Oslo,
Januar

Logitech lanserer ny digital penn til Chromebook

18. januar lanserer Logitech sin nye digitale penn, Logitech Pen, designet for skolebarn. Pennen er «Works with Chromebook»-merket. Forskning viser at det å skrive notater fysisk er viktig for elevenes evne til å huske det de lærer, og Logitech-pennen er derfor designet i samarbeid med elever og lærere. Pennen gir elever og lærere den kontrollen som trengs for å jobbe og samarbeide på nye måter.

Pen-tablet2

– Med tanke på at elever og lærere i stadig økende grad bruker Chromebook som et hverdagsverktøy, både på skolen og hjemme, har vi laget Logitech-pennen for å få utnyttet Chromebooks fulle potensiale i klasserommet, sier Michele Hermann, visepresident for mobilitet og sjef for utdanningsløsninger hos Logitech.

Pennen kommer med et komfortabelt silikongrep og anti-skli-design, som er tilpasset barn i alle aldre. Den aktive pennespissen er svært sensitiv, og gjør det enklere for elevene å lage tydelige streker eller bokstaver enn med fingeren eller andre type penner. Elevene kan derfor jobbe med større nøyaktighet og pennen er ideell for arbeid i klasserommet, lekser, eksamen og lignende.

– Logitech Pen forandrer måten elevene bruker Chromebookene sine, og gjør disse enhetene til et enda mer essensielt verktøy i den aktive læringsprosessen ved at elevene enkelt kan ta notater, lage tegninger og lage markeringer. Det er bevist at disse tingene er med på å øke elevenes forståelse av, og evne til å huske, det de har lært, fortsetter Hermann.

Pennen er designet slik at man ikke trenger å parre den med en ny Chromebook, og den gjør det derfor enkelt for lærere å gi elevene tilbakemelding på deres Chromebook. Logitech Pen tåler væske, og den tåler også å falle i bakken fra opptil 121 centimeter. Den kan lades med den samme laderen man bruker til Chromebook, og har en batteritid på opptil 15 dager ved normal skolebruk.

Pen-tablet

Veiledende pris er 759,- og er tilgjengelig på Logitech.com eller hos utvalgte forhandlere i slutten av mars 2022.

Standardtekst

Logitech hjelper mennesker å følge sine drømmer ved å utvikle opplevelser som gjør at alle kan skape, gjennomføre og glede seg mer. Logitech designer produkter som fører folk sammen gjennom datamaskinbruk, gaming, video, strømming, musikk og kreativt arbeid.

Logitechs merkevarer består av Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Streamlabs, Blue Microphones, Ultimate Ears og Jaybird.  Logitech International ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Logitech finner du på www.logitech.com selskapets blogg eller @Logitech