Desember

Logitech Capture gjør det lettere enn noensinne å lage profesjonelle videoer

Lag førsteklasses videoinnhold med en gang du kobler til webkameraet

Newark, California og Lausanne, Sveits – 18. desember 2018 – Logitech har i dag lansert sitt nye program Logitech® Capture™, som gjør opptak og redigering av video enklere.

Det kraftige programmet, som er tilpasset de populære webkameraene Logitech C920, C922 og BRIO 4K PRO, hjelper lovende videoskapere med å utforme gjennomført og minneverdig innhold på sparket.

Logitech Captures ambisjon er å få videoskapere til å kommunisere med mennesker rundt seg på nye og dypere måter.

«Videoinnholdet vi ser på YouTube og andre innholdsplattformer er ofte førsteklasses, men å skape det er fortsatt en komplisert, forvirrende og tungvint prosess», sier Logitechs senior portfolio and product manager of webcams, Guillaume Bourelly.

«Logitech Capture prøver, sammen med våre webkameraer, å gjøre det å lage video enkelt. Det skal være så lett at alle kan spille inn noe som ser profesjonelt ut. Skaperne kan bruke overganger, filtre og andre effekter. De kan også enkelt dele videoene sine i populære sosiale medier som YouTube, Facebook, Instagram og flere andre».

Med Logitech Capture er det mulig å ta opp fra flere kilder samtidig. For eksempel kan du ta opp fra to forskjellige webkameraer, eller ta opp det som skjer på skjermen din og det som skjer foran webkameraet.

Etterpå kan du enkelt tilpasse de to opptakene med bilde-i-bilde rammer, og plassere dem slik du vil i videoen.

Du kan også enkelt lage vertikale videoer. Logitech Capture lar deg ta opp video i 9:16-format for en seeropplevelse som er tilpasset mobiltelefoner og innlegg i sosiale medier. Du kan også strømme video direkte til YouTube uten behov for en komplisert encoder.

Du har hele tiden tilgang til Logitech Captures komplette utvalg av redigerings- og tilpasningsmuligheter mens du strømmer.

I tillegg gir Logitech Capture deg profesjonelle studiomuligheter. Du kan ta opp med Chroma Key, legge på overgangseffekter og forandre størrelsen og fargen på ytterkantene. Du kan også ta bilder og justere mikrofonens lydnivå uten å forlate programmet.

Logitech Capture gjør det også mulig å tilpasse synsvidden, størrelsesforholdet og bildekvaliteten på opptaket. Avanserte brukere kan også justere hvitbalansen, auto fokus og innstillingene for antall bilder pr. sekund. Alle innstillingene blir lagret i din brukerprofil.

Tilgjengelighet

Logitech Capture støttes av Windows 7 og oppover, og programmet er tilgjengelig som en gratis nedlastning fra Logitech.com. Programvaren erstatter og forbedrer mulighetene som var tilgjengelige i Logitech Webcam Software (LWS). For mer informasjon, besøk vår blogg.

Logitech designer produkter som folk bruker hver dag til digitale opplevelser de bryr seg om.

For over 35 år siden begynte Logitech å knytte sammen mennesker via computere og nå designer selskapet en rekke forskjellige merker som bringer folk sammen gjennom musikk, spill, video og databehandling.

Logitechs merkevarer består av Ultimate Ears, Blue Microphones, Jaybird, Logitech G og ASTRO Gaming. Logitech International ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Logitech finner du på www.logitech.com, selskapets blogg eller @Logitech.

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.