lokakuu
Europe/Helsinki

AI-kamera Logitech Sight nostaa hybridikokoukset uudelle tasolle

Uusi tekoälyyn perustuva monikamerajärjestelmä saa etäkokouksen osallistujat tuntemaan olonsa aivan kuin olisivat kokoushuoneessa.

Low_Resolution_JPG-Sight HPB Desktop LIFE

5. lokakuuta 2022 – Tänään Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) julkistaa uutuustuotteensa Logitech Sight: Tekoälyyn perustuvan pöytäkameran, joka tulee markkinoille kesällä 2023.

Logitech Sightin videopalkit Rally Bar og Rally Bar Mini kuvaavat kokouksen osallistujat parhaasta näkökulmasta ja seuraa luonnollisesti keskustelua eri osallistujien välillä.

Nykypäivänä jopa 43 prosenttia etätyöntekijöistä kertoo tuntevansa, ettei ole kunnolla mukana kokouksissa. Nyt Logitech Sight tuo kotikonttoreihinkin aidon tunnelman, ikään kuin jokainen osallistuja vierekkäin toimiston neuvottelupöydässä.

"Pandemia-aikana olimme siinä mielessä tasa-arvoisia, että verkkokokouksissa kaikilla oli sama videoikkuna. Nyt hybriditöiden aikaan osa työskentelee edelleen kotona ja osa takaisin toimistoilla, ja me haluamme antaa kaikille kokouksiin osallistujille saman yhdessäolon tunteen”, kertoo pääjohtaja Scott Wharton (General Manager for Logitech Video Collaboration).

”Logitech Sightin AI-järjestelmä ja Rally Bar tai Rally Bar Mini -palkkien yhteistyö on ennemminkin ”Hollywood” kuin ”Silicon Valley” – järjestelmä käyttää useita kuvakulmia sekä älykästä suuntaamista ja tuo siten myös etäosanottajat mukaan huoneeseen. Asiakkaamme ovat kertoneet, että etänä työskentelevien osallistujien kokema ulkopuolisuuden tunne on suurin ongelma hybridikokouksissa. Jos haluamme paluun normaaliin työelämään, meidän on vastattava tähän haasteeseen. Olemme tehneet tutkimuksia ja kuunnelleet asiakaspalautetta jo vuosia, ja nyt tarjoamme ratkaisun ongelmaan kaikenkokoisille organisaatioille."

High_Resolution_JPG-Sight Datasheet Front Groupshot With Shadows Both Colors

Logitech Sightin AI-käyttöinen, eli tekoälyyn perustuva, kamera lisää kuvakulmia Rally Bar- ja Rally Bar Mini -kamerapalkkeihin, jotka on sijoitettu huoneen etuosaan. Isoissa tiloissa äänelle ja videoille on aiempaa enemmän vaihtoehtoja. Kahden 4K-kameran ja seitsemänsäteisen mikrofonin ansiosta Sight tallentaa keskustelut ja sanattomat eleet luonnollisesti. Kun kaikki työntekijät tuntevat istuvansa saman pöydän ympärillä, he pääsevät paremmin omistautumaan työhönsä. Vuonna 2023 esitellään myös RightSight, jossa on Smart Switching: Mukautuva älylaite, joka valitsee parhaan näkymän pöytäkameran ja huoneen etuosassa sijaitsevan kameran välillä. Tämä tekee hybridikokousominaisuuksien, kuten Zoom Smart Galleryn ja Microsoft Teamsin, käytöstä helppoa. Yhteensopivuus suosituimpien järjestelmien kanssa tarjoaa myös IT-tiimeille lisätietoa ja varmuuden siitä, että toimiston teknologia vastaa työntekijöiden muuttuviin tarpeisiin.

Logitech Sight on helppo asentaa, sillä siinä on eri asennusvaihtoehtoja ja integroitu kaapelinhallinta – tärkeä ominaisuus IT-tiimeille, joiden on varustettava kokoushuoneet joustavilla ratkaisuilla. Hallinta onnistuu kätevästi ilmaisella Logitech Sync -ohjelmistolla. Ohjelmistolla voi seurata ja päivittää laitteita ja suorittaa vianmäärityksen pilvipohjaisessa käyttöliittymässä. Logitech Sightin sekä Rally Bar ja Rally Bar Mini -palkkien yhteensopivuuden ansiosta uuden teknologian voi huoletta yhdistää jo olemassa oleviin videopalkkeihin.

Logitech Sight on uusin innovatiivinen sarja, jonka tarkoitus on tuoda yhtäläiset puitteet kaikille työntekijöille, riippumatta siitä, onko työpaikka kotona, konttorissa tai jossakin muualla. Sight ei ​​paranna ainoastaan RightSight 2 Speaker View -ominaisuutta vaan toimii yhdessä Scriben, Rally Barin ja Rally Bar Minin kanssa. Kokonaisuus auttaa ratkaisemaan yhden hybridityökulttuurin suurimmista haasteista: kuinka tehdä kokouksista tasa-arvoisia.

Low_Resolution_JPG-Sight Smart Switching LIFE

Kohti kestävyyttä

Logitech haluaa tehdä osansa ilmastoystävällisemmän maailman eteen ja hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen. Siksi Logitech Sight valmistetaan materiaaleista, joiden hiilijalanjälki on pienempi. Tuotannossa käytetään kierrätysmuovia ja vähähiilistä alumiinia aina kun mahdollista, ja tuotteet myydään vastuullisesti tuotetuissa pakkauksissa.

Hinnat ja saatavuus

Logitech Sight on saatavilla Suomessa kesästä 2023 alkaen hintaan 2.399 EUR

*Microsoft Work Trend Index 2022 -vuosiraportti: Suuret odotukset: Kuinka saada hybridityö toimimaan