Februar

Logitech skubber grænser og øger brugen af genbrugsplast i produkter

65% af musene og tastaturerne i Logitchs største produktportefølje produceres nu af post-consumer-recycled plast

LAUSANNE, Schweiz og NEWARK, Californien, 10. februar 2022 –

Logitech International (SIX: LOGN) (Nasdaq: LOGI) meddeler i dag, at de har oversteget deres forpligtelse på mængden af post-consumer-recycled (PCR) plast i deres produkter, hvilket reducerer kulstofudledningen og øger genanvendelsen af forbrugerprodukter. Logitechs Creativity and Productivity-portefølje, virksomhedens største produktportefølje, bruger PCR-plast i 65% af alle mus og tastaturer, hvilket overstiger deres forpligtelse på 50%, som blev besluttet i 2020.

Logitechs brug af genbrugsplast er vokset hurtigt på blot to år. Det har fået virksomheden til at forny deres design, fremstilling og indkøbsprocesser yderligere. Omkring 8.000 tons jomfruplast blev elimineret i Logitech-produkter i 2021, hvilket reducerede den samlede efterspørgsel efter plast af petrokemikalier og forvandlede e-affald til en værdifuld ressource. Det betyder, at der er sparet omkring 19.000 tons CO2 på produkterne, eller hvad der svarer til mængden af CO2, som en gennemsnitlig bil, der kører 1.740 gange rundt om jorden, udleder.

"Nu tilbyder vi alle forbrugere et bredt udvalg af mus og tastaturer, som passer til forbrugernes forskellige præferencer for at kunne leve bæredygtigt," siger Delphine Donne-Crock, general manager for kreativitet og produktivitet hos Logitech.

"Ved at bruge PCR-plast som vores foretrukne materiale kan den bæredygtige livsstil gøres let for forbrugerne, og derved kan vi reducere vores CO2-fodaftryk."

Logitech har i stigende grad brugt PCR-plast i produkter som en del af deres Design for Sustainability-tilgang. Meget PCR-plast har traditionelt været begrænset til sorte eller grå farver og fungerer typisk ikke på samme måde som jomfruplast. Men for at opnå samme kvalitetsniveau har Logitech arbejdet med at forny materialeegenskaberne, så plasten kan få et nyt liv og undgå den traditionelle vej til lossepladsen. Denne innovative tilgang til at genbruge materialer stemmer overens med virksomhedens forpligtelse fra 2020 uden at gå på kompromis med kvaliteten, integriteten eller æstetikken af produktet.

Indholdet af PCR-plast i Logitechs produkter er mellem 75% og 20%, men procentdelen af genbrugsplast i hvert produkt varierer afhængigt af produktets type, farve og materialesammensætning. Logitechs partnerskaber med forskellige leverandører betyder, at der nu er mere end 30 farver i paletten, og designmålet er at maksimere procentdelen af genbrugsindhold i hvert produkt, samtidig med at produkterne forbliver æstetiske og af høj kvalitet.

Logitech ønsker at dele deres stigende anvendelse af genbrugsplast med offentligheden, og med genbrugsplast som det mest benyttede materiale tager Logitech ansvaret for genindvinding af e-affald. Al den PCR-plast, der bruges i Logitechs produkter, kommer fra forbrugerelektronik, som ellers kunne være endt på lossepladser. Og dertil er produkterne tredjepartscertificerede gennem SCS Global Services.

"Vi indfører nogle vigtige initiativer for at udfordre business-as-usual og komme med nye, banebrydende løsninger til materialer, emballage og genanvendelse for at sænke virksomhedens CO2-påvirkning," siger Prakash Arunkundrum, chef for global drift og bæredygtighed hos Logitech.

"Vores ultimative ambition er at have en positiv indvirkning på miljøet og samfundet og drive hele vores sektor fremad ved at dele vores tilgang og samarbejde."

Logitech har for nyligt sat farten op for deres klimahandlingsstrategi og har sat sig for at være klimapositive efter 2030 ved at reducere mængden af kulstof, der bliver udledt. Logitech er stolte af at have skrevet under på The Climate Pledge og er også den første forbrugerelektronik-virksomhed, der forpligter sig til at bringe detaljeret carbon impact labeling på al emballage. Lær mere om alle Logitechs bæredygtighedsinitiativer i 2021 Sustainability report eller på websitet.

Kontaktpersoner:

Marie Perriard, Ansvarsperson for Sustainability Communications - USA mperriard@logitech.com

Nicole Kenyon, Ansvarsperson for Global Corporate & Employee Communications - USA (510) 988-8553

Ben Starkie, Ansvarsperson for Corporate Communications - Europe +41 (0) 79-292-3499

Logitech hjælper mennesker med at forfølge deres passioner ved at designe oplevelser, der sikrer, at alle kan skabe, opnå og nyde mere. Logitech designer og skaber produkter, der bringer mennesker sammen gennem computere, gaming, video, streaming og musik. Logitechs mærker er Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Streamlabs, Blue Microphones, og Ultimate Ears. Logitech International blev grundlagt i 1981 og har hovedkontor i Lausanne, Schweiz. Logitech International er en schweizisk virksomhed, der er børsnoteret på SIX Swiss Exchange (LOGN) og på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Find Logitech på www.logitech.comvirksomhedens blog eller på @Logitech.

(LOGIIR)