Oktober

Avancerad Blue VO!CE-programvara ute nu till USB-mikrofonerna Blue Yeti, Yeti Nano och Yeti X

Blue VO!CE, som är en oslagbar samling rösteffekter framtagna för content creators, har nu avancerade effekter och ett bibliotek med HD-ljudsamplingar

28 september 2021

Blue Microphones är en ledande innovatör inom ljudteknik och är del av Logitech For Creators, en utökning av varumärket Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) som strävar efter att ge alla sorters skapare rätt verktyg att förverkliga sina drömmar med. Idag utannonserade varumärket den avancerade Blue VO!CE-programvaran för Yeti-, Yeti Nano- och Yeti X-proffsmikrofonerna av USB-typ. Den är tillgänglig via appen Logitech G HUB.

Mer än bara uppdaterad programvara
Blue VO!CE är en programvara på studionivå som ger gamers, poddare, musiker och andra content creators avancerad modulering och HD-ljudsamplingar att anpassa rösten med i streamar och annan media. Programvaran ger alla som äger mikrofonerna Yeti, Yeti Nano och Yeti X en oslagbar, gratis uppgradering med en hel rad röstverktyg och effekter.

Som gamer kan du förvandla din röst med moduleringseffekter som DJ Robot, Electrobeast och Ethereal och ta dina spelstreamar till nästa nivå med HD-ljudsamplingar som till exempel ljudet av en lufträd innan en bosstrid. Du får även ett urval av HD-samplingar på mandarin, italienska, ryska och spanska. Som om inte det vore nog kan du med hjälp av G HUB binda tangenter till ditt Logitech G-tangentbord, din Logitech G-mus eller din Logitech G-headset för att snabbt och smidigt spela HD-ljudsamplingar mitt i streamen eller växla mellan din vanliga röst och modulerade effekter. Kolla hur gamern Friskk gör sin stream bättre än någonsin med Blue VO!CE på Yeti.

LÃ¥t som ett proffs med ett klick
Med Blue VO!CE är det nu lättare än någonsin för dig som poddar, streamar och håller på med annan content creation att nå ljudkvalitet på proffsnivå och ge användarna en ännu mer fängslande upplevelse. De förbättrade sändningsfiltren gör att du kan välja en av förinställningarna Blues ljudtekniker tagit fram, som klassisk radioröst eller skarp och modern. Du får även total kontroll med det mångsidiga redigeringsläget och kan skapa specifika förinställningar för olika röster, uppsättningar och inspelningslokaler med effekter som röst-EQ, brus-, sibilant- och puffreducering samt kompressor och limiter.

Spela in dina egna ljudeffekter
Du kan även spela in dina egna ljudeffekter och importera egna ljudsamplingar för att utöka det befintliga biblioteket med moduleringseffekter och HD-samplingar. Se hur Brianna White, streamare och skådespelaren bakom Aerith Gainsboroughs röst i Final Fantasy VII Remake, och Cory Missildine, som har podden "It's Always Sunny in Stormwind", använder Blue VO!CE på Yeti Nano och Yeti för att ge sina fans en roligare och rikare ljudupplevelse.

SÃ¥ng- och instrumentljud
Med Blue VO!CE kan du som musicerar ta fram det perfekta sÃ¥ng- eller instrumentljudet till ditt framträdande eller lägga till lite ljudsamplingar till din nästa hit. Du kan även välja mellan förbättrade sändningseffekter som brusreducering, reverb och chorus eller använda röstmodulering för dubblering, snabba stämmor och ljud en oktav upp eller ner. Lyssna pÃ¥ Box of Beats när han mixar ljud han bara gör med munnen - sÃ¥som trummor, trumpet och fiol - med Blue VO!CE pÃ¥ Yeti X till ett livearrangemang.

"Med den avancerade Blue VO!CE-programvaran har olika typer av skapare som använder Blue nu tillgång till en mängd olika verktyg och rösteffekter", säger Kristyn May, som är Product Manager på Logitech For Creators. "Oavsett om man är nybörjare eller vill anpassa sitt ljud helt får Blue VO!CE en att låta som ett proffs när man streamar, så att man kan ge sina användare en fantastisk upplevelse."

Blue VO!CE går att skaffa gratis till Yeti, Yeti Nano och Yeti X via Logitech G HUB till Mac och Windows.

Besök bluemic.com/blue-voice för att ladda ner programvaran och läsa mer om Blue VO!CE.

Om Blue Microphones och Logitech For Creators

Logitech For Creators är en utökning av varumärket Logitech och ger alla sorters skapare rätt verktyg att förverkliga sina drömmar och sätta sin prägel på kulturen. Vi stöttar alla skapare och har dem i fullt fokus oavsett vad vi gör. Våra produkter och tjänster finns där för att hjälpa dem i deras strävan. Logitech For Creators förenar Blue Microphones, Mevo och Streamlabs, som alla är varumärken vars mål är att göra livet lättare för content creators med bra hjälpmedel.

Blue har tagit fram prisbelönta mikrofoner med innovativ design och suverän prestanda i 25 år. Varumärket hjälper alla sorters skapare att höja sin röst med allt från studiomikrofonen Bottle till världens främsta USB-mickar.

Logitech grundades 1981 och är ett schweiziskt företag med huvudkontor i Lausanne. Det finns börsnoterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och Nasdaq Global Select Market (LOGI). Logitech For Creators finns på www.logitech.com/creators, företagets blogg och @LogitechC.