tammikuu
Europe/Helsinki

Uudet Logitech-hiiret huomioivat kämmenten kokoerot ja vasenkätisyyden monipuolisesti

Logitech M650 Group

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech esittelee uudenlaisen hiirimalliston kahdella kokovaihtoehdolla, kolmella värillä ja vasenkätisten mallilla.

Langattomat Logitech Signature M650- ja Signature M650 for Business -hiiret ottavat huomioon sekä kämmenten eri koot että vasenkätiset tietokoneen käyttäjät. Perinteisesti hiiret on luotu ajatuksella, jossa yksi ja sama koko tulee sopia kaikille käyttäjille ottamatta huomioon eri kämmenkokoja tai vasenkätisiä ihmisiä. Uuden malliston hiiristä on saatavana kaksi eri kokoa. Lisäksi malliston vasenkätisille suunnattu hiiri tuo kätevät peukalopainikkeet myös vasemmalla kädellä hiirtä käyttäville. Hiirissä on myös kätevä SmartWheel-vierityspyörä, lähes äänettömät painikkeet ja miellyttävä muotoilu.

”Tietotyötä tekee maailmanlaajuisesti yli miljardi työntekijää. Noin puolella näistä ei ole käytössä hiirtä lainkaan tai parhaimmillaankin vain perustason langallinen hiiri”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Art O’Gnimh. ”Signature M650 -hiiret tarjoavat luotettavan ja laadukkaan Logitech-kokemuksen, joka tehostaa tuottavuutta helpottamalla ja nopeuttamalla työtä.”

Tekipä päätetyötä tekstitiedostoja, laskentakaavioita tai verkkosivuja selaillen, hiiren monipuolinen SmartWheel-vierityspyörä tuo työhön sekä nopeutta että tarkkuutta vaivattomasti. Kaksitoimista vierityspyörää voi käyttää hurjasti rullaten, jolloin tuhannet rivit voidaan kelata sekunneissa. Vaihtoehtoisesti vierityspyörän tarkalla porrastuksella rivit ja sivut ovat selattavissa tarkasti halliten.

Logitech Signature M650 ja tätä hieman isokokoisempi Logitech Signature M650 L hyödyntävät ainutlaatuista SilentTouch-teknologiaa, jonka ansiosta painallukset ovat lähes täysin äänettömiä. Hiiret ovat jopa 90 prosenttia hiljaisempia kuin esimerkiksi Logitech M185 -hiiri. Painallusten hiljaisuus tekee käytöstä ihanteellista esimerkiksi videopalavereissa.

Hiiren kaareva muotoilu on käytössä miellyttävä. Hiiren pinta on viimeistelty liukumattomalla materiaalilla ja pehmeällä peukalotuella. Näin käyttö on miellyttävää ja kevyttä jopa pitkissä työsessioissa. Lisäksi painikkeiden toimintoja voidaan räätälöidä omaan käyttöön sopivaksi Logitech Options+ -ohjelmistolla. Hiiret ovat yhteensopivia Windows-, macOS-, Linux-, Chrome OS-, ipadOS- ja Android-käyttöjärjestelmien kanssa. Langaton yhteys voidaan muodostaa joko Bluetooth Low Energy -yhteydellä tai mukana tulevalla Logi Bolt -vastaanottimella.

Logitech Signature M650 -hiiret ovat saatavana valkoisena, grafiitinmustana ja vaaleanpunaisena. Hiiret toimivat yhdellä AA-sormiparistolla jopa kahden vuotta.

Kaikki Logitechin tuotteet suunnitellaan tarjoamaan ensiluokkainen käyttäjäkokemus sekä minimoimaan tuotteen valmistuksen hiilijalanjälki. Kestävän kehityksen mallissa huomioidaan tuotteen kehitystyö ja valmistus aina raaka-aineista valmistukseen ja tuotteen kierrätysmahdollisuuksiin huomioiden ympäristölliset ja sosiaaliset tekijät. Logitech Signature M650 -hiirien muoviosat on valmistettu kierrätetystä PCR-muovista. Grafiitinmustan muovin kohdalla määrä on 64 prosenttia, kun taas valkoisessa ja vaaleanpunaisessa hiiressä kierrätysmuovia on 26 prosenttia. Logitechin PCR-ohjelma kertoo yrityksen omistautumisesta kestävään kehitykseen ja materiaalien uusiokäytöstä, joka osaltaan auttaa pienentämään alan hiilijalanjälkeä.

Hinta ja saatavuus

Logitech Signature M650-, Logitech Signature M650 L- ja Logitech Signature M650 for Business -hiiret tulevat myyntiin tammikuussa 49 euron suositushinnoin. Kaikki hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

https://youtu.be/bNYuFgv9gaE (esittelyvideo)

https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_vh-sEQFr4jH6nCHQaug?e=BBwokk (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.