LOGITECH G PRÆSENTERER SIN HIDTIL LETTESTE TRÅDLØSE ESPORTS GAMINGMUS

Logitech G PRO X SUPERLIGHT er designet i samarbejde med- og til professionelle e-sportsudøvere, den har næste generations trådløs teknologi i høj kvalitet og ultrapræcis HERO 25K-sensor og vejer mindre end 63 gram

KØBENHAVN, Danmark —November 18, 2020 - Logitech G, et af Logitechs brands (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) og verdensleder inden for spilteknologi og udstyr, præsenterer i dag sin hidtil letteste trådløse e-sportsgamingmus, Logitech G PRO X SUPERLIGHT. Sammen med den trådløse LIGHTSPEED teknologi, HERO 25K sensor og et meget raffineret mekanisk design, er PRO X SUPERLIGHT hurtigt blevet den nye foretrukne gamingmus for verdens professionelle e-sportsudøvere.

”At have et godt sigte er et must, især når man spiller CS:GO,” siger Oleksandr Kostyliev, bedre kendt som s1mple, en professionel Counter-Strike: Global Offensivspiller for Natus Vincere (NAVI). "Logitech G PRO X SUPERLIGHT giver mig mulighed for at fortsætte med at spille på mit højeste med nul begrænsninger, nul kompromiser og vigtigst af alt, uden at ramme ved siden af!"

Den nye PRO X SUPERLIGHT tilslutter sig til den imponerende række af PRO-Series udstyret, som allerede er kendt for kvalitet og høj ydeevne blandt verdens førende inden for e-sportsudøvere. PRO X SUPERLIGHT blev afprøvet i praksis og spillede en hovedrolle i at hjælpe ASTRALIS med at vinde sæson 12 ESL PRO League-Finalen, og den hjalp G2 Esports med at vinde European League of Legends 2020.

”Jeg leder altid efter det perfekte supplement til at øge mine evner,” sagde Benita Novshadian, også kendt som bENITA, en professionel Valorant-spiller for CLG. ”Den nyeste PRO X Gamingmus er let og præcis, hvilket gør, at jeg kan have fuldt fokus på spillet og den konkrete opgave. Der er absolut intet, der holder mig tilbage! ”

For at imødekomme kravene for konkurrencedygtigt spil blev den nye PRO X SUPERLIGHT designet til at fjerne alle hindringer for at kunne vinde, ved at være Logitech G’s letteste og hurtigste PRO trådløse mus hidtil. Med omfattende tekniske ændringer og et design, der reducerer vægten samtidig med at ydeevnen forbedres, vejer PRO X SUPERLIGHT nu mindre end 63 gram og er næsten 25% lettere end PRO Wireless-forgængeren.

Derudover har PRO X SUPERLIGHT en mere lydhør trådløs LIGHTSPEED 2,4 GHz frekvens til fri afspilning og op til 70 timers batterilevetid. Den nye mus har store PTFE-fødder, der udgør en lav friktionsoplevelse, og leverer uovertruffen præcision, hastighed og manøvredygtighed.

PRO X SUPERLIGHT er udstyret med Logitech G’s HERO 25K-sensor på 25.600 DPI, branchens første mus, der nøjagtigt kan spore bevægelser på mikroniveau – ca. 1/50 tykkelsen af et menneskehår – uden at gå på kompromis med præcision. Sensoren gør dette uden brug af udjævning og uden tilfældige bevægelser eller parasitic counts.

HERO 25K-sensoren bruger et smart strømstyringssystem til konstant at kunne tilpasse billedhastigheder baseret på musens bevægelse for at minimere strømforbruget. Selv med en høj DPI, har HERO en ydeevne, der er 10 gange mere effektiv end tidligere Logitech G sensorer.

"Med PRO X SUPERLIGHT skubbede vi grænserne for, hvad der er muligt, når man kombinerer innovative teknologier som LIGHTSPEED og HERO 25K med et super letvægtsdesign," siger Chris Pate, portfolio manager for Logitech G PRO-serien. "Testet og valideret af professionelle e-sportsudøvere verden over, er PRO X SUPERLIGHT svaret for spillere, der er på udkig efter det bedste udstyr inden for gaming."

Pris og tilgængelighed

Fra i dag kan Logitech G PRO X SUPERLIGHT forudbestilles på Logitechg.com til DKK 1.099,- i både sort og hvid.

Logitech designer produkter, der passer ind i folks hverdag, og forbinder dem til den digitale oplevelse, de holder af. For mere end 35 år siden startede Logitech med at forbinde folk med computere. Nu er det et multi-brand selskab, som designer produkter, der bringer mennesker sammen gennem musik, spil, video og computing. Logitechs brands inkluderer Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, ASTRO Gaming og Logitech G. Etableret i 1981 med hovedsæde i Lausanne i Schweiz, er Logitech International et offentligt schweizisk selskab angivet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på The Nasdaq Global Select Market (LOGI). Find Logitech på www.logitech.com, selskabets hjemmeside eller @Logitech.

Logitech og andre af Logitechs brands er registrerede varemærker under Logitech Europe S.A og/eller dets affilialer i USA og andre lande. Alle andre varemærker er de respektive ejeres ejendom. Mere information om Logitech og dets produkter findes på virksomhedens hjemmeside, logitech.com.