Logitech G utvider HERO-portfolioen med tre av sine favoritter

Logitechs mest avanserte sensor leverer ledende ytelse og presisjon med enda bedre batteritid.

Velkommen til de nye HEROene i Logitech G-familien!

11.juni, 2019 — Under The Electronic Entertainment Expo (E3), lanserer Logitech G i dag at tre av deres populære gaming mus blir oppgradert med Logitech G sin eksklusive, høykvalitets HERO (High Efficiency Rated Optical) 16K-sensor. Den nye HERO line-up’en vil nå inkludere Logitech® G903 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse, Logitech® G703 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse og Logitech® G403 HERO Gaming Mouse, som alle er designet for topp ytelse og presisjon for gamere på alle nivåer.

«Vår eksklusive HERO-sensor har fra start vært banebrytende innen teknologien, og folk elsker det», sier Ujesh Desai, visepresident og daglig leder i Logitech Gaming. «Å implementere sensoren i fler av våre gaming mus er helt riktig, og vi er glade for å kunne tilby fler gamere den presisjonen og batteritiden som trengs for å levere på topp.»

Flagship-musen, G903, er oppdatert med den beste HERO 16K-sensoren, hvilket leverer enda bedre presisjon og er ti ganger mer effektiv enn forrige generasjon. I tillegg har den 140 timer batteritid (180 timer med lyset avslått) og inkluderer nå også Logitech G sin LIGHTSPEED trådløs-teknologi, har kompabilitet med Logitech G sitt trådløse ladesystem - POWERPLAY, har en oppslukende 16,8M LIGHTSYNC RGB og 11 programmerbare knapper for et presist spill.

G703 er designet for å være komfortabel i hånden og er også oppdatert med HERO 16K-sensoren for best mulig ytelse og presisjon. Med G703 Wireless har Logitech fokusert på å redusere overflødig vekt med 95g, samtidig som den forbedrer batteritiden med opptil 35 timer på én enkel ladning (60 timer med lyset avslått). Teknologien til LIGHTSPEED gir presist spill med 16,000 maks DPI, i tillegg til at den gir bedre trådløs ytelse og er kompatibel med det trådløse ladesystemet, POWERPLAY.

Den siste musen i portfolioen er G403 HERO. Med ergonomisk design, lett vekt og ny HERO-sensor er G403 HERO her for å gi brukerne den presise trackingen og ytelsen de vil trenge for å vinne. Den er også utstyrt med LIGHTSYNC RGB, en 10g vekt som lett kan fjernes og seks programmerbare knapper som kan stilles inn etter spillernes egne preferanser.

For å hjelpe spillerne med å få mest mulig ut av utstyret, kan alle tre tilpasses ved å bruke Logitech G HUB sin avanserte software.

Pris og tilgjengelighet

Alle tre produktene er forventet å være tilgjengelig på www.LogitechG.com og i butikk i løpet av juni 2019. Pris: G403 – 699,- G703 – 999,- G903 – 1499,-. For mer info kan du besøke vårhjemmeside eller blogg.

About Logitech G

Logitech G er en merkevare under Logitech International, den verdensledende produsenten av PC- og gamingutstyr. Logitech G utstyrer gamere med alle typer av bransjeledende tastaturer, mus, hodetelefoner, musematter og simulasjonsprodukter, som hjul og flightsticks. Dette er muliggjort gjennom innovativ design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.

Selskapet ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Logitech International er et offentlig notert sveitsisk selskap. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og NASDAQ Global Select Market (LOGI).

Les mer om Logitech på www.LogitechG.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.