OSLO,

Logitech G lanserer ny trådløs mus for gamere

Uslåelig ytelse og effektivitet gjør Logitech G305 til en god grunn til å satse trådløst.

Newark, California og Lausanne, Sveits – 1. juni 2018 – Logitech G, en merkevare fra Logitech (SIX, LOGN) (NASDAQ: LOGI), avslørte i dag sin nye Logitech® G305 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse. Det er en ny type mus, som kombinerer LIGHTSPEED™ trådløs teknologi og en HERO™ (High Efficiency Rated Optical) sensor til alle gamere, innenfor velkjent design.

Logitech G305 bruker Logitech Gs eksklusive trådløse LIGHTSPEED-teknologi for å gi en spillopplevelse som er raskere enn de fleste tradisjonelle datamuser. I tillegg kan den revolusjonerende HERO-sensoren gi en ytelse som er opptil 10 ganger mer strømsparende enn den forrige generasjonen med datamus for gamere. Med Logitech G305, er det ingen grunn til å føle seg bundet når du spiller.

– I mange år har vi satset hardt på å utvikle trådløse mus som er raskere enn våre konkurrenters tilkoblete alternativer, sier Ujesh Desai, vice president og general manager hos Logitech Gaming.

– Gjennom vårt arbeid har trådløs teknologi utviklet seg så langt, at profesjonelle utøvere innen e-sport, stoler på den og vinner med våre trådløse mus. Med G305 ønsker vi å bringe den samme høyteknologien til alle. G305 inkluderer vår HERO sensor og LIGHTSPEED trådløs overføring – kun for 649 kr. Det har aldri vært en bedre tid å satse trådløst på enn nå.

Med Logitech G305 kan du spille på toppnivå takket være den industriledende HERO-sensoren. Den er utrolig strømsparende og sørger for ekstremt rask respons og nøyaktighet, 400 IPS presisjon, og følsomhet opp til 12 000 DPI uten akselerasjon eller utjevning.

Med den ultra-raske trådløse LIGHTSPEED-teknologien i Logitech G305, vil du også kunne glede deg over en spillopplevelse som er raskere enn det du ville ha fått med en tilkoblet mus. En optimalisert trådløs forbindelse sørger for kun 1ms responstid. Takket være den ekstreme strømsparende effekten til HERO, er batterilevetiden utrolig lang. Du kan få 250 timer med sammenhengende spilling i Performance-modus, hvor responstiden er kun 1ms, på ett enkelt AA-batteri.

Bytter du til Endurance-modus med 8ms responstid, utvides levetiden til ni måneder på ett enkelt AA-batteri. Selv med så mye teknologi på innsiden, er Logitech G305 hverken tung eller klumpete. Den er slitesterk, samtidig som den er kompakt og lett. Vekten på kun 99 gram gir høy manøvreringsevne, takket være bruk av lette materialer og ultra-effektiv batteribruk. Uansett om du spiller med en stasjonær maskin eller på farten med en laptop, så passer Logitech G305 perfekt. Den er tilgjengelig i sort og hvit farge.

Pris og tilgjengelighet

Logitech G305 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse forventes å være i salg i butikker verden rundt i juni 2018 for en veiledende pris på 649 kr. For ytterligere informasjon, vennligst besøk vår webside, blogg eller kontakt oss på Facebook.

Om Logitech G

Logitech G, en merkevare under Logitech International, er den globale lederen innen spilleutstyr til konsoller og PC. Logitech G tilbyr tastatur, muser, hodetelefoner, musematter og simuleringsverktøy som hjul og flystikker til alle typer spillere. De er utviklet ved hjelp av innovativ design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.

Logitech ble stiftet i 1981 og har hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Logitech International er et sveitsisk selskap, som er oppført på SIX Swiss Exchange (LOGN) og NASDAQ Global Select Market (LOGI). Logitech G finner du på www.logitechg.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merker er varemerker eller registrerte varemerker tilhørende Logitech Europe S.A og eller deres selskaper i USA eller andre land. Alle andre varemerker er eiendommen til deres respektive eiere. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.