joulukuu
Europe/Helsinki

Logitech Capture tekee korkeatasoisen videomateriaalin luomisesta entistä helpompaa

Desktop_PIP_closeup

18.12.2018 – Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) on julkistanut videoiden tekemistä ja kuvaamista helpottavan Logitech Capture -ohjelmiston.

Logitech Capture on yhteensopiva Logitech C920-, C922- ja BRIO 4K Pro -webbikameroiden kanssa. Se helpottaa kaikenlaisten striimi- ja tubevideoiden tekemistä monipuolisten ominaisuuksiensa ansiosta. Logitech Capture pyrkii alentamaan kynnystä kaikenlaisen videosisällön kuvaamiseen.

”YouTubessa ja vastaavissa palveluissa näkemämme videosisältö on usein korkealaatuista, mutta käytännössä sen luominen on usein hidasta, työlästä ja tuskaista”, kommentoi Logitechin webbikameroiden tuotepäällikkö Guillaume Bourelly. ”Yhdessä webbikameroidemme kanssa Logitech Capture pyrkii helpottamaan ja yksinkertaistamaan näyttävien videoiden tekemistä. Haluamme, että jokainen voi tehdä näyttävää ja korkealaatuista videokuvaa helposti. Capturella videontekijät voivat hyödyntää kuvauksessaan erilaisia suodattimia ja kuvasiirtymiä sekä jakaa videonsa suosituissa palveluissa, kuten YouTubessa, Facebookissa ja Instagramissa.”

Logitech Capture -ohjelmistolla voidaan tallentaa videokuvaa useasta eri kuvalähteestä yhtäaikaisesti tai yhdistää esimerkiksi näytöllä tapahtuvia tapahtumia osaksi webbikameran kuvaa hyödyntämällä kuva kuvassa -toimintoa. Logitech Capturen avulla nämä voidaan myös järjestellä erilaisiin kehyksiin.

Capture-ohjelmistolla voidaan myös luoda vertikaalisia eli pystysuuntaisia videoita 9:16-kuvasuhteella. Se on nykyään suosittu vaihtoehto älypuhelimille. Capturen avulla sujuu myös YouTube-striimaus ilman erillistä enkoodausohjelmistoa. Lisäksi Capturen editointi- ja räätälöintitoiminnot ovat käytettävissä myös striimauksen aikana.

Logitech Capture tarjoaa myös studiotyylisen hallittavuuden. Capture tukee ChromaKey-yhteensopivuutta, kuvansiirtoefektejä kuvauslähteestä toiseen siirtyessä ja mahdollisuutta taustojen värien ja koon muuttamiseen. Myös valokuvien ottaminen sekä mikrofonin äänenvoimakkuuden muuttaminen ilman Capture-ohjelmiston sulkemista onnistuvat helposti.

Logitech Capturella voidaan myös valita kuvasuhde, kuvan leveys ja tallennustarkkuus. Lisäksi edistyneemmät käyttäjät voivat valita ominaisuuksista kuvan valkotasapainon, autotarkennuksen ja videokuvan FPS-asetuksen. Logitech Capture tallentaa valitut asetukset käyttäjäkohtaiseen profiiliin, joita voi olla käytössä useampia eri käyttötarkoituksia varten.

Hinta ja saatavuus
Logitech Capture on ladattavissa Windows-käyttöjärjestelmille ilmaiseksi osoitteesta https://www.logitech.com/fi-fi/product/capture.

https://youtu.be/qIte3EQulUA (esittelyvideo)
http://bit.ly/2UNi3v3 (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne liittävät käyttäjänsä moniin merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech tekee sen musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Logitech G, Ultimate Ears, Jaybird ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu Sveitsissä vuonna 1981. Logitech on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Logitech, Logitech-logo ja muut Logitech-tuotemerkit ovat rekisteröityjä Sveitsissä ja muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit kuuluvat vastaaville omistajilleen. Lisätietoa Logitechista ja Logitechin tuotteista löytää yhtiön verkkosivustolta osoitteesta www.logitech.com.