syyskuu
Europe/Helsinki

Logitech tuo uuden sukupolven ääni- ja valaistusvälineet sisällöntuottajille

Logitech Litra Beam Blue Sona

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tuo myyntiin studiotasoisen mikrofonin ja monipuolisen suoratoistovalaisimen helpottamaan sisällöntuottajien luovaa työtä.

Laadukas ääni ja valaistus ovat kaikki kaikessa videosisältöä tekevien luovien ihmisten työssä. Logitech for Creators -tuotemerkin alla julkaistut Blue Sona -mikrofoni ja Litra Beam -suoratoistovalaisin ovat ensisijaisesti suunnattu videotyötä ja striimausta tekeville sisällöntuottajille ja sosiaalisen median vaikuttajille.

Logitech Blue Sona on aktiivinen dynaaminen mikrofoni XLR-liitännällä. Mikrofoni hyödyntää korkeatasoista studioluokan ääntä tuottavaa ClearAmp-teknologiaa, jonka ansiosta taltioitu ääni on äärimmäisen selkeä. Logitech Litra Beam -suoratoistovalaisin on laadukas suoratoistovalaisin kaikenlaiseen striimaus- ja videokäyttöön. LED-valaisimen TrueSoft-teknologia tuottaa tasapainoista ja neutraalia valoa, jonka ansiosta kuvauksen kohteelle voidaan helposti luoda elokuville ominainen valaistus ja väritarkkuus. Yhdessä käytettynä mikrofoni ja valaisin kohentavat videoiden laatua monin tavoin.

Logitech Blue Sona
Logitech Blue Sona hyödyntää aiemmista Blue-mikrofoneista tuttua korkeatasoista teknologiaa ja tekee videolähetysten äänistä upeaa, laadukasta ja erottelukykyistä. Mikrofonin oma +25 desibelin esivahvistin vie herkkyyden uudelle tasolle. Sen ansiosta myös hiljaisten äänten, kuten kuiskausten, taltiointi onnistuu helposti. Tämä mahdollistaa mikrofonin käytön erilaisissa podcasteissa, videolähetyksissä ja striimeissä luovalla tavalla. Erillistä mikrofonivahvistinta ei tarvita.

Mikrofonissa on ainutlaatuinen kaksoiskalvo ja sen superhertan muotoinen suuntakuvio tekee äänen taltioinnista helppoa jättäessään ulkopuoliset äänet taustalle. Näin esimerkiksi näppäimistön näppäilyt, hiiren naksaukset ja muut pienet äänet eivät häiritse äänen taltiointia. Yhdessä ClearAmp-teknologian ja XLR-liitännän ansiosta ääni on tarkka ja selkeä. XLR-liitäntä helpottaa mikrofonin liittämistä ulkoiseen mikseriin tai muihin laadukkaisiin äänilaitteisiin.

Mikrofonin mukana tulee kiinnike, joka kääntyy peräti 290 astetta. Sen avulla mikrofoni voidaan kiinnittää erilliseen mikrofonipuomivarteen, kuten Blue Compassiin. Sen avulla mikrofoni voidaan asettaa monipuolisesti miltei mihin tahansa, jossa äänentallennus on tarpeen.

Blue Sona tulee myyntiin sekä grafiitinmustana että luonnonvalkoisena. Mikrofonin väriä voi myös räätälöidä mukana tulevilla punaisella tai mustalla tuulensuojalla.

Logitech Litra Beam
Logitech Litra Beam -suoratoistovalaisin takaa tasaisen ja luonnolliselta näyttävän valon, joka ei sokaise käyttäjää. Suorakaiteen muotoisen valaisimen valon värilämpötilaa ja kirkkautta voidaan helposti säätää pikapainikkeilla. Värilämpötila on vaihdettavissa kellertävästä kynttilänvalosta kylmänviileän sinertävään sävyyn 2 700 – 6 500 Kelvinin välillä. Esiasetusten lisäksi valon kirkkautta ja värilämpötilaa voidaan säätää tarkasti Logitech G HUB -ohjelmistolla. Sillä voidaan myös tehdä muutoksia valaisimen esiasetuksiin.

Valaisimen pitkänomaisen ja varsimaisen muotoilun ansiosta sitä voidaan kääntää moneen eri asentoon hyödyntämällä mukana tulevaa jalustaa. Valaisin on säädettävissä kolmeen eri suuntaan, joten korkeus, kallistus ja käännettävyys ovat säädettävissä omien käyttötarpeiden mukaan sopivan valaistuskulman löytämiseksi. Monipuolinen säädettävyys antaa sisällöntuottajalle loputtoman vapauden luoda halutun kaltainen valaistus tilanteesta ja kuvausympäristöstä riippuen. Lisäksi useammalla valaisimella voidaan helposti toteuttaa erilaisia valaistustyylejä, kuten Rembrandt- tai perhosvalaistuksia.

Valaisimen laadukkaat LED-valot ja korkeatasoinen diffuusori mahdollistavat upean valaistuksen häikäisemättä. Tämän ansiosta iho ja kasvojen piirteet näyttävät luonnollisen upeilta ilman teräviä varjoja. Virtaa valaisin saa joko usb-liitännästä tai suoraan verkkovirrasta. Tämä myös mahdollistaa luovat valaistusratkaisut varavirtalähteiden kanssa.

Hinta ja saatavuus
Logitech Blue Sona ja Logitech Litra Beam tulevat myyntiin välittömästi 349 ja 119 euron kuluttajahinnoin. Blue Compass on myynnissä 129 euron kuluttajahintaan. Kaikki hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

www.bluemic.com/fi-fi/products/sona/
www.bluemic.com/fi-fi/products/compass/
www.logitech.com/fi-fi/products/lighting/litra-beam.946-000007.html
https://youtu.be/snqbdXYAMC0 (Logitech Blue Sona -esittelyvideo)
https://youtu.be/7B7bRXiPNfw (Logitech Litra Beam -esittelyvideo)
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_viMUM1rI0qwE9vCkDSA?e=rjVYxV (Logitech Blue Sona -kuvia)
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_viMULI7JnfTsX0_oloA?e=5SZw0y (Logitech Litra Beam -kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.