lokakuu
Europe/Helsinki

Logitech tuo myyntiin ergonomisen vaihtoehdon hiirelle

ERGO M575

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech julkisti työergonomiaa korostavan ohjainpallon, joka tarjoaa ranneystävällisen tavan käyttää tietokonetta perinteisen hiiren sijaan.

Langaton Logitech ERGO M575 on ergonomisesti muotoiltu ohjainpallo, jonka hallinta tapahtuu helposti peukalolla ohjaten. Perinteisen tietokonehiiren korvaava ohjainpallo säästää käyttäjänsä rannetta, sillä kämmen lepää ohjaimen kaarevalla ja kaltevalla pinnalla luonnollisessa asennossa. Ohjainpallo on myös oivallinen ratkaisu ahtaille työpöydille, sillä hiirestä poiketen itse ohjain pysyy paikallaan. Siksi se on ranneystävällinen tilaihme.

Ohjainpallolla osoittimen ohjaaminen tapahtuu palloa peukalolla pyörittäen, joten liike on nopeaa ja vaistonvaraista. Käden pysyessä paikoillaan myös ranne ja kyynärvarsi lepäävät peukalon hoitaessa työn. Etenkin monen tunnin käytön aikana eron todella huomaa, kun ranne ei rasitukaan perinteisen hiirenkäytön tapaan. Logitech ERGO M575 on ergonomisesti muotoiltu, joten käden asento löytyy luonnostaan. Myös ohjaimen toimintopainikkeet ovat vain pienen matkan päässä ja niiden käyttö sujuu yhtä helposti kuin hiirtä käytettäessä.

”Etätyöskentelyn suosion kasvaessa myös työergonomian ja käyttömukavuuden merkitys korostuu entisestään”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Delphine Donne-Crock. ”Tieteellinen ja ihmiskeskeinen lähestyminen ergonomiaan on Logitechin keskeinen tavoite, sillä ihmisten hyvinvointi on kaiken keskiössä. Langaton ja ergonominen ohjainpallo takaa mukavan hallittavuuden ja sopii erinomaisesti myös pienille työpöydille.”

Pallon ohjausherkkyyttä voidaan määritellä helposti Logitech Options -ohjelmistolla. Ohjain voidaan liittää tietokoneeseen joko mukana tulevalla usb-vastaanottimella tai Bluetooth-yhteydellä. Ohjainpallo on yhteensopiva myös ipad-tablettilatteiden ja Mac-tietokoneiden kanssa. Vähävirtaisen Bluetooth Low Energy -tekniikan ansiosta laite kuluttaa virtaa huomattavan vähän. Yhdellä AA-sormiparistolla virtaa riittää vastaanottimen kanssa käytettynä jopa kahden vuoden ajan.

Logitech ERGO M575 on myös suunniteltu, valmistettu ja pakattu mahdollisimman ekologisesti. Osa ohjaimessa käytetystä muovista on valmistettu kierrätysmuovista. Peräti 50 prosenttia grafiitinharmaan ohjainpallon muoviosista on kierrätysmuovia. Luonnonvalkoisen mallin muoviosissa vastaava lukema on 21 prosenttia. Kierrätysmuovin käyttö on keskeisessä roolissa Logitechin arvomaailmassa, jossa pyritään turhan roskan, pakkausmateriaalin ja kertakäyttöisten osien vähentämiseen. Vuoteen 2021 mennessä hyötykäyttöön tehdyistä Logitech-tuotteista vähintään puolessa pitää olla osa kierrätysmuovista tehtyjä osia. Paketoinnissa on käytetty FSC-sertifioiduista metsistä valmistettua paperia, mikä heijastaa omistautumista vastuullisen ja luontoystävällisen valmistuksen suuntaan.

Hinta ja saatavuus

Logitech ERGO M575 tulee myyntiin luonnonvalkoisena ja grafiitinharmaana lokakuussa 49,99 euron hintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja

https://youtu.be/pNg_f4GDEWU (esittelyvideo)

https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_vhp0qrvq9RPZt6Z9zUQ?e=WF89vz (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.