Logitechs designfilosofi tar avstamp i ambitionen att produkterna ska ha en naturlig plats i människors vardagsliv, och kopplar samman de digitala upplevelserna som är vitala för konsumenten. För mer än 35 år sedan började Logitech sammanföra människor med hjälp av datorer, och numera har företaget utvecklats och utökats till flera varumärken som designar produkter som för samman användarna genom musik, spel, video och datoranvändning.

Sedan Logitechs tidiga dagar har vi genomgående utökat både vår expertkunskap inom produktdesign samt vår globala närvaro. Vi ställer oss kontinuerligt frågan, i samband med framtagningen av varje ny produkt, hur våra kunder interagerar med hjälp av den digitala världen. Design är kärnan bakom samtliga av våra produkter, hos varje utvecklingsteam och utvecklingsområde, med vetskapen att varje användarupplevelse är unik och meningsfull.

Med produkter som säljs i nästan alla världens länder, har Logitech utvecklats till ett företag med flera varumärken som designar produkter som för samman människor genom musik, spel, video och datorer. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs.