elokuu
Europe/Helsinki

Matalaprofiilinen ja langaton Logitech G915 -pelinäppäimistö tuo uuden ulottuvuuden pelaamiseen

G915

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti uuden matalaprofiilisen, langattoman ja suorituskykyisen mekaanisten pelinäppäimistöjen lippulaivamallin.

Langaton Logitech G915 LIGHTSPEED ja langallinen Logitech G815 LIGHTSYNC RGB hyödyntävät ensimmäisenä Logitech G:n uusia GL-kytkimiä. Kytkinten suorituskyvyn ansiosta molemmissa pelinäppäimistöissä yhdistyvät huippuluokan muotoilu ja ensiluokkainen käytettävyys toisiinsa upean RGB-valaistuksen kanssa. Perinteisen näppäimistöasettelun lisäksi pelinäppäimistöissä on viisi ohjelmoitavaa G-makropainiketta, joihin on mahdollista määritellä räätälöityjä toimintoja tai kokonaisia komentoketjuja.

”Uudet näppäimistömme ovat täydellisiä esimerkkejä siitä, millaista jälkeä saadaan aikaiseksi, kun palkitut muotoilijamme ja insinöörimme suunnittelevat yhdessä huipputason pelinäppäimistön”, kommentoi Logitech-pelitarvikkeiden johtaja Ujesh Desai. ”Logitech G915 yhdistää toisiinsa huippunopean langattoman LIGHTSPEED-teknologian, RGB-valaistuksen, pitkän akunkeston ja äärimmäisen matalan alumiinikuoren. Kokonaisuus edustaa uuden sukupolven pelinäppäimistöä.”

Logitech G915 -pelinäppäimistön palkittu LIGHTSPEED-kommunikointitekniikka mahdollistaa huippunopean langattoman tiedonsiirron, joka toimii viiveettömällä yhden millisekunnin päivitysnopeudella. Lisäksi näppäimistö toimii niin haluttaessa myös Bluetooth-yhteyden välityksellä. Näin näppäimistö voidaan yhdistää kahteen eri tietokoneeseen tai muuhun laitteeseen yhtäaikaisesti. Näiden välillä voidaan myös vaihtaa helposti pelkällä napinpainalluksella.

Logitech G915 on myös ensimmäinen langaton LIGHTSPEED-pelinäppäimistö, joka hyödyntää ainutlaatuisia LIGHTSYNC-värivaloja. LIGHTSYNC mahdollistaa peräti 16,8 miljoonan värivalikoiman käytön näppäimistön valaistuksessa. Erilaisia värivalaistusasetuksia voidaan muokata Logitech G HUB -peliohjelmistolla omien tarpeiden ja halujen mukaan. Näppäimistön akunkesto on peräti 135 päivää keskimääräisellä kahdeksan tunnin käytöllä RGB-valaistus pois kytkettynä. RGB-värivalaistusta käytettäessä näppäimistössä riittää virtaa täydellä latauksella yli 12 päiväksi keskimääräisellä kahdeksan tunnin käytöllä. Akun vähäisestä varauksesta näppäimistö ilmaisee 15 prosentin kohdalla ja se latautuu mukana tulevalla usb-kaapelilla täyteen noin kolmessa tunnissa.

Logitech G915- ja Logitech G815 -näppäimistöt käyttävät tehokkaita ja virtaviivaisia mekaanisia GL-kytkimiä. Ne ovat tyypilliseen mekaaniseen kytkimeen verrattuna puolet kevyempiä. Lisäksi ne tarjoavat peräti 25 prosenttia nopeamman painalluksen ja miellyttävän käyttökokemuksen. GL-kytkimiä on saatavilla kolmea eri mallia, joita ovat GL Linear, GL Tactile ja GL Clicky. Linear-kytkimet takaavat kevyen ja lähes äänettömän painalluksen. Tactile-kytkimet takaavat vahvemman, mutta hiljaisen mekaanisen vasteen. Clickyssä puolestaan yhdistyvät sekä Tactilen selkeä painallusvaste että äänekäs naksahdus, joka on monelle pelaajalle tärkeä ominaisuus. Kaikki kytkinmallit on tarkasti suunniteltu yhteensopivaksi molempien näppäimistöjen kanssa.

Langallinen Logitech G815 -pelinäppäimistö noudattaa samaa muotoilua kuin Logitech G915 -näppäimistö ja sen ominaisuudet ovat langattomuutta lukuunottamatta samat. Siinä on lisäksi usb 2.0 -läpivienti ja mukana tuleva usb-johto läpivientiä varten.

Hinta ja saatavuus

Logitech G915 LIGHTSPEED- ja Logitech G815 LIGHTSYNC RGB -pelinäppäimistöt tulevat myyntiin elokuussa 249 ja 199 euron hintaan. Kaikki hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja

https://youtu.be/62sRSYxqkkE (esittelyvideo)

http://bit.ly/2H8HLoo (kuvia)

Logitech G

Logitech Internationalin omistama Logitech G -tuotemerkki on tietokone- ja konsolipelitarvikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Logitech G tarjoaa kaiken tasoisille pelaajille alan johtavia näppäimistöjä, hiiriä, kuulokkeita, hiirimattoja ja simulaatio-ohjaimia, kuten ratteja ja lento-ohjaimia. Ne ovat syntyneet intohimosta pelaamiseen sekä innovatiivisen muotoilun ja kehittyneiden teknologioiden ansiosta. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitech G:stä osoitteessa www.logitechg.com.