toukokuu
Europe/Helsinki

Langaton ja matalaprofiilinen Logitech G915 -pelinäppäimistö sai tenkeyless-pikkuveljen

G915TKL

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti kompaktin version matalaprofiilisesta, langattomasta ja mekaanisesta Logitech G915 LIGHTSPEED -pelinäppäimistöstään.

Viime kesänä julkaistu mekaaninen ja täysleveä Logitech G915 LIGHTSPEED -pelinäppäimistö esitteli pelaajille huipputasoisen kokonaisuuden täynnä vaikuttavia ominaisuuksia. Nyt samaa suorituskykyä ja kestävyyttä on saatavana tiivistettynä tenkeyless-mallina, josta on poistettu numeronäppäimistö. Tämän ansiosta Logitech G915 TKL Tenkeyless LIGHTSPEED -pelinäppäimistö on entistä parempi vaihtoehto sekä ammatti- ja kilpapelaajille että pelitapahtumiin osallistujille.

Logitech G915 TKL hyödyntää Logitech G:n mekaanisia GL-kytkimiä. Niiden suorituskyvyn, toimintovasteen ja kestävyyden ansiosta painallukset menevät perille äärimmäisen nopeasti, kevyesti ja tarkasti. Miellyttävä matalaprofiilinen muotoilu ja hyvä akunkesto sekä monipuolinen ja ohjelmoitava värivalaistus viimeistelevät käyttökokemuksen.

Kompaktin Tenkeyless-mallin etuna on mahdollisuus tuoda näppäimistö ja hiiri lähemmäs toisiaan. Tämä tekee pelaamisesta entistä tehokkaampaa, sillä ohjausvälineiden pienentyneen välimatkan ansiosta hallittavuus on entistä nopeampaa ja tarkempaa. Pelitapahtumissa kompakti näppäimistö on myös helpompi mahduttaa osaksi pelitilaa, kun pöytätila on vähäistä ja tilat usein ahtaita. Pienen kokonsa vuoksi näppäimistö kulkee mukana repussa kaverin luokse peli-iltamiin ja verkkopelitapahtumiin.

”Alkuperäisen G915-pelinäppäimistön julkaisun jälkeen peliyhteisö on toivonut samaa tekniikkaa kompaktissa tenkeyless-muodossa”, kommentoi Logitechin pelituotteiden johtaja Ujesh Desai. ”G915 TKL yhdistää LIGHTSPEED-teknologian, värivalaistuksen ja vaikuttavan akunkeston toisiinsa matalaprofiilisessa ja kompaktissa muodossa. Kokonaisuus määrittää pelinäppäimistön standardin uudelleen.”

Palkittu LIGHTSPEED-kommunikointitekniikka mahdollistaa viiveettömän langattoman tiedonsiirron yhden millisekunnin päivitysnopeudella. Lisäksi näppäimistö toimii haluttaessa myös Bluetooth-yhteyden välityksellä, jolloin näppäimistö voidaan yhdistää kahteen eri tietokoneeseen tai muuhun laitteeseen yhtäaikaisesti. Näiden välillä voidaan vaihtaa helposti pelkällä napinpainalluksella.

Logitech G915 TKL hyödyntää ainutlaatuisia LIGHTSYNC-värivaloja, joka mahdollistaa peräti 16,8 miljoonan värin käytön näppäimistön valaistuksessa. Näiden asetuksia voidaan muokata Logitech G HUB -peliohjelmistolla omien mieltymysten mukaan. Näppäimistön akunkesto on peräti 135 päivää keskimääräisellä kahdeksan tunnin käytöllä valaistus pois kytkettynä. RGB-värivalaistusta käytettäessä näppäimistössä riittää virtaa täydellä latauksella 40 tunniksi yhtäjaksoiseen käyttöön. Akun vähäisestä varauksesta näppäimistö ilmaisee 15 prosentin kohdalla. Akku latautuu mukana tulevalla usb-kaapelilla täyteen noin kolmessa tunnissa.

Painikkeissaan Logitech G915 TKL käyttää korkeatasoisia mekaanisia GL-kytkimiä. Tyypilliseen mekaaniseen kytkimeen verrattuna ne ovat puolet kevyempiä. Lisäksi ne tarjoavat miellyttävämmän käyttökokemuksen ja peräti 25 prosenttia nopeamman painalluksen. GL-kytkimiä on saatavilla kolmea eri mallia. Näitä ovat GL Linear, GL Tactile ja GL Clicky. Linear-kytkimet takaavat kevyen ja hiljaisen painalluksen. Tactile-kytkimet tuottavat käyttäjälle jämäkämmän mekaanisen vasteen. Clickyssä yhdistyvät Tactilen selkeä painallusvaste ja äänekäs naksahdus, joka on monelle pelaajalle tärkeä ominaisuus.

Hinta ja saatavuus

Logitech G915 LIGHTSPEED TKL -pelinäppäimistö tulee myyntiin kesäkuussa 229 euron hintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja

https://youtu.be/_DDcMZ1-OAM (esittelyvideo)

https://bit.ly/2LVFuPB (kuvia)

Logitech G

Logitech Internationalin omistama Logitech G -tuotemerkki on tietokone- ja konsolipelitarvikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Logitech G tarjoaa kaiken tasoisille pelaajille alan johtavia näppäimistöjä, hiiriä, kuulokkeita, hiirimattoja ja simulaatio-ohjaimia, kuten ratteja ja lento-ohjaimia. Ne ovat syntyneet intohimosta pelaamiseen sekä innovatiivisen muotoilun ja kehittyneiden teknologioiden ansiosta. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitech G:stä osoitteessa www.logitechg.com.