Marts

Jaybird fejrer kvindelige etiopiske løbere i det sidste afsnit af ”Run Wild”.

For hvert headset solgt på Jaybirds hjemmeside i marts måned, vil 27 kr. gå til støtte af Girls Gotta Run fonden.

København, Danmark – 7. Marts 2019 – I anledning af kvindernes internationale kampdag, annoncerer Jaybird, der er ledende indenfor sportshovedtelefoner, sit sidste afsnit af “Run Wild”, Elevate, i samarbejde med UTMB® dobbeltvinderen Rory Bosio og Girls Gotta Run Fonden i Etiopien.

I afsnittet udforsker Bosio løbekulturen i og omkring Bekoji, der er fødested for nogle af verdens største løbere, og ser på hvordan Girls Gotta Run Fonden motiverer og støtter unge kvinder igennem løb. For at hylde kvinderne og støtte den værdigivende organisation, vil Jaybird donere 27 kr. for hvert sæt hovedtelefoner, der bliver solgt fra deres hjemmeside, jaybirdsport.com, til Girls Gotta Run Fonden indtil slutningen af marts måned.

Tweet: @Jaybirdsport lancerer det sidste afsnit af kortfilm-serien "Run Wild", der udforsker bakkerne i Etiopien med @GirlsGottaRun & Rory Bosio. Jaybird donerer 27 kr. for hvert sæt hovedtelefoner, der sælges på deres hjemmeside indtil slutningen af marts som støtte til deres mission. #IWD2019

De indtjente midler går til nye sko og beklædning til de 150 unge kvinder i Girls Gotta Run-programmet i Etiopien.

"Vi ved, at styrken ved løb kan ændre liv og have stor indflydelse på lokalsamfundene," sagde Jamie Parker, administrerende direktør for Jaybird. "Hvert Run Wild-afsnit har været en mulighed for at fremhæve unikke løber-samfund rundt om i verden, og vise hvordan de gør en forskel i den globale løbe-bevægelse. Det er både vemodigt og inspirerende at afslutte vores samarbejde i Bekoji, som er så tæt forbundet med løbekulturen og samarbejdet om at støtte den utrolige Girls Gotta Run fond."

Girls Gotta Run Fonden blev oprettet i 2007 og er den eneste nonprofitorganisation i Etiopien, der bruger nationalsporten; løb, som en innovativ tilgang til at skabe trygge rum, afslutte børneægteskaber og udvide adgangen til uddannelse for udsatte piger. GGRF investerer i piger og deres familier for at skabe langsigtede muligheder og økonomisk fleksibilitet. Siden begyndelsen har instituttet leveret værktøjer og ressourcer til hundredvis af piger og kvinder, ydet finansiel støtte til løbehold og udviklet et samarbejde af partnere, der arbejder for at støtte kvindelige løbere i Etiopien.

"Vi er fastsat på at skabe flere muligheder for unge kvinder ved at styrke dem igennem løb og bidrage til deres uddannelse," sagde Kayla Nolan, administrerende direktør for GGRF. " UNICEF betragter de tidlige ægteskaber som den største årsag til, at piger falder fra i skolen i Etiopien. Vi samarbejder med forskellige medlemmer af samfundet for at eliminere truslen om tidlige ægteskaber, øge adgangen til videregående uddannelser og hjælpe til at piger og kvinder kan skabe en fremtid de selv er herre over. Vores arbejde er gjort muligt med støtte fra vores dedikerede frivillige, GGRF-personale og samfund i Etiopien samt generøse støtte fra sponsorer som Jaybird".

Run Wild - Elevate er det sidste afsnit i Jaybirds kortfilm-serie. I løbet af Run Wild-serien har atleterne Rory Bosio og Knox Robinson rejst til London, Tokyo, Chamonix i Frankrig, Brooklyn og nu Bekoji i Etiopien for at finde ud af årsagen til at løb er så specielt i disse samfund. Den endelige film, der viser hele eventyret og udstrækningen af den globale løbe-bevægelse, forventes at have premiere til foråret.

Denne film blev produceret og instrueret af den prisvindende Camp4 Collective. For at lære mere om Girls Gotta Run fonden eller donationer, besøg deres hjemmeside på www.girlsgottarun.org.

Om Jaybird

Jaybird er etableret i 2006, og pionerer indenfor sporten i trådløse Bluetooth® hovedtelefoner for løbere, udendørsatleter, og fitness entusiaster – designet for atleter, bygget for adventure. Udviklet i tæt samarbejde med vores team, bestående af professionelle atleter, har Jaybird earbuds en komfortabel pasform og en utrolig mulighed for at brugertilpasse lyden i et adventure-proof og kompakt design. Jaybird har etableret sig selv som brandet for aktive mennesker, der elsker at Power Your Passion med lydindhold, der rummer alt fra yndlingsmusik til podcasts - det hele gjort trådløst.

For mere information, besøg www.jaybirdsport.com eller #PowerYourPassion med os på Instagram, Facebook og Twitter.

Jaybird er et brand indenfor Logitech International, etableret i 1981 med hovedsæde i Lausanne i Schweitz. Logitech er angivet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på The Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Om Girls Gotta Run fonden

Girls Gotta Run fonden er en 501 (c) 3 organisation, der investerer i piger, der bruger løb og uddannelse til at styrke sig selv og deres samfund. GGRF blev etableret i 2007, og er den første og eneste nonprofitorganisation i Etiopien, der bruger den nationale sport; løb som en innovativ tilgang til at skabe trygge rum, afslutte børneægteskab og skabe større adgang til uddannelse for udsatte piger.

For mere information, besøg www.girlsgottarun.org eller følg os på Instagram, Facebook og Twitter.

Jaybird, Jaybird logoet og andre markeringer er registreret i Schweitz og andre lande. Alle andre varemærker er ejet af de respektive ejere. For mere information om Jaybird og dets produkter, besøg selskabets hjemmeside på  http://www.jaybirdsport.com.