Logitech G introduserer det siste innen lydinnovasjon for Esport – Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Gaming Headset

Sammendrag

Neste generasjons PRO Gaming Headset har banebrytende Graphene Audio Teknologi som gir utøvere og gamere det de trenger for å vinne

Quake_2-Landscape-Black-6

LAUSANNE, Sveits & NEWARK, Calif. – 24. Mai, 2023 – Logitech G, en Logitech merkevare (SIX:LOGN) (NASDAQ:LOGI) og ledene innovatør innen spillteknologi og utstyr lanserte i dag det ultimate esport headsettet – nye trådløse Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED.

Det nye headsettet er designet og testet av esport-utøvere, og har de nye revolusjonerende PRO-G GRAPHENE audio driverne som gjør headsettet til det ypperste innen gaming lyd og et must-have headset for de mest kresne og konkurransedyktige gamerne.

“Filosofien til Logitech G PRO-serien handler om å lage utstyr som møter de krevende behovene til profesjonelle e-sportsutøvere og gamere» sier Chris Pate, Principal Product Manager for Logitech G PRO-serien.

“Med PRO X 2 har vi oppnådd et banebrytende ytelsesnivå ved å re-designe våre PRO G-drivere med Graphene-lydteknologi. Med bruk av grafen kan vi lage en driver som er både utrolig stiv og samtidig ekstrem lett. Dette gir high fidelity lyd med ekstremt lav forvrengning, og gir proffene ytelsen de trenger for å spille sitt maksimale potensial.»

I esport er klarhet i lyd og kommunikasjon kritiske faktorer som påvirker vinnersjansen. Å kunne høre det minste lydsignal og kommunisere med lagkamerater utgjør hele forskjellen. Den nye PRO-G GRAPHENE Audio Driver har blitt presisjonskonstruert med en 50 mm grafen-membran med live edge suspension, for å levere et oppslukende lydlandskap som aldri før.

Den nye driveren leverer forbedringer i nøyaktighet i lydgjengivelse, tid til signalnøyaktighet og forvrengningsreduksjon, slik at gamere kan identifisere lydobjekter klarere, og raskere skjelne deres plassering når objekter beveger seg i forhold til spilleren.

I tillegg til helt ny PRO-G GRAPHENE Audio Driver, har PRO X 2 store forbedringer i sammenligning til det eksisterende PRO X Wireless Gaming Headsettet. Dette er:

High_Resolution_PNG-PRO X 2 Lightspeed Gaming Headset Black Software
  • Robust Tilkobling – Vær klar for enhver situasjon med forbedret trådløs LIGHTSPEED, Bluetooth og kablet tilkobling (3,5 mm Aux). LIGHTSPEED leverer nå trådløst i PRO-nivå med opptil 50 timers bruk på en enkelt lading og en konsekvent robust trådløs tilkoblingsrekkevidde på opptil 30m.
  • Prisvinnende PRO Design – Designet for og i samarbeid med profesjonelle gamers, PRO X 2 har en slitesterk, men lett aluminiums- og stålramme, og suveren komfort med et roterende, slitesterkt hengsel og utskiftbare øreputer i lær og velur.
  • Kommuniser med selvtillit – 6mm kardioidmikrofon på en avtakbar bomarm, med avanserte Blue VO!CE programvarefiltre gjennom G HUB, for klar og jevn kommunikasjon.
  • DTS Headsett:X 2.0 Surround Sound – Surround Sound med presisjon hjelper deg å vite nøyaktig hvor motstanderne dine er før de finner deg, med dypt oppslukende lydopplevelser.

Logitech G PRO-serien er utviklet under et unikt Design by Collaboration-program, som samler mange av verdens beste esport-utøvere og lag for å utvikle nytt høyytelses esport-utstyr, som flytter grensene for innovasjon og ytelse for å gi dem konkurransefortrinn.

“Jeg har alltid følt at Logitech G verdsetter mine tilbakemeldinger og meninger for produktutvikling, det er derfor utstyret deres er det beste og mest populære blant de fremste esport-utøverne. Under utviklingen av G PRO X Headsettet likte jeg den nye komforten og den gode mikrofonen. I spillet fant jeg den nye Graphene-driveren som en game changer. Det fikk meg virkelig til å føle at jeg fikk en ny fordel i å vinne mot konkurrentene mine.» sa Oleksandr «s1mple» Kostyljev, Counter-Strike, Natus Vincere.

Fra starten av designprosessen samarbeider Logitech G med profesjonelle esport-utøvere for å få tilbakemeldinger, ta viktige beslutninger og teste for å avgrense funksjonene og designet til produktene. Ved å iverksette tilbakemeldingene deres i nye verktøy og løsninger, har Logitech G blitt defacto-standarden og lederen innen innen esport-spillutstyr av profesjonell kvalitet.

Pris og tilgjengelighet

PRO X 2 LIGHTSPEED Trådløst Gaming Headset er nå tilgjengelig med en veiledende pris på 2 999,- .

For mer informasjon, besøk LogitechG.com/pro-x-2.

Quake_2-Landscape-White-24

Logitech G, et Logitech International-varemerke, er globalt ledende innen gamingutstyr til PC og konsoll. Logitech G leverer industriledende tastaturer, mus, headset, musematter og simuleringsprodukter som hjul og flykontroller til gamere på alle nivåer –  noe som gjøres mulig gjennom nyskapende design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.  Logitech International ble grunnlagt i 1981, og er et sveitsisk børsnotert selskap med hovedkvarter i Lausanne i Sveits, som er listet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Du finner Logitech G på www.logitechg.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merker er registrert under Logitech Europe S.A og/eller deres deres tilknyttede selskaper i USA og andre land. Alle andre varemerker er deres respektive eieres eiendom. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside på www.logitech.com.