Oslo,
Juli

Logitech lanserer spesiallaget mus og tastatur for Mac

MX Master 3 og MX Keys gir Mac og iPad superkrefter

LAUSANNE, Sveits og NEW

ARK, California - 7. juli 2020 - I dag lanserer Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) Logitech MX Master 3 for Mac og Logitech MX Keys for Mac. Både mus og tastatur er designet for Mac og Apple-brukere. Produktene er tilgjengelige i fargen Space Grey og har blitt spesiallaget for å passe inn i Apple-økosystemet best mulig.

–Vi ønsker å hjelpe Mac-brukere med å kunne jobbe enda mer effektivt, samt gjøre arbeidet enklere, sier Delphine Donne-Crock, daglig leder for kreativitet og produktivitet hos Logitech.

–Våre nyeste produkter i Master Serien er skreddersydd for dem som jobber kreativt og trenger de beste verktøyene for å få jobben gjort. Med MX Master 3 og MX Keys for Mac, ønsker vi å gi dem den best mulige opplevelsen både på Mac og iPad, sier hun.

Logitech MX Master 3 for Mac

Logitech MX Master 3 for Mac Advanced Wireless Mouse inkluderer neste generasjons MagSpeed-scrolling som bytter mellom presise klikk -til- klikk, til hyperrask modus helt lydløst. Formen er komfortabel og musen har et optimalisert tommelområde for å enkelt gi tilgang til tommelhjul og knapper. Darkfield 4000dpi-sensoren lar deg bruke musen på praktisk talt alle overflater - til og med glass, samt treffe riktig piksel hver gang i PhotoShop. App-spesifikke profiler optimaliserer arbeidsflyten i eksempelvis Adobe, Google Chrome og Safari. Det oppladbare MX Master 3 for Mac-batteriet varer opptil 70 dager - og kan lades mens det er i bruk.

Logitech MX Keys for Mac

Logitech MX Keys for Mac-Keyboard gir brukere den best mulige tastaturopplevelsen i Mac-layout. Med taster designet spesielt for fingertuppene, leverer tastaturet en overlegen skriveopplevelse med svært god taktil respons. Tastaturet har smart bakgrunnsbelysning, så når hendene nærmer seg tastaturet justeres lyset i henhold til lysforholdene i rommet. MX Keys for Mac har Mac-optimalisert firmware, er utstyrt med USB-C til USB-C-lading, og lar deg enkelt bytte mellom MacBook, iPad og iPhone.

Priser og tilgjengelighet

Logitech MX Master 3 for Mac og Logitech MX Keys for Mac vil være tilgjengelig i juli 2020 på Logitech.com og tilgjengelig i butikk fra 17 august. Veiledende utsalgspris for MX Master 3 for Mac er NOK 1299,-, MX Keys for Mac er NOK 1299,-.

Bilder av produktene finnes her

Logitech designer produkter som gir folk viktige digitale opplevelser i hverdagen.  For over 35 år siden begynte Logitech å knytte mennesker sammen via computere. Nå designer selskapet en rekke forskjellige produkter som bringer folk sammen gjennom musikk, spill, video og databehandling.  Logitechs merkevarer består av LogitechLogitech GASTRO GamingUltimate EarsJaybirdBlue Microphones og StreamLabs

Logitech International ble stiftet i 1981 og har sitt hovedkvarter i Lausanne, Sveits. Selskapet er notert på børsene SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Logitech finner du på www.logitech.comselskapets blogg eller @Logitech

Logitech og andre Logitech-merkevarer er registrert under Logitech Europe S.A og/eller selskapets avdelinger i USA og andre land. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside www.logitech.com.