Oktober

Logitech introducerer alt-i-én dockingstation

Logi Dock rydder op på skrivebordet og gør det nemt at deltage i møder

I dag lancerer Logitech (SIX: LOGN)(NASDAQ:LOGI) en alt-i-en dockingstation ved navn Logi Dock med ultra-nem tilslutning og en indbygget højtalertelefon, som er certificeret til Google, Microsoft Teams og Zoom. Med Logi Dock får man en elegant og komprimeret løsning, der optimerer skrivebordspladsen og sætter rammerne for mere produktivt arbejde, i takt med at mange organisationer overgår til permanente hybride arbejdspladser.

"Da pandemien ramte, brugte vi utrolig meget tid på at forstå vores slutbrugeres behov og problemområder i forbindelse med hjemmearbejde. Resultatet blev Logi Dock," siger Scott Wharton, general manager og vice president hos Logitech Video Collaboration. "Dette er en nytænkende, enkel og moderne dockingløsning med vigtige samarbejdsfunktioner såsom one-touch-to-join og bedre mute-kontrol. Og ikke mindst forvandler det skrivebordet med rodede 'rottereder' af ledninger til det elegante arbejdsområde, vi alle stræber efter."

Da skrivebordsrod formentlig påvirker produktiviteten for mange, er Logi Dock designet til at sikre et mere ryddeligt skrivebord ved at udgøre ét enkelt forbindelsespunkt mellem stationære enheder. Logi Dock forbinder op til fem eksterne USB-enheder og op til to skærme - mens den i mellemtiden oplader din bærbare computer op til 100 W. Med blot en enkelt kabelforbindelse mellem Logi Dock og den bærbare computer slipper man for overskydende ledninger, dongles og unødvendige opladere. Resultatet er et mere organiseret arbejdsområde.

Logi Dock er integreret med Logi Tune, en intuitiv app, der hjælper med at styre og tilpasse oplevelsen af Logitechs enheder. Når den kombineres med Logi Tunes' kalenderintegration, markerer Logi Dock eksempelvis via lyssignaler, når et møde er ved at starte. Dockingstationen har også intuitive knapper til at slå lyden fra, deltage i møder, tænde/slukke kameraet og afslutte opkald, og skaber dermed en ubesværet mødeoplevelse.

Da effektivt samarbejde i høj grad er afhængigt af god lyd, er Logi Dock bygget med professionel lyd af høj kvalitet. Brugerne kan med fordel bruge den støjreducerende højtalertelefon og til private samtaler automatisk skifte lyd til et Zone Wireless-headset eller Zone True Wireless-øretelefoner. Når et møde er forbi, kan Logi Docks kraftfulde højtaler desuden bruges til at afspille musik.

Logi Dock fås i to farver: Grafit og hvid (grafit kun til Microsoft Teams). Dockingstationen har lyd i særklasse, er nem at konfigurere og vil blive certificeret til at fungere med førende videokonferenceplatforme med et enkelt tryk. På hverdagens - og morgendagens - arbejdsplads med hybrid- og fjernarbejde forvandler Logi Dock enhver hjemmearbejdsplads, kontor eller møderum til det ideelle arbejdsområde med bedre og mere produktive arbejdsdage.

Pris og tilgængelighed

Logi Dock vil være tilgængelig i Danmark fra vinteren 2021 med en vejl. pris på 399 USD.

Kalenderfunktionen Logi Tune er tilgængelig allerede i dag. Besøg vores hjemmeside, hvis du vil vide mere om Logitechs nyeste løsninger.

Logitech er en schweizisk grundlagt virksomhed med fokus på innovation og kvalitet. Logitech udvikler produkter og oplevelser, der bliver en integreret del af folks hverdag. Logitech blev grundlagt i Lausanne, Schweiz i 1981 og udvidede hurtigt til Silicon Valley. Logitech forbinder folk gennem innovativt computerudstyr og lancerer nye teknologier som den infrarøde trådløse mus, den tommelfingerstyrede trackball, lasermusen og meget mere.

Siden vores tidlige dage har vi løbende udvidet både vores ekspertviden inden for produktdesign og vores globale tilstedeværelse. Med hvert af vores produkter fokuserer vi på, hvordan vores kunder forbinder og interagerer med den digitale verden. Design er kernen i hver eneste af vores kreationer, i hvert udviklingsteam og udviklingsområde, så enhver brugeroplevelse er virkelig unik og meningsfuld.

Med produkter, der sælges i næsten alle lande i verden, er Logitech vokset til en virksomhed med forskellige individuelle mærker, der bringer folk sammen gennem musik, spil, video og computerteknologi. Logitechs mærker inkluderer Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones og Streamlabs.