Astro Gaming lanserar modulär handkontroll i Sverige

Sammanfattning

ASTRO’s första handkontroll C40 TR, för PlayStation 4 och PC, är designad för att prestera på den nivå professionella spelare kräver i avgörande spelsituationer

C40_Studio_2

ASTRO Gaming, ledande aktör inom premiumsegmentet för videospelutrustning, har kontinuerligt förnyat sitt erbjudande och utforskat gränserna av vad proffsspelare kan förvänta sig av sin ljudutrustning. I november 2018 breddade ASTRO sin expertis ytterligare genom lanseringen av den nya proffshandkontrollen ASTRO C40 TR i USA. Nu lanseras kontrollen i Sverige och med start idag kommer den modulära C40 TR-kontrollen att finnas till försäljning på den svenska marknaden.

ASTRO C40 TR är det senaste tillskottet i ”Tournament Ready (TR)”-serien. Den erbjuder flera konkurrensfördelar då utformningen möjliggör för en skräddarsydd upplevelse utifrån både spelmiljö och spelare, i allt från professionella turneringar till head-to-head-tävlingar med vänner.

– Våra produkter har genom åren förändrat esportscenen från grunden. Den nya kontrollen ASTRO C40 TR ser vi som nästa naturliga steg i vårt engagemang för esport, professionella spelare och spelare i allmänhet. Efter mer än två års produktutveckling, med kontinuerlig feedback från professionella spelare, är vi glada över att äntligen kunna erbjuda våra kunder C40 TR. Vi är nämligen övertygade att C40 TR är en ”game changer”, säger Aron Drayer, vice vd för marknadsföring på ASTRO Gaming.

ASTRO C40 TR erbjuder funktioner och komponenter av högsta kvalitet och kontrollen är ergonomiskt utformad för att kunna hantera de påfrestningar som proffsspelare kräver i kritiska spelsituationer. Från start har handkontrollen designats för att användas av elitspelare i professionella sammanhang, vilket även borgar för att framtida proffs, hardcore-gamers och spelare som kräver mer av sin spelutrustning kommer att uppskatta den.C40 TR erbjuder utbytbara analoga spakar och styrkors med anpassningsbara positioner vilket gör att du enkelt kan byta plats på dem. Den tillhörande mjukvaran möjliggör även förbättrad precision och anpassning av de programmerbara knapparna på baksidan. Kontrollen går antingen att använda med sladd eller i trådlöst läge. ASTRO C40 TR är en officiellt licensierad produkt för PlayStation 4, och är även kompatibel med Windows-datorer.

ASTRO C40 TRs främsta egenskaper:

• UTBYTBAR OCH ANPASSNINGSBAR: Du kan snabbt och enkelt byta ut analoga spakar eller styrkors för ökad komfort och precision. Även medföljande ”stick caps” kan bytas ut för ökat grepp vilket skapar en fördel gentemot konkurrenter.
  • BAKRE KNAPPARNA ÄR FLYTTBARA OCH MER INTEGRERADE: Proffskontrollen är utformad med en optimerad ergonomisk layout för de bakre knapparna som förbättrar precisionen under kritiska stunder. Den strömlinjeformade designen är applicerbar för samtliga genrer och spelstilar med målet att förbättra användarens responstid.
  • SPECIALANPASSAD MJUKVARA: ASTRO Gamings mjukvara ökar kontrollens mångsidighet och tillåter användaren att skapa egna profiler att växla emellan direkt via kontrollen. Du kan exempelvis justera trigger- och spak-känsligheten, ändra knappfunktioner men även justera EQ:n, ljud- och mikrofonutgång samt sidetone för att passa dina preferenser.
  • TRÅDLÖST LÄGE: Kontrollen går att använda antingen med sladd eller i trådlöst läge beroende på spelsituation. Båda lösningarna erbjuder den låga latencyn som proffsspelare kräver.
  • TRÅDLÖST LJUD: C40 TR levererar hög ljudkvalité i trådlöst läge för både spel och chat. Kontrollen är även kompatibel med spelhörlurar med 3,5 mm-ingång.
  • TRAVEL CASE: För att skydda kontroll, modul, ”stick caps” och verktyg kommer C40 TR i ett robust travel case.
  • REDO FÖR TURNERING: Kontrollen kan appliceras på alla typer av spelmiljöer och ASTRO Gamings TR-serie har extra hög prestanda. De alla Tournament Ready-produkter har gemensamt är att de designas och utvecklas för att uppfylla de höga krav som ställs av professionella spelare.

Pris och tillgänglighet
ASTRO Gamings nya ASTRO C40 TR-kontroll går nu att förbeställa online direkt från ASTRO’s hemsida för 2 099 kronor. Från och med den åttonde november 2019 kan lokala återförsäljare ta emot förbeställningar online via sina egna hemsidor. För mer information om ASTRO Gaming, eller om C40 TR, besök: www.astrogaming.com.

Standardtext

Om ASTRO Gaming
ASTRO Gaming utvecklar premiumutrustning inom videospel och livsstilsprodukter för elitspelare, proffsligor och gamers. ASTRO Gaming är grundat ur ASTRO Studios, kända inom spelvärlden för att ha designat Xbox 360, Alienware och HPs gamingdatorer. ASTRO Gamings samtliga produkter finns tillgängliga på www.astrogaming.co.ukwww.astrogaming.fr och www.astrogaming.de. Kom i kontakt med ASTRO Gaming på Twitter @astrogaminguk, @astrogamingfr, @astrogamingde, Instagram @astrogaming eller via vår blogg, blog.astrogaming.com.