lokakuu
Europe/Helsinki

Mekaaninen Logitech G PRO X -pelinäppäimistö mukautuu ammattipelaajien tarpeisiin

Logitech_G_PRO_X_Keyboard

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti kompaktin ammattitason pelinäppäimistön, jossa on käyttäjän vaihdettavat mekaaniset kytkimet.

Ammattipelaajille ja esports-harrastajille suunnatussa Logitech G PRO X -pelinäppäimistössä on kolme eri mekaanista kytkinvaihtoehtoa, joista on helppo valita mieleisensä. Näppäimistö toimitetaan valinnaisilla GX-kytkimillä, mutta käyttäjä voi itse vaihtaa kytkimet erikseen hankittavilla GX Blue Clicky-, GX Red Linear- tai GX Brown Tactile -kytkinpaketeilla. Punaiset Linear-kytkimet takaavat kevyen ja lähes äänettömän painalluksen. Ruskeat Tactile-kytkimet takaavat vahvemman, mutta hiljaisen mekaanisen vasteen. Sinisessä Clickyssä puolestaan yhdistyvät sekä Tactilen selkeä painallusvaste että äänekäs naksahdus, joka on monelle pelaajalle tärkeä ominaisuus.

”Rakastin alkuperäistä PRO-näppäimistöä, mutta halusin naksahtelevilla kytkimillä varustetun version”, kommentoi Team SoloMid -joukkueen League of Legends -pelaaja Broken Blade. ”Nyt kun käytössäni on PRO-näppäimistö sinisillä GX Clicky-kytkimillä, en malta odottaa seuraavaa peliturnaustani.”

Logitech G PRO X -pelinäppäimistö on suunniteltu elektronisen urheilun ammattilaisten ehdoilla. Näppäimistön pitää taata huippuluokan toimivuus ja luotettavuus kaikissa peliolosuhteissa sekä tarjota ammattipelaajien tarvitsemat ominaisuudet kätevässä koossa olematta pelaamisen tiellä. Logitech G PRO X -pelinäppäimistö on niin sanottu tenkeyless-malli, joten se on kompakti ja kulkee helposti mukana vaikkapa repussa turnauksesta toiseen. Tenkeyless-näppäimistössä ei ole erillistä numeronäppäimistöä, minkä ansiosta se vie vähemmän tilaa. Lisäksi näppäimistön usb-kaapeli on helppo irrottaa, jolloin se ei ole yhtä altis kolhuille ja hajoamisille kuin kiinteärakenteisissa malleissa.

”Pelaajilla ja erityisesti peliammattilaisilla on tiukemmat vaatimukset näppäimistön osalta”, kommentoi Logitech-pelitarvikkeiden johtaja Ujesh Desai. ”Siksi halusimme suunnitella uuden ammattitason pelinäppäimistön vaihdettavilla kytkimillä. Tarjoamalla pelaajille mahdollisuuden valita oikeanlainen ja omaan pelityyliin sopiva kytkin omien mieltymystensä mukaisesti, me vastaamme entistä paremmin jokaisen henkilökohtaisiin tarpeisiin. Tämä parantaa pelaajan suorituskykyä entisestään.”

Näppäimistössä on kumiset tassut, jotka pitävät sen tukevasti paikoillaan. Näppäimistön korkeuden käyttökulman voi valita kolmesta eri vaihtoehdosta. Näppäimistö on myös varusteltu räätälöitävällä RGB-taustavalaistuksella, jonka värit ovat valittavissa jopa 16,8 miljoonan värisävyn paletista. Yhden kiinteän valaistusasetuksen voi myös tallentaa näppäimistön omaan yhdysrakenteiseen muistiin. Näin oma valaistusasetus kulkee kätevästi mukana tapahtumista toiseen. Logitech G HUB -ohjelmistolla voi määrittää monipuolisempia valaistusasetuksia omalle tietokoneelle vaikka näppäinkohtaisesti.

Hinta ja saatavuus

Uudet Logitech G PRO -pelinäppäimistöt tulevat lokakuussa myyntiin kahtena eri versiona. Vaihdettavilla kytkimillä varusteltu Logitech G PRO X on suositushinnaltaan 149 euroa ja on aluksi saatavana vain Logitechin omasta verkkokaupasta. Kiinteärakenteisilla GX Blue Clicky -kytkimillä varustettu Logitech G PRO on suositushinnaltaan 129 euroa. Erikseen hankittavia GX Blue Clicky-, GX Red Linear- ja GX Brown Tactile -kytkinpaketteja voi hankkia Logitechin omasta verkkokaupasta 49 euron suositushintaan. Kaikki hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja

https://youtu.be/cO9fOAWQvOs (esittelyvideo)

http://bit.ly/2mqUJHa (kuvia)

Logitech G

Logitech Internationalin omistama Logitech G -tuotemerkki on tietokone- ja konsolipelitarvikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Logitech G tarjoaa kaiken tasoisille pelaajille alan johtavia näppäimistöjä, hiiriä, kuulokkeita, hiirimattoja ja simulaatio-ohjaimia, kuten ratteja ja lento-ohjaimia. Ne ovat syntyneet intohimosta pelaamiseen sekä innovatiivisen muotoilun ja kehittyneiden teknologioiden ansiosta. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitech G:stä osoitteessa www.logitechg.com.