kesäkuu
Europe/Helsinki

Seikkailunkestävät Jaybird Vista 2 -urheilukuulokkeet vievät langattoman äänentoiston uudelle tasolle

Jaybird_Vista_2

Maailman johtavan oheislaitteiden valmistaja Logitechin omistama Jaybird (www.jaybirdsport.com) on julkaissut Jaybird Vista 2 -urheilukuulokkeet, joissa on runsaasti entistä parempia ominaisuuksia.

Jaybird Vista 2 -urheilukuulokkeet on suunniteltu vastaamaan kuunteluelämyksiin missä ja milloin tahansa. Ne ovat täysin langattomat tulppakuulokkeet, jotka Jaybirdin Earthproof-konseptin mukaisesti sietävät hikeä, kosteutta, pölyä, tärinää, pudotuksia ja kolauksia. Ne täyttävät myös Yhdysvaltain armeijan MIL-STD 810G -standardin ja IP68-kestävyystason vaatimukset. Seikkailunkestävät kuulokkeet sopivatkin erinomaisesti kaikenlaiseen urheiluun, luonnossa liikkumiseen ja käyttöön lähes missä ääriolosuhteissa tahansa.

Kuulokkeissa on kuuden millimetrin elementit, jotka tuottavat selkeää ja kirkasta ääntä. Omia ääniasetuksia voi räätälöidä helposti Jaybird-sovelluksen taajuuskorjaimella, josta löytyvät säätimet muun muassa bassolle, keskiäänille ja diskantille. Sovelluksessa on myös monia valmiita urheilijoiden tallentamia kuunteluasetuksia.

Kuulokkeiden suunnittelussa on otettu entistä paremmin huomioon käyttöympäristö. Kuuloketta kevyesti tuplanapauttamalla voidaan valita joko aktiivinen taustamelun vaimennus tai paremmin ympäristön äänet läpi päästävä SurroundSense-tila. Näin kuulokkeissa on aina sopiva kuunteluasetus riippuen siitä liikutaanko esimerkiksi liikenteen keskellä vai kuunnellaanko musiikkia omassa rauhassa. Aktiivisen melunvaimennuksen ansiosta ulkoiset hälyäänet saa suljettua tehokkaasti pois, jolloin voi keskittyä kuulokkeiden toistamaan musiikkiin, äänikirjoihin tai podcast-lähetyksiin.

”Huippuluokan äänentoisto on äärimmäisen tärkeä asia myös urheilijoiden kuulokkeissa, koska se auttaa heitä ylittämään itsensä ja rikkomaan rajoja”, kommentoi Jaybirdin johtaja David Raffone. ”Yhtäältä on tärkeää olla tietoinen ympäristöstään. Olemmekin työskennelleet yhdessä ammattiurheilijoiden kanssa saavuttaaksemme tasapainon näiden välillä kehittyneen teknologian avulla. Missä ikinä käyttäjä seikkaileekaan, Vista 2 tuo mahtavan äänentoiston korviin laadukkaasti ja silti turvallisesti.”

Jaybird Vista 2 -tulppakuulokkeissa on uudenlaiset korvien mukaan mukautuvat geelimäiset korvatuet. Niiden ansiosta kuulokkeet on helppo asettaa tukevasti korviin, jossa ne myös pysyvät paikoillaan liikkuessa. Korvatukien joustavuus mahdollistaa myös kuulokkeiden nopean ja helpon riisumisen. Kuulokkeissa on myös automaattinen korvantunnistus, jonka ansiosta äänentoisto käynnistyy tai sammuu automaattisesti kuulokkeen asettuessa korvaan tai korvasta poistettaessa.

Molemmissa kuulokkeissa on kaksi mikrofonia, jotka parantavat äänenlaatua keilamaisella säteellä. Lisäksi uudenlainen WindDefense-kangaspinnoite ehkäisee tuulen huminaa mikrofonissa. Kuulokkeissa on Jaybird-sovelluksella määriteltävät hallintapainikkeet puheluiden vastaamiseen, musiikin toistoon ja keskeytykseen, kappaleesta toiseen siirtymiseen ja äänenvoimakkuuden säätöön.

Kuulokkeissa riittää virtaa täydellä latauksella jopa kahdeksaksi tunniksi ja lisävirtaa voi helposti ladata uudistetulla matkakotelolla. Kotelossa kuulokkeet pysyvät hyvin tallessa samalla latautuen. Kaikkiaan virtaa riittää kotelon kanssa jopa 24 tunniksi. Jo viiden minuutin lataus tuottaa riittävästi virtaa tunnin kuunteluun. Kotelo on suojattu iskuilta, kosteudelta ja pölyltä IP54-kestävyysstandardin mukaisesti. Koteloa voi ladata joko USB-C-laturilla tai langattomalla laturilla. Kotelon mukana toimitetaan USB-C-latauskaapeli.

Jaybird-sovelluksessa on paikannustoiminto, jonka avulla sekä kuulokkeet että kotelo on helppo paikantaa, jos ne ovat kadoksissa. Jaybird-sovellus on saatavana veloituksetta iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille.

Hinta ja saatavuus

Täysin langattomat Jaybird VISTA 2 -urheilukuulokkeet tulevat myyntiin mustina, harmaina ja sinisinä 199 euron suositushintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

https://youtu.be/iGV4nov_RYY (video)
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_vh6EH-y1PCaXHdPQ_OA?e=lOUPmG (kuvia)

Jaybird

Vuonna 2006 perustettu Jaybird on juoksijoille, muille urheilijoille ja kuntoilijoille kehitettyjen langattomien Bluetooth-urheilukuulokkeiden edelläkävijä. Jaybird-tulppakuulokkeet on kehitetty tiiviissä yhteistyössä ammattiurheilijoiden kanssa. Kuulokkeet tarjoavat turvallista mukavuutta ja uskomattoman laadukkaan muokattavan äänentoiston seikkailunkestävässä ja kompaktissa muodossa. Jaybird on vakiinnuttanut asemansa aktiivisten ihmisten tuotemerkkinä. Jaybird on Logitech Internationalin omistama tuotemerkki. Logitech on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa osoitteessa www.jaybirdsport.com.