Logitech forbedrer spiloplevelser med nye løsninger: Blue Sona XLR-mikrofon og Litra Beam lys

Blue Sona, en aktiv dynamisk XLR-mikrofon, og Litra Beam, et premium LED-streaming-lys til tastaturet, er to nye løsninger fra Logitech, der hjælper brugere og skabere med at opgradere kvaliteten af deres indhold

København, Danmark – Den 21. september, 2022 – Logitech For Creators, en brandudvidelse af Logitech® (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI), der er dedikeret til at give alle skabere mulighed for at forfølge deres passioner, introducerer nu to nye løsninger til at opnå streaming på pro-niveau. Logitech Blue Sona er en aktiv dynamisk XLR-mikrofon med ClearAmp-teknologi, der leverer en overlegen lydoplevelse. Logitech Litra Beam er en premium skrivebordslampe til streaming med TrueSoft-teknologi. Begge løsninger styrker og forbedrer muligheder for brugerne på helt nye måder.

Optag lyd i professionel kvalitet med Blue Sona XLR-mikrofon

Blue Sona genopfinder og forbedrer den traditionelle podcast-mikrofon til nutidens streamere og skabere. Blue Sona tager Blue Microphones legendariske lydkvalitet til det næste niveau og kombinerer avanceret teknologi og et specialbygget design til streaming af spil, podcasting og videoindhold på professionelt niveau.

"Blue Sona er specielt udviklet til skabere," siger Søren Pedersen, senior produktchef for Logitech For Creators. "Blue Sona er ikke som andre XLR-mikrofoner på markedet blandt andet på grund af dens indbyggede preamp og dens elegante design”

Blue Sona har indbygget ClearAmp-teknologi, der strømliner XLR-oplevelsen ved at levere et stærkt forstærkningsboost på +25dB - ingen ekstern mikrofonbooster påkrævet. Andre avancerede funktioner omfatter for eksempel en kapsel med dobbelt membran og et supercardioid pickup-mønster, som fokuserer på stemmen, men afviser uønskede vibrationer, tasteklik og baggrundsstøj. Derudover kan brugeren placere mikrofonen efter eget ønske og præference, da den opsættes på et 290-graders drejebeslag.

Den elegante og alsidige Blue Sona kommer i farverne grafit og råhvid og har udskiftelig mikrofonbeklædning i rød og grafit.

Direkte lys med Litra Beam Premium streaminglampe til tastaturet

Litra Beam gør det muligt for brugere at kontrollere udseendet og følelsen af deres indhold på helt nye måder. Et innovativt design med et justerbart bordstativ med højde, hældning og rotation giver uendelig fleksibilitet til at forme og rette på lyset. Det er nemt at styre indholdet og skabe stemning og farvetone ved at placere og justere en eller flere Litra Beams i opsætningen. På den måde kan brugerne opnå en række professionelle belysningsteknikker, herunder Front, Split, Butterfly og Rembrandt.

"Digitalt indhold bliver i højere grad mere ligesom kinematografi," siger Arnaud Perret-Gentil, global produktmanager for Logitech For Creators. "Vi har designet Litra Beam til at gøre mere end blot at levere balanceret LED-lys, men for at gøre det muligt for desktopstreamere og -skabere at forme og rette lyset for at kunne kontrollere stemningen og udtrykket af deres indhold."

Streamere og skabere kan finjustere deres belysning med Litra Beam, der også har knapper på bagsiden. Knapperne giver mulighed for hurtig adgang til fem forskellige lysstyrker og farvetemperaturindstillinger (varmt levende lys til køligt blåt), samt kontinuerlig justering fra 2700K-6500K. For endnu mere kontrol tilbyder Logitech også Logitech G HUB desktop-appen, som muliggør yderligere justering af lysstyrke efter procentværdier og farvetemperatur ud fra Kelvinskalaen, styring af en eller flere Litra Beams, samt styring af forudindstillinger for belysning. G HUB giver skabere total kontrol over deres Logitech-streamingudstyr, herunder Litra Glow, Blue Yeti-mikrofoner og StreamCam, samt gaming-udstyr fra Logitech G på én desktop-app.

Litra Beam løser almindelige udfordringer for nutidens streamere og skabere, der søger at forbedre deres indhold. Proprietær TrueSoft-teknologi leverer afbalanceret, fuldspektret LED-lys med filmisk farvenøjagtighed for et naturligt, strålende look. Lyset er tilpasset alle hudfarver. Dens rammeløse diffuser udstråler lyset bredt ud for at eliminere skygger og er certificeret sikker til streaming hele dagen, idet den opfylder selv de strengeste UL-testretningslinjer. Desuden er dets slanke, moderne design kompatibelt med USB og AC-stik, hvilket gør det nemmere end nogensinde før at opnå professionelle lyseffekter i alle slags rum og opsætninger.

Det siger brugerne:

“Jeg har brugt Blues mikrofoner i mange år, og Blue Sona er helt klart min favorit.”  - DrLupo, YouTube-gamer og content creator

“Jeg kan virkelig godt lide mikrofonens lyd… Andre superavancerede og dynamiske mikrofoner, der også er i høj kvalitet, har fået en stor konkurrent nu.” - Harris Heller, YouTube-gamer og ejer af et pladeselskab

“Blue Sona ser ikke kun godt ud i mit studie, men mikrofonen er også den bedst ydende, mest præcise og mest brugervenlige mikrofon, jeg nogensinde har brugt til at skabe indhold.” - Florent Garcia, musiker og storyteller

Belysning er meget vigtig - det kan forandre en persons ansigt... Med Litra Beam kan jeg fremhæve de gode sider, så jeg ser bedst ud i en hver setting.” - XChocoBars, Gamingkreatør for Twitch

“Alle vil gerne have et godt og blødt lys, når man skal lægge makeup”. - Alexys Fleming, skønheds- og makeupartist på YouTube og SFX

Pris og tilgængelighed

Blue Sona DKK 2999,- og Litra Beam DKK 999,- er tilgængeligt fra den 21. september 2022 på logitech.com og hos udvalgte forhandlere. Besøg Blue Sona og Litra Beam for mere information.

For yderligere oplysninger:

Karin Nørgaard

karin@thinkpr.dk

Om Logitech For Creators

Logitech For Creators er en brandudvidelse af Logitech, der hjælper alle skabere med at forfølge deres passioner ved at frigøre deres ekstraordinære potentiale og evne til at forme. Alt fra løsninger inden for belysning, mikrofoner, kameraer og software til platforme, der fremmer fællesskab og forandring - vi sætter skabere i hjertet af alt, hvad vi gør. Logitech For Creators dækker over Blue Microphones, Mevo og Streamlabs - Mærker, der altid har forsynet skabere med værktøjer.

Logitech International blev grundlagt i 1981 og har hovedkontor i Lausanne, Schweiz, og er en schweizisk offentlig virksomhed noteret på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Find Logitech For Creators på www.logitech.com/creators, virksomhedens blog, eller på @LogitechC.

Logitech og andre Logitech-mærker er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Logitech Europe S.A. og/eller dets datterselskaber i USA og andre lande. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere. For mere information om Logitech og dets produkter, besøg virksomhedens hjemmeside på www.logitech.com.

(LOGIIR)