Oktober

Logitech udvider sine touch screen controller-løsninger, både indeni og udenfor mødelokalet

Tap IP og Tap Scheduler sørger for enkle og effektive mødeoplevelser på den hybride arbejdsplads.

13. september, 2021
I dag udvider Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) sin portefølje med henholdsvis Tap IP, som er en netværksbaseret controller til mødelokalet, samt mødeplanlægningspanelet Tap Scheduler. Produkterne er fuldt integreret med førende samarbejdsplatforme og skal kun tilsluttes med et enkelt PoE (Power over Ethernet)-kabel for en nem og problemfri installering. I det hele taget er Tap IP og Tap Scheduler skabt til at gøre det nemt at planlægge og deltage i videomøder, i takt med at mange medarbejdere vender tilbage til kontoret.

"Det nuværende marked for touch controllers falder lidt mellem to stole: I den ene ende af skalaen er produkterne avancerede, dyre og proprietære; og i den anden ende er markedet domineret af forbrugertablets, som ikke er skabt til at kunne leve op til virksomheders krav om fjernstyrede enheder, sikkerhed og kabelstyring," siger Scott Wharton, der er daglig leder og vicedirektør for Logitech Video Collaboration. "Tap IP og Tap Controller er designet til at sikre en ydeevne i virksomhedskvalitet med et elegant design, der tager højde for kabelhåndtering, og kompatibilitet med de største serviceudbydere på markedet - alt sammen til en meget overkommelig pris."

Ethvert møde starter med blot en enkelt berøring på Logitech Tap IP, som er en touch controller til Microsoft Teams Rooms på Android, Zoom Rooms eller andre populære videomødeplatforme der - sammen med et Logitech konferencekamera - leverer en pålidelig og gennemgående oplevelse på tværs af mødelokaler. Logitech Tap IP har den samme berøringsfunktionalitet som forgængeren Logitech Tap, blot til en lavere pris og med en nemmere installering via IP-forbindelsen til netværket. Takket være sin nemme og sikre kabelstyring og fleksible monteringsmuligheder kan Tap IP sikkert og problemfrit monteres stort set hvor som helst i mødelokalet. Med sit elegante, intuitive design fylder Tap IP så tilpas lidt i mødelokalet, at man kan fokusere på kommunikationen.

Tap Scheduler har en rummelig 10.1 tommer stor skærm, der gør det nemt at læse information, så man nemt kan fordele og finde det rette mødelokale. Det indbyggede lyssystem signalerer, om lokalet er ledigt eller ej. Placeres den ude foran mødelokalet, er det nemt at bruge Tap Scheduler til at booke rummet til ad hoc møder eller reservere dem på forhånd. Tap Scheduler er kompatibel med Teams, Zoom Rooms, Robin samt Meetio - et skybaseret mødelokalestyrings-brand, som Logitech for nylig har overtaget. Tap Scheduler er designet til at kunne passe ind mange forskellige steder, og derfor er den nem at installere stort set hvor som helst. Der er inkluderet beslag, som hjælper med at fastgøre panelet til forskellige typer af overflader, og kabelstyringen sikrer et professionelt og ryddeligt set-up.

Som noget nyt udvider Logitech nu også deres videokonference-økosystem med en kompletløsning ved navn Logitech Select, som er en service-plan, der inkluderer både hardware, software og tjenester i ét. Select er designet til at hjælpe IT-ansvarlige med at maksimere funktionaliteten på deres videoløsninger og tilbyder support alle døgnets 24 timer. Samtidig får man lynhurtig returneringsservice, eksklusive indsigter og en alarmfunktionalitet i Logitech Sync, som er Logitechs enhedsstyrringsplatform for videomøder. Kunder med 50 eller flere mødelokaler dækkes automatisk af Select og kan nyde fordelene med ekstra reservedele og at være tilknyttet en dedikeret kundeservicemedarbejder.

Pris og tilgængelighed

Logitech Tap IP og Tap Scheduler er tilgængelige i Danmark fra efteråret 2021, begge med en vejledende indkøbspris på 5.990 kr.

Tap IP vil være kompatibel med Microsoft Teams Rooms på Android, Zoom Rooms Appliances, PC-baseret Zoom Rooms og RingCentral Rooms. Tap Scheduler kan installeres som et Teams-panel, Zoom Rooms planlægningsdisplay, et Robin-baseret planlægningspanel eller med Meetio. Kompatibilitet med yderligere partnere vil blive tilgængelig for begge enheder efter lanceringen. Besøg Logitechs website for mere information om flere videokonferenceløsninger.

Logitech er en schweizisk grundlagt virksomhed med fokus på innovation og kvalitet. Logitech udvikler produkter og oplevelser, der bliver en integreret del af folks hverdag. Logitech blev grundlagt i Lausanne, Schweiz i 1981 og udvidede hurtigt til Silicon Valley. Logitech forbinder folk gennem innovativt computerudstyr og lancerer nye teknologier som den infrarøde trådløse mus, den tommelfingerstyrede trackball, lasermusen og meget mere.

Siden vores tidlige dage har vi løbende udvidet både vores ekspertviden inden for produktdesign og vores globale tilstedeværelse. Med hvert af vores produkter fokuserer vi på, hvordan vores kunder forbinder og interagerer med den digitale verden. Design er kernen i hver eneste af vores kreationer, i hvert udviklingsteam og udviklingsområde, så enhver brugeroplevelse er virkelig unik og meningsfuld.

Med produkter, der sælges i næsten alle lande i verden, er Logitech vokset til en virksomhed med forskellige individuelle mærker, der bringer folk sammen gennem musik, spil, video og computerteknologi. Logitechs mærker inkluderer Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones og Streamlabs.