Oslo,

Logitech G går trådløst med verdens mest populære gamingmus, nye G502 LIGHTSPEED

G502 LIGHTSPEED

LAUSANNE, SVEITS & NEWARK, Calif.--- 8. mai, 2019 --- Logitech G, en merkevare tilhørende Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) og ledende innovatør innen gamingteknologi og utstyr, annonserer i dag en nyutviklet versjon av bestselger gamingmusa, Logitech G502 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse. Logitech G502 LIGHTSPEED kombinerer presisjon og ytelse av pro-grade trådløshet, med ytelse av høy kaliber som fansen elsker.

• Ingen gamingmus symboliserer den globale affæren vi har med gamere og gamere har til sitt utstyr bedre enn G502, sier Ujesh Desai, visepresident og dagligleder hos Logitech Gaming. - Fra vi lanserte vår første LIGHTSPEED gamingmus, har våre fans etterspurt en ny versjon av G502. Med dagens lansering har vi levert både hva de ønsker seg og enda mer.

Logitech G502 LIGHTSPEED har blitt perfeksjonert gjennom hele rekonstruksjonen. Gamingmusen har beholdt sin opprinnelige form og funksjonssett, men har i tillegg fått LIGHTSPEED og POWERPLAY-trådløst ladesystem og en vektreduksjon på syv gram. For å realisere gamingmusen, har Logitech G sitt ingeniør- og designteam undersøkt hvert element av G502 og introdusert banebrytende innovasjon fra Logitech G PRO Wireless. Dette inkluderer et design med tynne vegger og et oppgradert indre rammeverk.

Den nye Logitech G502 LIGHTSPEED er både tidløs og moderne. Vi har rekonstruert det mekaniske og elektroniske designet for å kunne implementere den prisbelønte LIGHTSPEED-wireless teknologien og POWERPLAY-trådløse ladefunksjon. Sammensetningen gir deg alt-i-ett, inkludert merkevarens neste generasjons HERO 16K-sensor. Resultatet blir den ultimate gamingmusen som føles som en forlengelse av deg selv og som lar deg rive med i spillet.

Et revolusjonerende ytre design

Utseende er kjent, men umiskjennelig nytt. Den nye generasjonen av G502 LIGHTSPEED er lettere, mer selvsikker og mer avansert. Utviklet for ytelse og presisjon, har denne musen et forbedret vegg-design som frigjør mer plass i selve interiøret. Dette betyr at gamingmusen har fått det beste innen teknologi uten å inngå kompromiss på utholdenhet eller kvalitet. G502 har 11 programmerbare knapper som kan tilpasses gjennom Logitech G HUB Software for å utføre individuelle handlinger eller tildele macros.

I tillegg, har musen et dual-mode hyperrask scrollehjul og et justerbart vektsystem med seks vekter – fire på 2g og to på 4g – på den måten kan du justere gamingmusens vekt og balanse for å matche din spillemåte.

Ytelse i verdensklasse

Logitech G502 LIGHTSPEED er fullpakket med industriledende teknologi som bare er tilgjengelig hos Logitech G, dette inkluderer:

• Ultra-rask LIGHTSPEED trådløs teknologi som gir gamers en raskere-enn-mus-med-ledning gamingopplevelse, med en start-til-slutt optimalisert trådløs forbindelse med en fantastisk respons, som også er pålitelig for ytelse på konkurransenivå.
  • Logtiech G´s POWERPLAY trådløse ladesystem gir kontinuerlig lading, selv når du gamer. Den nye gamingmusen kobles til enkelt og trådløst gjennom POWERPLAY for å lade og samle data gjennom èn eneste USB-kabel.
  • Logitech HERO 16K sensor, vår mest nøyaktige sensor med høy ytelse. Den gir enestående respons og presisjon, sensitivitet opp til 16,000 DPI og sporer 400+ IPS uten akselerasjon eller filtrering.
  • Logitech G HUB gjenkjenner Logitech G502 LIGHTSPEED automatisk, det muliggjør full tilgang til musens tilpasningsfunksjoner. I tillegg tillater den deg å velge egenskaper, utdele macros, key bindings og tilpasse egne farger, alt gjennom en enkel og intuitiv interface. Gamers kan lagre flere karakterprofiler inne i spillet og gjøre enkle bytter.

Pris og tilgjengelighet

Logitech G502 LIGHTSPEED trådløse gamingmus er forventet å være tilgjengelig på LogitechG.com og hos globale forhandlere i mai 2019. Veiledende pris er 1490,-. For mer informasjon, vennligst besøk vår nettisde, blog eller @LogitechG.

Om Logitech G

Logitech G er en merkevare under Logitech International, den verdensledende produsenten av PC- og gamingutstyr.

Logitech G utstyrer gamere med alle typer av bransjeledende tastaturer, mus, hodetelefoner, musematter og simulasjonsprodukter, som hjul og flightsticks. Dette er muliggjort gjennom innovativ design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.

Selskapet ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Logitech International er et offentlig notert sveitsisk selskap. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og NASDAQ Global Select Market (LOGI).

Les mer om Logitech på www.LogitechG.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.

(LOGIIR)