Logitech ERGO K860: En mer naturlig skriveopplevelse uten tap av produktivitet

Et forskningsbasert, ultrakomfortabelt, ergonomisk delt keyboard med støtte for håndledd og overarm.

12.februar 2020 — Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) lanserer i dag Logitech ERGO K860 Ergonomic Split Keyboard, et ergonomisk delt keyboard som gir brukeren en mer naturlig måte å skrive produktivt på.

Ved hjelp av håndleddstøtte og redusert muskelaktivitet legger ERGO K860 til rette for en mer avslappet skrivestilling, slik at brukeren kan jobbe komfortabelt ved pulten sin.

«Vi vet at de fleste mennesker tilbringer mellom en fjerdedel og en tredjedel av livene sine på arbeidsplassen, så det er viktig at de har det komfortabelt mens de er der. Derfor har vi utviklet et forskningsbasert ergonomisk tastatur som hjelper kontormedarbeidere med å bedre holdningen, øke komforten og redusere presset på musklene,» sier senior global product manager i Logitech, Lars Holm Lauridsen.

ERGO K860 er designet, utviklet og testet av ledende ergonomister. Resultatet er en god skriveopplevelse som ikke går på bekostning av produktiviteten.

Den kurvete håndleddstøtten med demping sørger for at overarmene dine er plassert rett over tastaturet. Det betyr 54 % mer støtte og reduserer bøyningen på håndleddet med 25 %.

Høyden på keyboardet kan justeres enkelt, slik at du får en naturlig skrivestilling uansett om du sitter eller står. ERGO K860 er sertifisert av United States Ergonomics og har blitt testet og godkjent for et livsløp på 10 millioner tastetrykk.

Skriv med selvtillit på den kurvete utformingen med Logitechs Perfect Stroke-oppsett, som er designet for komfort, presisjon og flytende bevegelser.

ERGO K860 er enkelt å installere på Mac eller PC, takket være brukervennlig oppæring og ergonomiske tips, som er tilgjengelige online. Du kan koble til tastaturet ved hjelp av Bluetooth® Low Energy eller den medfølgende USB-mottakeren.

ERGO K860-keyboardet kan følge din Logitech Flow™-tilpassete mus, som for eksempel Logitech MX VERTICAL Advanced Ergonomic Mouse, fra en computer til en annen.

Det betyr at du kan skrive på flere enheter i samme arbeidsøkt, ved hjelp av programvaren Logitech Options.

Å kontrollere flere computere fra ett keyboard og en mus kan forbedre din ergonomiske tilstand ved å unngå unødvendige fysiske bevegelser.

Pris og tilgjengelighet

Logitech ERGO K860 er tilgjengelig i februar 2020 på Logitech.com og Amazon.com i tillegg til utvalgte butikker.

Veiledende pris er 1199 NOK.

For mer informasjon, besøk Logitech.com eller vår blogg.

Logitech designer produkter gir folk viktige digitale opplevelser i hverdagen.For over 35 år siden begynte Logitech å knytte mennesker sammen via computere. Nå designer selskapet en rekke forskjellige produkter som bringer folk sammen gjennom musikk, spill, video og databehandling.Logitechs merkevarer består av Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones og StreamLabs.

Logitech International ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Logitech finner du på www.logitech.com, selskapets blogg eller @Logitech.

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.