elokuu
Europe/Helsinki

Logitech ehkäisee ranneongelmia pystymallisella MX Vertical -ergohiirellään

MX_Vertical

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti Logitech MX Vertical -ergohiiren. Se on kaikkien aikojen ergonomisin Logitech-hiiri.

Yhdistämällä langattomuuden ja huipputasoisen MX-hiiriteknologian ranneystävälliseen muotoiluun, Logitech MX Vertical on suorituskykyisten hiirten todellinen lippulaivamalli. Toisin kuin tyypilliset hiiret, MX Vertical jättää käden luontaiseen 57 asteen pystyasentoon. Tämä vähentää kyynärvarren rasitusta ja ranteeseen kohdistuvaa painetta. Näin hiiri ehkäisee ranteen ja kyynärvarren alueen kipu- ja tulehdustiloja, joita runsas hiirenkäyttö saattaa käyttäjälleen aiheuttaa.

”Tiedämme, että monilla tietokonetta paljon käyttävillä on ongelmia ja kiputiloja ranteissaan tai käsivarsissaan”, kommentoi Logitechin luovien ja tuottavuustuotteiden johtaja Delphine Donne-Crock. ”Helpottaaksemme näitä ongelmia olemme luoneet Logitech MX Vertical -ergohiiren, jonka ansiosta kämmenosa on luontaisessa, kädenpuristusta muistuttavassa asennossa. Tämä ainutlaatuinen käyttökulma on tyypillistä hiirikäyttöä ergonomisempi ja ehkäisee sekä ranteen että kyynärvarren rasitusta. Vertical MX tehostaa tietokoneen käyttöä terveyttä uhraamatta.”

Tieteellisesti testattu ja ergonomia-asiantuntijoiden hyväksymä MX Vertical on suunniteltu luonnollinen kädenpuristus mielessä. Lopputuloksena on 57 asteen kulmassa oleva käyttöasento, joka vähentää jopa kymmenen prosenttia käden rasitusta perinteiseen hiirenkäyttöön verrattuna. Tämä ei kuitenkaan vaikuta käyttötehoon millään lailla, joten MX Verticalin edut ovat pelkästään myönteisiä. Käyttökulma ja muotoilu on suunniteltu erilaiset kämmentyypit ja -koot huomioiden. Hiiren kuvioitu kumipinta ja peukalotuki takaavat miellyttävän ja levollisen käyttöasennon.

MX Vertical on alansa huippua myös tarkkuudeltaan jopa 4000 dpi:n anturillaan. Tarkkuuden ansiosta ergohiiren käyttö aiheuttaa vain neljänneksen lihasrasituksesta tyypilliseen hiireen verrattuna. Lisäksi hiiren nopeutta ja tarkkuutta voidaan säätää helposti vain hiiren painiketta painamalla, jolloin käyttökokemuksesta saa juuri itselleen sopivan.

Langaton ja virtapihi MX Vertical toimii täydellä latauksella jopa neljä kuukautta. Jo minuutin mittainen pikalataus takaa peräti kolme käyttötuntia. Easy-Switch- ja Logitech Flow -ominaisuuksilla varustettu MX Vertical on helposti käytettävissä kahden eri tietokoneen välillä. Lisäksi jopa tekstin, kuvien ja tiedostojen siirtäminen onnistuu näiden tietokoneiden välillä pelkästään hiirtä ja sen sovellusta käyttämällä.

Logitech MX Vertical täydentää modernia muotoilua ja käyttömukavuutta yhdessä Logitech CRAFT -näppäimistön, Logitech Spotlight -esityskaukosäätimen ja Logitech MX SOUND -kaiuttimien kanssa.

Hinta ja saatavuus

Logitech MX Vertical -ergonomiahiiri tulee myyntiin syyskuussa 129 euron suositushintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

http://bit.ly/2nMKSbE (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne liittävät käyttäjänsä moniin merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech tekee sen musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Logitech G, Ultimate Ears, Jaybird ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu Sveitsissä vuonna 1981. Logitech on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Logitech, Logitech-logo ja muut Logitech-tuotemerkit ovat rekisteröityjä Sveitsissä ja muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit kuuluvat vastaaville omistajilleen. Lisätietoa Logitechista ja Logitechin tuotteista löytää yhtiön verkkosivustolta osoitteesta www.logitech.com.