Oslo,

Logitech inngår velværepartnerskap med Calm – #1-appen for meditasjon, søvn og avslapning™

Sammendrag

20. oktober 2021 – I dag kunngjør Logitech Europe sitt partnerskap med Calm, ved å invitere den eksterne arbeidsplassverdenen til å harmonisere deres fysiske og mentale velvære gjennom bruk av ergonomiske dataverktøy og et gratis Calm Premium-abonnement.

Facebook-Creating-Ties (1)

Etter måneder med tilpasning av arbeidsområder og rutiner for å imøtekomme den "nye normalen", kan den eksterne arbeidsverdenen nå finne verktøyene for å prioritere deres velvære gjennom hele arbeidsdagen. Logitech Europe, det ledende teknologiproduktselskapet, samarbeider med Calm, den ledende merkevaren for mental velvære, for å hjelpe arbeidere med å finne verktøyene de trenger for å gjenopprette balansen, og øke deres mentale og fysiske velvære, slik at de kan gjøre det bedre i arbeid og utenom.

Partnerskapet gir kunder som kjøper verktøy fra Logitech Ergo-serien muligheten til å sammenflette støtten og komforten som leveres gjennom Logitechs ergonomiske verktøy, med et 3-måneders gratis Calm Premium-abonnement. Med abonnementet vil kundene ha tilgang til Calms komplette bibliotek, inkludert meditasjoner, Sleep Stories™, pusteøvelser og kropps- og lydinnhold. Deltakende markeder inkluderer: Storbritannia, Irland, Frankrike, Tyskland, Østerrike, Sveits, Belgia, Nederland, Spania, Portugal, Romania, Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Over hele verden har hendelsene under den globale pandemien fremskyndet et skifte mot en hybrid arbeidsplass - et paradoksalt trekk som er både en frigjøring og en begrensning for millioner. Mens ansatte har dratt nytte av økt fleksibilitet og autonomi i arbeid og liv, har de samtidig blitt tvunget til å kompromittere elementer av deres mentale og fysiske helse ettersom livets grenser viskes ut, symptomer på distraksjon og utbrenthet øker, og behovet for å tilvenne seg uegnede og usunne arbeidsområder blir en nødvendighet. Logitech og Calm-partnerskapet tar sikte på å forbedre dette ved å gjøre det mulig for folk å ta kontroll og sette velværet sitt først, slik at de kan realisere det positive potensialet til en fremtidig fjernkontor-verden som blir formet rundt dem.

Nichole Izzo, markedssjef, Logitech EMEA, sier: «Vi er ekstremt stolte og glade for å samarbeide med teamet på Calm, og kombinerer vår ekspertise innen digitalt velvære for å ta skritt mot å realisere vårt felles oppdrag om å skape en lykkeligere og sunnere verden, der folk har verktøyene og støtten de trenger for å oppnå sitt potensial. Når vi beveger oss videre mot en ekstern arbeidsplassverden, er vi glade for å oppdage mulighetene som mer frihet og autonomi vil bringe mennesker både i og utenfor jobben, og vi ser frem til å gi den støtten som trengs for å hjelpe dem når de streber etter dem."

Logitech Ergo Lab er et verdenskjent teknologi- og forskningssenter basert i Sveits. Det tverrfunksjonelle teamet utvikler og gjenoppfinner arbeidsområdeverktøy for å hjelpe folk til å føle seg bedre, slik at de kan gjøre det bedre på jobben. For å skape produkter som forbedrer holdning, effektivitet og komfort, inkluderer den menneskesentrerte og vitenskapsdrevne tilnærmingen ergonomisk design basert på data hentet fra mennesker og deres arbeidsmiljøer. Produktene inkluderer Ergo K860-tastaturet, designet med en buet ramme, som har vist seg å forbedre holdning, håndleddstøtte og muskelbelastning. MX Vertical-musen som også inkluderes i serien, lar brukere innta en naturlig håndtrykkposisjon som reduserer muskelbelastningen med 10 prosent.

Fra 15. september vil kunder som kjøper MX Vertical, MX Ergo, Ergo K860 og Ergo M575 fra Logitech Ergo-serien motta et gratis 3-måneders Calm Premium-abonnement.

Samarbeidstilbudet varer så lenge abonnement er tilgjengelig.

Standardtekst

Om Logitech G

Logitech G er en merkevare under Logitech International, den verdensledende produsenten av PC- og gamingutstyr. Logitech G utstyrer gamere med alle typer av bransjeledende tastaturer, mus, hodetelefoner, musematter og simulasjonsprodukter, som hjul og flightsticks. Dette er muliggjort gjennom innovativ design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.Selskapet ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Logitech International er et offentlig notert sveitsisk selskap. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og NASDAQ Global Select Market (LOGI).

Les mer om Logitech på www.LogitechG.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.