Logitech G lanserer prisvinnende Logitech G CLOUD Gaming Handheld

G_Cloud-A30-Jan_23-Lifestyle-16x9-3G Cloud vil først være tilgjengelig i Storbritannia, Tyskland, Sveits, Frankrike, Italia, Spania, Danmark, Sverige, Finland og Norge fra mai 16. mai 2023.

• Vi gleder oss til å lansere G Cloud på det europeiske markedet. Konsollen er en fantastisk ny måte å spille hundrevis av spill på, og vi ser fram til å se den i hendene på flere spillere, sier vice president og daglig leder i Logitech G, Ujesh Desai.

Konsollen er utviklet i samarbeid med Tencent Games, og lar spillere spille overalt over Wi-Fi. Dette er noen av nøkkelegenskapene til konsollen:

• Remote Play, hvor som helst, når som helst – Stream spill fra din konsoll eller PC gjennom Xbox-appen, Steam Link eller andre lokale streamingapper fra Google Play Store.
  • Full HD – 1080p HD touchscreen-skjermen har en oppdateringsfrekvens på 60Hz og gir en fullskjerms 16:9-gamingopplevelse
  • Presisjonskontroller – Kontrollenes ytelse og feedback kan måle seg med de beste, med haptikk, gyroskop og mulighet til å tilpasse kontrollene.
  • Komfortabel spilling hele dagen – Med en batteritid på 12+ timer og vekt på kun 463 gram kan man spille lenge.
  • Bærekraft – Alle Logitech G-produkter er sertifisert karbonnøytrale, noe som betyr at karbonavtrykket fra produktet er redusert til null gjennom Logitechs investeringer i karbonkreditter og fjerningsprosjekter.
  • Spillstøtte – Android-spill gjennom Google Play, i tillegg til Xbox Cloud Gaming (Beta), NVIDIA GeForce NOW, og Shadow Cloud Computing-teknologi – for enda flere spill og applikasjoner.
High_Resolution_JPG-CLOUD BOB

I tillegg har Logitech lagt til flere nye egenskaper og gjort ytelsen bedre etter tilbakemeldinger fra kunder:

• Virtuell mapping av knapper – Nå kan alle fysiske kontroller plasseres steder på skjermen, slik at du kan spille mobilspill som ikke trenger kontrollstøtte via G Clouds innebygde kontroller.
  • Analog stick-sensitivitet og kurvetilpasning – Økt sensitivitet og tilpasning for tommelstikken gir bedre kontroll over kontrollopplevelsen.
  • Støtte for Shadow Cloud Computing-teknologi, noe som lar spilleren sømløst bruke deres G CLOUD Gaming Handheld som en fullt virtualisert PC via Shadow PC-appen – alt gjennom skyen.

–      Med Shadow PC kan G CLOUD-brukere nyte friheten ved å kunne ha tilgang til en kraftfull Windows-PC på deres håndholdte konsoll, uten noen begrenset spillkatalog, muligheten til å bruke mods, nyte ikke-gaming-apper, og mye mer, sier markeds- og salgssjef i Shadow, Jérôme Arnac.

Pris og tilgjengelighet

Logitech G CLOUD Gaming Handheld er tilgjengelig på LogitechG.com og hos Elkjøp fra mai 2023 for en utsalgspris på 3999 kr. For mer informasjon, besøk vår nettside, blogg eller samhandle med oss på @LogitechG.

High_Resolution_JPG-CLOUD Gaming Handheld Social 6a 16x9

Om Logitech G

Logitech G, et Logitech-varemerke, er globalt ledende innen gamingutstyr til PC og konsoll. Logitech G leverer industriledende tastaturer, mus, headset, musematter og simuleringsprodukter som hjul og flykontroller til gamere på alle nivåer –  noe som gjøres mulig gjennom nyskapende design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.  Logitech International ble grunnlagt i 1981, og er et sveitsisk børsnotert selskap med hovedkvarter i Lausanne i Sveits, som er listet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Du finner Logitech G på www.logitechg.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merker er registrert under Logitech Europe S.A og/eller deres deres tilknyttede selskaper i USA og andre land. Alle andre varemerker er deres respektive eieres eiendom. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside på www.logitech.com.