, 11. juli, 2017

Logitech International (SIX: LOGN) (Nasdaq: LOGI) annonserte i dag oppkjøpet av ASTRO Gaming, som er ledende innen gaming for konsoll og har produsert prisbelønnede headset til profesjonelle gamere og entusiaster. Sammen vil Logitech og ASTRO bli den største produsenten av headset, mus, tastaturer og streaming webkameraer til PC- og konsollmarkedet.

”ASTRO er den ledende aktøren i premiummarkedet for konsoll-headset, og er det foretrukne valget for e-sport utøvere på konsoll” sier Ujesh Desai, visepresident og daglig leder i Logitech G. ”Det er et perfekt supplement til Logitech G sitt fokus på PC-gaming og vi kunne ikke være mer fornøyde; vi elsker teamet, merkevaren og produktene. Sammen ønsker vi å gjøre gaming enda bedre for spillere over hele verden”.

Jordan Reiss, en av grunnleggerne og president av ASTRO, tilføyer, ”Hele laget hos ASTRO har alltid hatt stor respekt for produktene til Logitech og Logitech G, så jeg er veldig entusiastisk til at vi nå slår oss sammen. Merkevarestyrken til ASTRO, kombinert med den uovertrufne teknologien og det globale distribusjonsnettverket til Logitech G, vil bringe våre produkter til enda flere gamere rundt om i verden.”

ASTRO er en pioner innen gaming-audio og livsstilprodukter og har en sterk lederposisjon i premiumenden av det globale headset-markedet for konsoll. ASTRO er best kjent for sine ikoniske A40 og A50 headset, designet for profesjonelle gamere og ekte entusiaster. ASTRO introduserte nylig A10, som førte til at selskapet nådde enda bredere ut, ved å tilby essensen av det som gjør deres headset til de beste på markedet, men til en mer akseptabel pris.

Forventet innflytelse på økonomiske resultater for regnskapsåret 2018

Logitech kjøper opp ASTRO for 85 millioner dollar kontant, og oppkjøpet er forventet å være sluttført tidlig i august. Med ASTRO, investerer vi i et nærliggende spillmarked – konsollspillmarkedet - for å akselerere den langsiktige veksten av spillvirksomheten vår. I første del av 2018, forventer vi at oppkjøpet av ASTRO vil gi en vekst på 2 poeng til topplinjen, og at bunnlinjen vil bli noe redusert ettersom vi integrerer virksomheten og investerer i utvidelsen av ASTRO internasjonalt.

Standardtekst

Logitech designer produkter som har en naturlig plass i folks hverdagsliv, og som gir en best mulig kobling til de digitale opplevelsene som er viktigst for dem. For over 35 år siden startet Logitech med å koble mennesker sammen gjennom datamaskiner, og nå designes det produkter som bringer mennesker sammen gjennom musikk, spill, video og IT. Logitech sine merkevarer inkluderer Jaybird, Logitech G og Ultimate Ears. Logitech International, grunnlagt i 1981, er et sveitsisk selskap listet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Besøk Logitech på www.logitech.com, selskapets blogg eller @Logitech.

Om Logitech G

Logitech G, en merkevare under Logitech, er verdens ledende aktør innen spillutstyr for PC og konsoll. Logitech G er dedikert til å tilby gamere på alle nivåer det beste innen tastatur, mus, øretelefoner, musematter og simuleringsprodukter som ratt og flystikker - gjort mulig gjennom innovativ design, avansert teknologi og en ekte lidenskap for gaming. Logitech International er et sveitsisk selskap, grunnlagt i 1981 med hovedkontor i Lausanne, Sveits. Selskapet er notert på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Finn Logitech G påwww.LogitechG.com, selskapets blogg eller @LogitechG.