Oktober

AI-kameraet Logitech Sight tager hybride arbejdsmøder til næste niveau

Nyt AI-drevet multikamerasystem hjælper fjerndeltagere med at føle, at de sidder med ved konferencebordet

Logitech Sight Landing Light Table

5. oktober 2022 - I dag annoncerer Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) den kommende nyhed Logitech Sight; et AI-drevet bord-kamera, som kommer på markedet i sommeren 2023.

I samspil med konferencebarerne Rally Bar og Rally Bar Mini sørger Logitech Sight for at fange mødedeltagerne fra det bedste perspektiv og naturligt følge samtalen i takt med, at de forskellige deltagere tager ordet rundt om konferencebordet.

I dagens hybride arbejdsmiljø, hvor 43 % af fjernmedarbejderne rapporterer, at de ikke føler sig inkluderet*, hjælper Logitech Sight med at give dem på hjemmekontoret en følelse af at sidde med ved bordet, når de mødes online med deres kolleger på kontoret.

"Da pandemien var på sit højeste, var vi alle lige på den måde, at vi havde hvert sit lige store videovindue i onlinemøderne. Men i en hybrid arbejdsverden har vi en blanding af kontor- og fjernarbejdere, og det gør det udfordrende at give ligeværdige mødeoplevelser til alle," siger Scott Wharton, General Manager for Logitech Video Collaboration.

“Når Logitech Sight og dets AI-system bruges sammen med Rally Bar eller Rally Bar Mini, skaber det en løsning, der er ”mindre Silicon Valley” og ”mere Hollywood” – fordi det bruger flere kameravinkler og intelligent retningsbestemmelse til at bringe fjerndeltagere fra sidelinjen ind i rummet. Vores kunder har fortalt os, at dette er et af de største problemer ved hybride møder, og hvis vi vil have den generelle tilbagevenden til kontoret til at lykkes, skal vi løse denne udfordring. Baseret på mange års forskning og tidlig kundefeedback, mener vi at have knækket koden til dette kritiske problem for organisationer i alle størrelser.”

Logitech Sight Front Groupshot With Shadows Both Colors

Logitech Sights AI-drevne kamera tilføjer alternative perspektiver til Rally Bar eller Rally Bar Mini-kameraet, som er placeret forrest i lokalet. Det gøres ved at udvide mulighederne for lyd og video i større rum. Med to 4K-kameraer og syv stråledannende mikrofoner fanger Sight naturligt samtaler og nonverbal gestik, mens det sker. Dette øger medarbejdernes deltagelse og engagement, fordi fjerndeltagerne føler, at de faktisk sidder med ved bordet. I 2023 tilføjes desuden også RightSight med Smart Switching; adaptiv intelligens, der vælger den bedste visning mellem bordkameraet og det kamera, som er placeret forrest i rummet. Dermed skiftes der intuitivt mellem kameravisninger af personlige interaktioner og mere overordnede billeder af samtalen ved bordet.

Sight kan integreres med førende videokonferenceplatforme som Microsoft Teams, Zoom og Google Meet, hvilket gør det nemt at bruge hybridvenlige mødefunktioner som Zoom Smart Gallerys og Microsoft Teams’ dynamisk visning. Kompatibiliteten med populære platforme giver desuden it-teams overblik og sikkerhed omkring, at deres smart room-teknologi fortsat vil imødekomme de skiftende behov hos medarbejderne.

Logitech Sight Smart Switching

Logitech Sight er nem at installere med medfølgende monteringsmuligheder og integreret kabelstyring – en vigtig funktion for it-teams, der har brug for at udstyre konferencelokaler med en fleksibel og skalérbar løsning. Administrationen er nem og sker via Logitech Sync; en gratis software, der muliggør enhedsovervågning, opdatering og fejlfinding fra en skybaseret grænseflade. Logitech Sight er kompatibel med Rally Bar og Rally Bar Mini, så it-teams trygt kan implementere den nye teknologi med deres eksisterende videobarer.

Logitech Sight er den seneste i en række innovationer designet til at skabe lige vilkår for alle medarbejdere, uanset om de vælger at samarbejde fra kontoret, hjemmefra eller andre steder. Sight forbedrer ikke kun RightSight 2 Speaker View, men arbejder sammen med Scribe, Rally Bar og Rally Bar Mini for at hjælpe med at løse en af tidens mest presserende udfordringer på den hybride arbejdsplads: at gøre møder mere ligeværdige for alle.

Tilgang til bæredygtighed

Logitech har forpligtet sig til at skabe en mere klimapositiv verden ved aktivt at arbejde for at reducere vores C02-påvirkning. Derfor bliver Logitech Sight fremstillet ved hjælp af materialer med lavere aftryk, såsom genbrugsplast og kulstoffattig aluminium, når det er muligt. Produktet bliver solgt i ansvarligt produceret emballage.

Priser og tilgængelighed

Logitech Sight bliver tilgængelig i Danmark i sommeren 2023 med en vejl. pris på 17.999 DKK.

For mere information kontakt Helle Jakobsen, Related - hej[@]related.dk

*Årsrapport for Microsoft Work Trend Index 2022: Store forventninger: Få hybridarbejde til at fungere