helmikuu
Europe/Helsinki

Logitech Tap tuo helppoa hallittavuutta kokoushuoneisiin

Logitech Tap

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) uudistaa kokoushuoneet ja videoneuvottelutilat helppokäyttöisellä Logitech Tap -kosketusohjaimella.

Tap on osa Logitechin huonetason videoneuvotteluratkaisuja, jotka on tarkoitettu käytettäväksi Google Hangouts Meet Hardware-, Microsoft Teams Rooms- (entinen Skype Room Systems) ja Zoom Rooms -yhteistyöalustojen kanssa.

Muiden Logitech-kokouslaitteiden lailla myös Tap perustuu avoimeen ohjelmistostandardiin. Tämän ansiosta Tap voidaan helposti sovittaa yhteen erilaisten ohjelmistoratkaisujen, kuten interaktiivisten piirtotaulujen ja huonehallintatoimintojen kanssa.

Kehitysaskeleista huolimatta kokoushuoneiden tekniset ratkaisut ovat aiheuttaneet päänvaivaa etenkin videoneuvottelulaitteistojen hallinnan suhteen. Logitechin huonetason videoneuvotteluratkaisut yhdessä Logitech Tap -kosketusohjaimen kanssa tekevät laitteiden käytöstä ja hallinnasta helppoa. Videoneuvottelut, sisältöjen jakaminen ja kalenteritoiminnot ovat helposti käden ulottuvilla ilman monimutkaisia toimintoja. Yhdessä halutun videoneuvottelupalvelun kanssa Logitech Tap tekee videoneuvotteluista vaivatonta.

”Viimeisen viiden vuoden aikana olemme muuttaneet videoneuvottelulaitteistoa parempaan suuntaan tarjoamalla yksinkertaisesti hallittavia, mutta laadukkaita laitteita. Logitech Tap laajentaa näitä tuotteita tekemällä hallittavuudesta entistä helpompaa”, kommentoi Logitechin videoneuvottelutuotteiden johtaja Scott Wharton. ”Tap tuo videoneuvottelut vain painalluksen päähän ja tarjoaa työkalut monipuoliseen hallittavuuteen kilpailukykyisellä hinnalla korkeasta laadusta tinkimättä. Korkeatasoiset videoneuvottelutyökalut ovat näin kaikkien ulottuvilla.”

”Perinteiset neuvottelutyökalut käyttöliittymineen ovat kaikkea muuta kuin ihanteellisia ratkaisuja. Kaukosäätimien käyttö on hankalaa ja niissä on usein aivan liikaa erilaisia painikkeita. AV-hallintalaitteet ovat puolestaan hintavia ja vaativat räätälöityjä ohjelmointiratkaisuja toimiakseen. Tablettilaitteet ovat helpompia käyttää, mutta vaativat latausta ja langatonta lähiverkkoa. Ne ovat myös usein muualla käytössä”, kertoo tutkimusyritys Recon Researchin johtaja Ira M. Weinstein. ”Tap ratkaisee monta ongelmaa kerralla. Käyttöliittymä on selkeä, helppo hallita ja kaiken lisäksi yhteensopiva lähes minkä tahansa ohjelmiston kanssa. Lisäksi Tap sopii hintansa puolesta pieneenkin budjettiin.”

Logitech Tap -kosketusohjain on keskeinen osa Logitechin huonetason videoneuvotteluratkaisuja. Siinä yhdistyvät ammattilaitteistojen kestävyys tablettilaitteiden monipuolisuuteen ja huokeaan hintatasoon. Logitech Tap -kokonaisuus sisältää kaiken tarvittavan eli itse kosketusohjaimen, pienikokoisen tietokoneen keskusyksikön Googlen, Microsoftin tai Zoomin videoneuvotteluohjelmistolla sekä Logitech-videoneuvottelukameran.

Monipuolisessa Logitech Tap -kosketusohjaimessa on 10,1 tuuman kosketusnäyttö, HDMI-liitäntä sisällön jakamista varten ja tila kaapeleille. Lisäksi ohjainta voidaan laajentaa erilaisin lisäosin, kuten lisäkaapelein sekä seinä- ja pöytäkiinnityksin, joiden avulla kosketusohjain saadaan räätälöityä neuvotteluhuoneen tarpeiden mukaan.

Hinta ja saatavuus

Logitech Tap tulee saataville keväällä 2019 esimääriteltyinä kokoonpanovaihtoehtoina. Logitech Tap -kosketusohjainpaketin suositushinta on 1 199 euroa. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

https://youtu.be/HPY7l0N4jIA (esittelyvideo)
http://bit.ly/2MSEvPJ (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.