huhtikuu
Europe/Helsinki

Langattomat Logitech Zone -kuulokkeet tuovat laadukkaan äänentoiston ja mielenrauhaa toimistoon

Logitech Zone Wireless

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti Zone Wireless- ja Zone Wireless Plus -kuulokkeet.

Molemmat kuulokemikrofonit on tehty ensisijaisesti avotoimistojen työntekijöille, jotka kaipaavat rauhaa ja keskittymiskykyä ulkopuolisista äänistä huolimatta. Avoin toimistoympäristö tuottaa paljon hälyä erilaisten äänilähteiden takia. Keskustelut, radiokanavat ja muut äänet luovat helposti häiritsevää melua, joka haittaa keskittymiskykyä. Logitech Zone -kuulokkeiden aktiivinen taustamelunvaimennus ehkäisee taustahälyä suodattamalla sen pois lähes kokonaan. Kuulokkeet sopivat oivallisesti musiikin tai äänikirjojen kuuntelemiseen ja äänipuheluihin.

Musiikin kuunteleminen ja puheluihin vastaaminen onnistuu helposti painamalla kuulokkeessa olevaa painiketta. Mikrofoni voidaan helposti mykistää nostamalla se pystyasentoon.

”Monet työntekijät tuovat omat kuulokkeensa työpaikalle, vaikka näiden tuomat edut eivät vastaisikaan käyttäjänsä tarpeisiin”, kommentoi Logitech Audion johtaja Philippe Depallens. ”Logitech Zone -kuulokkeiden muotoilu on moderni ja ne tuntuvat mukavalta käytössä. Hyvä äänenlaatu sekä kuulokkeissa että mikrofonissa tekee käytöstä nautittavaa. Lisäksi kuulokkeiden aktiivinen taustamelunvaimennus sulkee hälinän tehokkaasti kuulokkeiden ulkopuolelle.”

Logitech Zone Wireless -kuulokkeet ovat ensimmäiset langatonta Qi-pikalataustekniikkaa hyödyntävät kuulokemikrofonit. Kuulokkeiden lataus onnistuu vaivatta asettamalla ne Qi-latausyksikön päälle tai liittämällä ne usb-johdolla laturiin tai tietokoneeseen.

Kuulokkeiden keinonahkapinnoitteen ja silikonipehmusteisen pääpannan ansiosta kuulokkeet tuntuvat päässä miellyttävältä pitkäjaksoisessakin käytössä. Kuulokkeiden akusta riittää virtaa täydellä latauksella jopa 15 tunnin käyttöön. Kuulokkeiden kantama on peräti 30 metriä äänilähteestä.

Logitech Zone -kuulokkeet hyödyntävät Easy-Switch-teknologiaa. Sen ansiosta kuulokkeiden äänilähdettä on helppo vaihtaa vaikkapa älypuhelimesta tietokoneeseen tai toisinpäin. Plus-mallissa on Bluetooth-yhteyden lisäksi mahdollista liittää kuulokkeet langattomasti Logitech Unifying -vastaanottimella tietokoneeseen. Yhteen Unifying-vastaanottimeen voidaan liittää kerralla useita laitteita, kuten langaton näppäimistö ja hiiri.

Langattoman Bluetooth-tekniikan avulla yhteyden muodostavia kuulokkeita voidaan helposti hallita Logitech Tune -sovelluksella. Sen avulla voidaan esimerkiksi mykistää kuulokkeet tai säätää niiden melunvaimennusominaisuuksia. Myös taajuuskorjaimen säädöt ja kuulokkeiden ohjelmistopäivitykset onnistuvat helposti sovelluksen kautta.

Logitech Zone Wireless -kuulokkeet on sertifioitu toimimaan Skype for Business -sovelluksen kanssa. Lisäksi Logitech on tehnyt yhteistyötä Google Cloud-, Zone-, Fuze-, Unify-, TrueConf- ja StarLeaf-palveluiden kanssa saumattoman käyttökokemuksen aikaansaamiseksi. Kuulokkeet ovat yhteensopivat myös suosittujen konferenssi- ja äänipalveluiden kanssa, joihin kuuluvat muun muassa Cisco WebEx, Cisco Jabber ja Go-To-Meeting.

Hinta ja saatavuus

Logitech Zone Wireless ja Logitech Zone Wireless Plus tulevat saataville huhtikuussa ja kesäkuussa 219 ja 299 euron suositushinnoin. Hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

https://youtu.be/j2YsFnUGTyk (video)

http://bit.ly/2YXy6Iw (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.