August

Logitech introducerer det perfekte konferencekamera til små mødelokaler

Åbne kontorlandskaber og små mødelokaler vinder i stigende grad frem, og derfor har Logitech skabt MeetUp - en topprofessionel lyd- og videooplevelse

København, Danmark –Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) introducerer det perfekte konferencekamera Logitech® MeetUp. Kameraet er specielt designet til stillerum og små mødelokale og MeetUps 120-graders synsfelt gør, at alle i mødelokalet kan ses, både dem der sidder tæt på kameraet, og dem der sidder langs væggen. Med indbyggede lydfunktioner, der er optimeret til akustikken i små mødelokaler og et kompakt alt-i-et-design, der minimerer kabelrodet, er MeetUps USB plug-and-play løsning designet til at fungere lige ud af kassen.

Tweet nu: Slut med gemmelege! @LogitechVC nye MeetUp - perfekt konferencekamera med superbredt FOV til #huddlerooms http://blog.logitech.com/?p=25896

"I takt med at flere virksomheder skifter til åbne kontorlandskaber, bliver små mødelokaler stadig mere og mere populære på arbejdspladserne. Men indtil nu har konferenceenhederne i disse mødelokaler været nedskalerede versioner af de store rumsystemer, der ofte kun giver en acceptabel videooplevelse," siger Scott Wharton, vice president og general manager for Logitech Video Collaboration. "Logitech MeetUp er specielt designet til det lille mødelokale og dets unikke video- og lydkrav og sørger for, at alle ved bordet både kan ses og høres helt tydeligt. Det giver en markant bedre mødeoplevelse."

"I vores seneste State of the State-rapport omkring virksomheders brug af videokonferencer vurderer vi, at der på globalt plan er 30-50 millioner små mødelokaler, og at en overkommelig pris, selvbetjening og brugervenlighed er nøglefaktorer for at anvende videomøder i disse lokaler," siger Andrew W. Davis, senioranalytiker og partner hos Wainhouse Research. "Logitech MeetUp opfylder alle kriterier for et succesfuldt videomøde i denne type lokale. Det er en smart, enkel og billig løsning, der helt fra grunden er designet til de små konferencelokaler. Logitechs viden indenfor audio-video til realtidskommunikation kombineret med MeetUps alt-i-et-design gør det meget nemt for brugerne at implementere og udvide deres videokonferencer."

Logitech MeetUp er kompatibelt med stort set alle videokonferenceprogrammer og cloud services, herunder Skype® for Business, Cisco collaboration programmer og alle Logitech Collaboration Program-partnerne såsom BlueJeans, BroadSoft, Vidyo og Zoom.

MeetUp fanger et superbredt 120-graders synsfelt med mulighed for at panorere yderligere 25 grader til både højre og venstre. En Logitech-konstrueret low-distortion linse, 4K Ultra HD optik og 3 foruddefinerede kameraindstillinger giver videooplevelser i særklasse. MeetUp har indbyggede lydfunktioner, der er optimeret til små mødelokaler, hvilket giver en exceptionel god lydoplevelse. Tre lydisolerende mikrofoner og en stemmeoptimeret højttaler sikrer, at alle bliver hørt lige så klart, som de ses. MeetUp er Microsoft Cortana®-certificeret til præcise talekommandoer til et hvilket som helst Windows 10-system. Skal videokonferencen afholdes i et større rum, hvor mødedeltagerne sidder mere end otte meter fra mikrofonen, kan MeetUp suppleres med Logitech Udvidelsesmikrofon til MeetUp.

Logitech introducerer også ConferenceCam Soft Remote, en app, der let omdanner en smartphone eller tablet til en fjernbetjening til Logitech MeetUp. ConferenceCam Soft Remote indeholder alle de knapper, der findes på Logitech-fjernbetjeningen. Den er kompatibel med både Android- og iOS-enheder og kan downloades gratis i juli fra både Google Play og Apple App-store.

Pris og tilgængelighed

Logitech MeetUp kan købes fra juli 2017 på Logitech.dk til en vejledende udsalgspris på: DKK 9.399. Logitech Udvidelsesmikrofon til MeetUp vil også snart være tilgængelig i detailhandlen og koster: DKK 2.099 i vejledende udsalgspris.

Logitechs produkter er en del af folks hverdag og forbinder dem til de digitale oplevelser, de holder af. For mere end 30 år siden begyndte Logitech at forbinde mennesker via computere og designer nu produkter, der forbinder mennesker gennem musik, spil, videounderholdning og databehandling. Logitech International blev grundlagt i 1981 og er et schweizisk aktieselskab anført på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Find Logitech på http://www.logitech.com virksomhedens blog eller på Twitter som @Logitech.

# # #

2017 Logitech, Logicool, Logi and other Logitech marks are owned by Logitech and may be registered. All other trademarks are the property of their respective owners. For more information about Logitech and its products, visit the company’s website at www.logitech.com.

(LOGIIR)