Februar

Logitech demokratiserer møderumskontrol

Logitech Tap bringer One-touch Video til verdens førende samarbejdsplatforme.

København, Danmark – 4. februar 2019 – Logitech introducerer i dag Logitech Tap, der er et ”touch control display”, som gør samarbejdsrum nemme at implementere og bruge. Tap er en del af prækonfigurerede rumløsninger for store udbydere af samarbejdsplatforme såsom Google Hangouts Meet Hardware, Microsoft Teams Rooms (tideligere Skype Room Systems), og Zoom Rooms. Som alt andet konferenceudstyr fra Logitech, er Tap udviklet ud fra standarder, der gør det muligt at tilslutte et bredt sortiment af integrerede enheder, for eksempel interaktive whiteboards, rum-kontrol-funktioner og meget andet.

De tekniske udfordringer i mødelokaler, som tilslutning af videokonferencer og styring af fjernbetjeningen, har i mange år plaget folk, selvom der har været fremskridt i udviklingen af konferenceteknologier. Med tilføjelsen af Tap, simplificerer Logitech Room Solutions udbredelsen og benyttelsen af videokonferencer i ethvert mødelokale. Sammen med intuitivt software fra førende samarbejdstjenesteudbydere er det nemmere end nogensinde før at levere funktioner som one-touch start, kalender og sømløs indholdsdeling.

Tweet: Introduktion af @LogitechVC Tap – en universal møderums-fjernstyring der giver mulighed for one-touch video med @GSuite, @MicrosoftTeams, @Zoom_US og mere https://blog.logitech.com/

”I de sidste fem år har vi ændret markedet for videokonferencer ved at levere simple, højkvalitets videoenheder til folket. Med Tap udvider vi vores tilgang til mødekontrol”, siger Scott Wharton, der er vice president and general manager for Logitech Video Collaboration. ”Udover at muliggøre en tilslutning af one-touch video til verdens førende samarbejdstjenesteudbydere, udfordrer Tap den komplekse og dyre status-quo af touch-controllers, ved at levere en overkommelig, premium løsning, der kan bruges til en lang række applikationer langt ud over videokonferencer. "

“Legacy mødelokale kontrolgrænseflader er langt fra ideelle. Håndholdte fjernbetjeninger har for mange knapper og er svære at bruge. AV-controllere kan være dyre og kræver typisk brugerdefineret programmering. Generiske tablets er mere overkommelige, hvad angår pris, men kræver opladning, er afhængige af Wi-Fi og går ofte ud”, forklarer Ira M. Weinstein, der er managing partner i analysevirksomheden Recon Research. ”Med Tap takler Logitech UI-problemet perfekt, ved at tilbyde en lavprofil, enterpriseklar universel controller, som fungerer sammen med alle computere og samarbejdsprogrammer. Den er samtidig omkostningseffektivt nok til at passe næsten ethvert budget. "

Som en integreret komponent i Logitech Room Solutions, kombinerer Tap det målrettede værktøj og den robuste byggekvalitet af et mødelokale touch-panel med overlegenhed og fleksibilitet fra en tablet. Det leverer one touch videosamtaler til brugere i et IT-venligt design, der er ideelt til masseprojektioner. Logitech Room Solutions med Tap indeholder alle nødvendige komponenter i en pakke: Logitech Tap touch controller, en lille formfaktor computer med rumoptimeret videokonference software fra Google, Microsoft eller Zoom og en Logitech konference kamera.

Logitech Tap har en 10.1-tommers touchscreen, HDMI-indgang til indholdsdeling og robust kabelopbevaring. Det er konstrueret og konstrueret til pålidelig bekvemmelighed i mødelokalet. En række bord-, stigrør- og vægmonteringer giver en enorm placering fleksibilitet, mens in-wall-klassificeret kabling muliggør topologier og rumindretning, der glæder øjet såvel som IT.

Logitech Tap er udstillet i denne uge i Amsterdam på ISE 2019, verdens største AV- og systemintegrationsshow. Besøg Logitech på stand 11-C110 og 15-C255. Du kan også booke et møde på forhånd med Logitech ved at klikke her.

Pris og tilgængelighed

Logitech Tap forventes at være tilgængelig globalt i 2. kvartal 2019 som en del af forudkonfigurerede rumløsninger til Google Hangouts Meet Hardware, Microsoft Teams Rooms (tidligere Skype Room Systems), Zoom Rooms og andre førende samarbejdsplatforme.

Kunder kan købe en selvstændig enhed til en vejledende udsalspris på € 1.199 via Logitechs europæiske autoriserede forhandlere.

For yderligere info:

E-mail: Karin@thinkpr.dk, tlf. 33 14 00 00

Logitech designer produkter, der passer ind i folks hverdag, og forbinder dem til den digitale oplevelse, de holder af. For mere end 35 år siden startede Logitech med at forbinde folk med computere. Nu er det et multi-brand selskab, som designer produkter, der bringer mennesker sammen gennem musik, spil, video og computing. Logitechs brands inkluderer Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, ASTRO Gaming og Logitech G. Etableret i 1981 med hovedsæde i Lausanne i Schweiz, er Logitech International et offentligt schweizisk selskab angivet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på The Nasdaq Global Select Market (LOGI). Find Logitech på www.logitech.com, selskabets hjemmeside eller @Logitech.

Logitech og andre Logitech mærker er varemærker eller registrerede varemærker under Logitech Europe S.A og/eller dets datterselskaber i U.S.A. og andre lande. Alle andre varemærker er ejet af deres respektive ejere. For mere information om Logitech og dets produkter, besøg selskabets hjemmeside på www.logitech.com.

(LOGIIR)