Januari

Logitech slår rekord med 19 utmärkelser i GOOD DESIGN Awards 2017

Idag meddelar Logitech® att de under 2017 har vunnit rekordhöga 19 GOOD DESIGN™Awards. För sjunde året i rad tilldelas Logitech priser inom flertalet kategorier och blir historiskt sett företagets högsta antal utmärkelser under ett år.

De prisbelönta produkterna 2017 är:

Logitech Brio

Logitech Circle 2

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System

Logitech G413 Mechanical Backlit Gaming Keyboard

Logitech G433 7.1 Wired Surround Gaming Headset

Logitech G233 Prodigy Wired Gaming Headset

Logitech K780 Multi-Device Wireless Keyboard

Logitech MK850 Performance Wireless Keyboard and Mouse Combo

Logitech M720 Triathlon Mouse

Jaybird RUN

Jaybird X3

Logitech MeetUp

Logitech SmartDock

Logitech Spotlight Presentation Remote

Logitech Slim Combo

Logitech Universal Folio

Ultimate Ears WONDERBOOM

Logitech Doodle Collection

Logitech C670i Webcam

“Logitech har under 2017 haft ett rekordartat år som mottagare till 50 produktdesign-priser inom flertalet kategorier”, säger Alastair Curtis, Designchef på Logitech. “Vi är stolta över att kontinuerligt lyftas av respektabla röster inom designbranschen som uppmärksammar vårt mål att designa exceptionella produkter som människor uppskattar och älskar”.

GOOD DESIGN™ utdelas varje år till industrins bästa nya designer och produkter av The Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design i samarbete med The European Centre for Architecture, Art, Design and Urban Studies.

Logitech är fokuserade på innovation och kvalitet och utvecklar kringutrustning för att hjälpa människor att njuta av en bättre upplevelse med den digitala världen. Startades 1981 med möss och tillhandahöll ett intuitivt sätt att använda datorn. Sedan fortsatte Logitech introducera människor via datorer och utforma kvalitetsprodukter. Sedan start har vi expanderat vår expertis inom produktdesign förbi datormusen, med en bred portfölj av kringutrustning som är den "sista länken" mellan dig och din dator eller din spelkonsol, eller ditt digitalmusik- eller hemunderhållningssystem. Logitech International är ett schweiziskt bolag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer på Logitech.com