Logitech G lancerer professionel-kvalitets PRO Racing Wheel og Pedals

Logitech G PRO Racing Wheel og PRO Racing Pedals leverer en professionel forbindelse til bilen, vejen og løbet

København, Danmark - 21. SEPTEMBER 2022 - Logitech G, et Logitech brand (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI), der er førende innovatør af spilteknologier og udstyr, præsenterer i dag PRO Racing Wheel og PRO Racing Pedals. Det er en fantastisk ny professionel raceropsætning designet med- og til professionelle sim drivers. PRO Racing Wheel er konstrueret til den mest realistiske og fordybende raceroplevelse og har en ny, højtydende Direct Drive-motor sammen med TRUEFORCE-feedbackteknologi, der leverer den mest præcise og rene forbindelse til racerløb.

"Logitechs PRO Wheel gør sim racing-oplevelsen utrolig realistisk. Jeg kan mærke forholdene på banen og hvordan bilen ændrer sig under løbet, hvilket er banebrydende. Når jeg bruger hjulet derhjemme, føler jeg, at jeg er på banen,” udtaler Lando Norris, F1-racer for McLaren.

PRO Racing Wheel's helt nye Direct Drive-motor har imponerende 11 newtonmeter kraft med en utrolig lav latenstidsrespons. Når Direct Drive-motoren parres med TRUEFORCE – en eksklusiv, proprietær high-definition force feedback-teknologi fra Logitech G – leverer den uovertruffen racerrealisme med højere responsfrekvenser end nogensinde. Som et resultat af det kan sim racere nu opleve fysik og lyd i spillet med meget højere niveauer af præcision og næsten øjeblikkelig feedback med alt fra vejforhold til motorvibrationer.

"Fans af vores racerhjul og pedaler kan forvente en seriøs opgradering i realisme, ydeevne og kontrol samt design og holdbarhed," udtaler Richard Neville, head of simulation and controllers hos Logitech Gaming. "Vi analyserede alt fra hvor mange gearskift, sving og påvirkninger et hjul på 11 newtonmeter tager til hvilke materialer og komponenter, der vil holde gennem selv de mest opslidende racerforhold."

Resultatet er et PRO Racing Wheel-system, der leverer en uovertruffen realisme, køreinformation og forbindelse til bilen uden nogen forsinkelse eller abstraktion, som professionelle sim racere kræver.

PRO Racing Wheel er designet til professionelle racere og har:

• Intuitivt hjuldesign - Knapper og drejeknapper er præcist placeret i en afstand, så racere aldrig behøver at tage hænderne fra rattet eller øjnene væk fra vejen.
  • Magnetic Gear Shift Paddles - Designet med et magnetisk system, der bruger kontaktløse hall-effekt sensorer og yderligere taktile magneter, hvilket resulterer i en realistisk, mekanisk følelse, som helt nøjagtigt simulerer en professionel racerbil, kombineret med holdbarheden for millioner af gearskift.
  • Pedaler med dobbeltkobling - Analoge pedaler leverer en perfekt taktil respons til en række forskellige racerfunktioner. Når de er konfigureret som en dobbeltkoblingsopsætning, tilbyder de den perfekte fordel, når de starter fra startgitteret. Alternative konfigurationer inkluderer en håndbremse og to ekstra akser, så racerløbere kan programmere pedaler som gas og bremse, hvilket giver analog kontrol til forskellige racere.
  • Settings-display, der kan tilpasses - Uanset om racerkørere har brug for forskellige indstillinger til forskellige racerfunktioner eller til forskellige biler inden for samme funktion, kan de nemt og hurtigt konfigurere vigtige hjulindstillinger inden for fem forskellige indbyggede racerprofiler.
  • Quick Release Montering – Re-designet fastspændingssystem der gør det nemt at montere og fjerne deres hjul, mens de bevarer standard bolthuller til dem, der monteres på et racersæde.

PRO Racing Pedals har en realistisk vejecellebremse og kan tilpasses fuldstændigt, så de passer til raceropsætninger og stilarter. De vigtigste funktioner indeholder:

• Trykregistrering - Pedalerne registrerer den kraft, racerne anvender, hvilket giver mulighed for forbedret muskelhukommelse, og den perfekte mængde bremsekraft forbedrer førerens følelse og leverer en mere ensartet racerpræstation.
  •  Pedaler, der kan tilpasses - Let tilgængelig og giver hurtigt racere mulighed for at justere følelsen af alle tre pedaler. Koblings- og gaspedalerne kan justeres fastere eller blødere ved hjælp af et sæt udskiftelige fjedre og bremsepedalen via et udvalg af elastomerer. Både gas- og koblingspedalen bruger også kontaktløse hall-effektsensorer, der sikrer deres levetid.
  • Modulært design - Hver pedal kan flyttes vandret for at skabe den perfekte afstand til hver racer, og aftagelige pedalmoduler gør tilpasning nem

Logitech G PRO Racing Hjulet fås i to versioner, en der er kompatibel med pc, PlayStation®5 og PlayStation®4 konsoller, og en der er kompatibel med pc, Xbox Series X|S® og Xbox One®.

Logitech G PRO Racing Pedals er kompatible med pc'er med Windows® 10/11 gennem en USB-port, og hvis de er tilsluttet PRO Racing Wheel: Xbox Series X|S®, Xbox One®, PlayStation®5 eller PlayStation®4 konsoller.

Logitech G PRO Racing Wheel og PRO Racing Pedals bliver lanceret ved Logitechs første Logi Play-event, en skelsættende begivenhed, der fejrer spil- og streamingkulturen. Læs mere om arrangementet her.

Priser og tilgængelighed

Logitech G PRO Racing Wheel og PRO Racing Pedals forventes at være tilgængelige på LogitechG.com og hos globale forhandlere i september 2022 til en vejledende udsalgspris på 7.990 DKK (Hjul) og 2.890 DKK (Pedaler). For mere information, besøg venligst vores hjemmeside, vores blog eller kontakt os @LogitechG.

Om Logitech G

Logitech G, et brand fra Logitech International, er den globale leder inden for pc- og konsolspiludstyr. Logitech G giver gamere på alle niveauer brancheførende tastaturer, mus, headsets, musemåtter og simuleringsprodukter som hjul og flight sticks – muliggjort gennem innovativt design, avancerede teknologier og en dyb passion for gaming. Logitech International blev grundlagt i 1981 og har hovedkontor i Lausanne, Switzerland, og er et schweizisk selskab, der er noteret på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Find Logitech G på logitechG.com, virksomhedens blog eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-mærker er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Logitech Europe S.A og/eller dets associerede selskaber i USA og andre lande. Alle andre trademarks tilhører deres respektive ejere. For mere information om Logitech og deres produkter, besøg virksomhedens hjemmeside på logitech.com.

Redaktionel kontakt:

Karin Nørgaard