Logitech lanserer nye gaming-høyttalere og nytt mekanisk spilltastatur med Lightsync for PC

ightsync er en ny teknologi som beriker spillfølelsen med lyd og lys.

Newark, California og Lausanne, Sveits – 15. mars 2018: Logitech G, en merkevare fra Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI), har lansert to nye kvalitetsprodukter for gamere.

Logitech G560 PC Gaming Speakers er de første dedikerte gaming-høyttalerne til å bruke systemet Logitech Lightsync. Systemet synkroniserer lyd og lys til det som skjer på PC-skjermen. Tastaturet Logitech G513 spilltastatur er også tilrettelagt for Lightsync RGB. Det er i tillegg utstyrt med muligheten for to ulike mekaniske Romer-G brytere og en behagelig støtte for håndleddet.

Logitech G fortsetter dermed å utvide sitt tilbud av kvalitetsutstyr, som er bygget spesifikt for gamere, og å drive RGB-teknologien til nye nivåer når det gjelder innlevelse. - Målet vårt med disse produktene var å komplettere verdens mestselgende gaming-mus, Logitech G502, sier Ujesh Desai, Vice President og General Manager for Gaming hos Logitech.

- Med Lightsync-teknologi, gjør vi det mulig å tilføre intelligens til hva RGB-belysning kan gjøre, å synkronisere lyd og RGB-belysningen til gameplay på skjermen. Hvis du allerede eier en G502, så er det nye G513-tastaturet og G560-høyttalerne den perfekte måten å gjøre desktop PC-en din komplett på, og å skape en altoppslukende opplevelse.

Tidenes mest stemningsfulle PC-høyttalere

Hør alle detaljer slik spillskaperne ønsker det, med Logitech Gs første gaming-høyttalere. Logitech G560 gir deg effekt på 240 Watt Peak/120 Watt RMS. Det betyr utrolig lyd for musikk og PC spill, og 3D lyd med DTS:X® Ultra 1.0 for retningsgivende lydeffekter i spillene. Sammen gir dette forsterket nøyaktighet og virkelighetsfølelse, og en dypere og morsommere spillopplevelse.

G560-høyttalerne er basert på Logitechs 25 år lange erfaring med å konstruere lydenheter av ypperste kvalitet. Ved å ta i bruk den avanserte Lightsync-teknologien, klarer Logitech G560 å synkronisere det suverene RGB-lyset med kraftfull lyd, som matcher det som skjer i PC-spillene. Lys- og animasjonseffekter kan bli tilpasset i rundt 16,8 millioner farger, innenfor fire lyssoner. Logitech G560 har en rekke forskjellige tilkoblingsmuligheter, som USB, 3,5mm og Bluetooth.

Kombinert med Logitechs Easy-Switch™ teknologi, får du muligheten til å bytte sømløst mellom fire enheter samtidig, som PC, smarttelefon og nettbrett. Dermed kan du for eksempel lytte til din favorittmusikk fra din smarttelefon, samtidig som du spiller et PC-spill.

Lightsync-teknologien fungerer også perfekt sammen med musikk- og videoinnhold, slik at du kan ha glede av den også når du ikke spiller spill.

Lightsync Powered Mechanical spilltastatur

Logitech G513 tar Logitechs prisvinnende tastaturdesign til et nytt nivå med RGB-lys og støtte for Lightsync. Tastaturet gir deg to ulike muligheter for eksklusive mekaniske Romer-G brytere, Romer-G Tactile og Romer-G Linear. Den første varianten gir en myk feedback og er for gamere som foretrekker direkte respons fra tastaturet, mens den andre muligheten er for brukere som foretrekker jevne tastaturtrykk.

Alle Romer-G bryterne presterer på konkurransenivå, med sterkt lys og med taster som er mer slitesterke. Bryterne reagerer opptil 25 prosent raskere enn den nærmeste konkurrenten over en distanse på 1,5 mm, og med en aktiveringskraft på kun 45 gram, får du tilnærmet umiddelbar respons.

Logitech G513 er laget i en anodisert og børstet aluminiumsramme. Kombinasjonen av slank, eksklusiv design med slitesterk kvalitet, en integrert USB gjennomgangsport og en valgfri håndleddsstøtte, gir deg mye komfort under lange spillekvelder.

Pris og tilgjengelighet

Logitech G560 PC Gaming Speaker og G513 Mechanical spilltastatur forventes å være tilgjengelig i butikk i begynnelsen av april 2018. Veiledende priser vil være 1699 NOK for Logitech G513 spilltastatur og 2599 NOK for Logitech G560 PC Gaming Speaker.

Tastaturet er tilgjengelig i to farger, karbon (tilgjengelig globalt), og sølv (utvalgte markeder). Det sølvfargete tastaturet er kun tilgjengelig med Romer-G Tactile svitsjer.

For mer informasjon besøk oss på vår webside, vår blogg eller @LogitechG.

Høyoppløselige bilder av G513 finner du her: https://we.tl/FbEDYzcF7f

Høyoppløselige bilder av G560 finner du her: https://we.tl/OeeVAAApPq

Om Logitech G

Logitech G er en merkevare under Logitech International, den verdensledende produsenten av PC- og gamingutstyr.

Logitech G utstyrer gamere med alle typer av bransjeledende tastaturer, muser, hodetelefoner, musematter og simulasjonsprodukter, som hjul og flightsticks. Dette er muliggjort gjennom innovativ design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.

Selskapet ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Logitech International er et offentlig notert sveitsisk selskap. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Les mer om Logitech på www.LogitechG.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.