heinäkuu
Europe/Helsinki

Täysin langattomat Jaybird VISTA -urheilukuulokkeet mullistavat liikkuvan äänentoiston

Jaybird_Vista

Maailman johtavan oheislaitteiden valmistaja Logitechin omistama Jaybird (www.jaybirdsport.com) julkisti kaikkien aikojen keveimmät, virtaviivaisimmat ja tehokkaimmat täysin langattomat urheilukuulokkeensa.

Erityisesti juoksijoille ja muille liikkujille suunnitellut Jaybird VISTA -kuulokkeet ovat täysin langattomat ja IPX7-standardin mukaisesti vettä ja hikeä hylkivät. Virtaa niissä riittää jopa 16 tunniksi ja pienen kokonsa ansiosta kuulokkeet kulkevat mukana missä tahansa.

”Nykypäivän liikkujat eivät siedä häiriötekijöitä”, kommentoi Jaybirdin toimitusjohtaja Jamie Parker. ”Tämä mielessämme halusimme suunnitella mahdollisimman tehokkaat urheilukuulokkeet mahdollisimman pienessä ja kevyessä muodossa. Lopputuloksena on Jaybird VISTA -kuulokkeet, joissa laadukas äänentoisto, huipputason yhteydet, pitkä akunkesto ja erinomainen kestävyys yhdistyvät toisiinsa taskuun sopivassa koossa.”

Kuulokkeet hyödyntävät langatonta JBS1-teknologiaa, joka takaa kristallinkirkkaan ja lähes viiveettömän äänentoiston myös suoratoiston aikana Bluetooth 5.0 -tekniikkaa hyödyntäen. Lisäksi Siri- ja Google Assistant -puheohjaustoiminnot ovat käytössä napinpainalluksella.

Vain kuuden gramman painoiset urheilukuulokkeet tuntuvat vaivattomilta ja äärimmäisen kevyiltä käyttää. Kompakti ja matalaprofiilinen säilytys- ja latauskotelo kulkee helposti mukana ja mahtuu helposti pienempäänkin taskuun.

Jaybird VISTA -kuulokkeet toimivat täydellä latauksella jopa kuusi tuntia. Lisäksi latauskotelo tarjoaa virtaa kymmeneksi lisätunniksi. Näin kokonaisuus kasvaa yhteensä jopa 16 tuntiin ilman latausjohtoja. Jo viiden minuutin pikalataus mahdollistaa tunnin kuuntelun. Latauskotelo on helppo ladata kuulokkeiden mukana tulevalla usb-c-kaapelilla. Jos kuulokkeita käyttää yksittäin erikseen, virrankulutus puolittuu ja yhdelle kuulokkeelle riittää virtaa jopa 32 tunniksi.

Myös kestävyys on keskeinen asia urheilukuulokkeissa. Jaybird VISTA -kuulokkeet on varustettu ainutlaatuisella EarthProof-rakenteella. Sen ansiosta urheilukuulokkeet kestävät myös pienet kolhut ja iskut hajoamatta. Kuulokkeiden mukana tulee kolmet erikokoiset silikonitulpat. Niiden ansiosta kuulokkeet sopivat tiiviisti erikokoisiin korviin. Kuulokkeiden ainutlaatuisen siipimuotoilun ansiosta ne istuvat korvaan miellyttävästi ja tiiviisti.

Kuulokkeiden ääniasetuksia voi muokata mieleiseksi Jaybird-sovelluksen avulla. Sen taajuuskorjaimella voi säätää korkeita, matalia ja keskiääniä omien mieltymysten mukaiseksi. Sovellus tallentaa asetukset suoraan kuulokkeisiin, joten asetukset säilyvät myös kuulokkeita käytettäessä muissa laitteissa. Taajuuskorjaimen lisäksi sovelluksen Spotify-integraatio tekee soittolistojen luomisesta ja jakamisesta helppoa.

Hinta ja saatavuus
Täysin langattomat Jaybird VISTA -urheilukuulokkeet tulevat aluksi saataville mustana 189 euron suositushintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron. Syksyllä mallisto täydentyy harmaalla ja sinisellä värivaihtoehdolla.

https://youtu.be/QCUznS1S8Wk (video)
http://bit.ly/2SRdcs1 (kuvia)

Jaybird

Vuonna 2006 perustettu Jaybird on aktiivisen elämäntyylin viihde-elektroniikkaan keskittynyt yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Salt Lake Cityssä, Yhdysvalloissa. Jaybirdin korkealuokkaiset urheiluun liittyvät tekniset tuotteet pyrkivät kohentamaan ihmisten elämänlaatua. Jaybird on ollut alusta alkaen langattomien urheilukuulokkeiden edelläkävijä ja on tällä hetkellä Yhdysvaltain kolmanneksi suosituin urheilukuulokkeiden valmistaja. Jaybird on omistautunut tuomaan äärimmäisen hyvää äänentoistoa kokonaisvaltaisella otteella. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.jaybirdsport.com.