Sweden,

Logitech G lanserar G CLOUD i Sverige och Europa

Sammanfattning

Den 22 maj 2023 lanserar Logitech G, ett varumärke från Logitech och en ledande innovatör inom gamingteknik och tillbehör, den prisbelönta handhållna konsollen Logitech G CLOUD Gaming Handheld i Sverige och Europa.

För att fira den europeiska lanseringen kommer Logitech G och deras samarbetspartners erbjuda ett specialpaket på upp till 6 månaders Xbox Game Pass, vilket inkluderar Xbox Cloud Gaming, en månad NVIDIA GeForce NOW Priority och en månad Shadow PC. Erbjudandet gäller så länge lagret räcker.

Vi är glada över att äntligen få lansera G Cloud till den europeiska marknaden och att få samarbeta med ledande återförsäljare och partners i regionen. G Cloud erbjuder ett nytt sätt att få tillgång till och spela hundratals spel, och vi ser fram emot att fler spelare ska få ta del av det, säger Ujesh Desai, vice vd och general manager på Logitech G.

Halo-Landscape-10

I samband med den europeiska lanseringen har Logitech G – utifrån användares feedback – lagt till flera nya funktioner för att förbättra prestandan, såsom:

• Virtuell knappmappning. Nu finns möjligheten att mappa alla fysiska kontroller till punkter på skärmen, vilket gör det möjligt att spela mobilspel som inte kräver kontrollstöd via G CLOUDs inbyggda kontroller.
  • Analog känslighet för styrspakar och kurvanpassning. Ökad känslighet och anpassning för thumb sticks, vilket möjliggör större kontroll över spelupplevelsen.
  • Stöd för Shadow Cloud Computing*. Vilket möjliggör för spelare att använda sin G CLOUD Gaming Handheld för att köra en virtuell PC via Shadow PC-appen – allt från molnet.
  • Justera spelandet med Dead Zone-anpassning. Använd justerbara joysticks och triggers (L2/R2) för balanserat spelande.

På Shadow strävar vi efter att göra den bästa tekniken tillgänglig överallt och på vilken enhet som helst. Att få det att fungera på G Cloud var ett självklart och strategiskt val för oss. Med Shadow PC kommer G Cloud-användare att få njuta av friheten att ha tillgång till en kraftfull Windows-dator på sin handhållna konsol, säger Jérôme Arnac, Chief Marketing och Sales Officer på Shadow.

G Cloud har utvecklats i samarbete med Tencent Games och gör det möjligt för spelare att spela var som helst med Wi-Fi. Nyckelfunktioner inkluderar även:

• Fjärrspela var som helst, när som helst – Streama spel från konsol eller dator med Xbox-appen, Steam Link och andra lokala streamingappar från Google Play butiken.
  • Full HD – 7-tums pekskärmen i 1080p HD ger en uppdateringsfrekvens på 60 Hz och en fullskärmsspelupplevelse i 16:9.
  • Kontroller för precisionsspel—Prestandan och Feedback kan tävla med de bästa kontrollerna gällande haptik, gyroskop och ommappning av knappar.
  • Bekvämt att spela hela dagen—Med en batteritid på över 12 timmar och en vikt på endast 463 gram kan spelare ta del av långa spelsessioner.
  • Hållbarhet – Alla Logitech G-produkter är certifierade koldioxidneutrala, vilket innebär att produktens koldioxidpåverkan har reducerats till noll med hjälp av investeringar i projekt för klimatkompensation. Förpackningen till denna produkt är också gjord av papper från FSC-certifierade skogar och andra kontrollerade källor.
  • Spelsupport – Spela hundratals Android-spel och få tillgång till appar genom Google Play. Via NVIDIA GeForce NOW* kan spelare få tillgång till några av världens populäraste spel, såsom Fortnite, League of Legends, Genshin Impact och mer. Spelare kan även ta del av Minecraft Legends, Forza Horizon 5, Halo Infinite och andra spel via Xbox Cloud Gaming (Beta)* och Shadow Cloud Computing-teknik.

Pris och tillgänglighet

Logitech G CLOUD Gaming Handheld finns tillgänglig på LogitechG.com från 22 Maj 2023. Rekommenderat försäljningspris är 3999 SEK. För mer information, besök vår hemsida, vår blogg eller kontakta oss på @LogitechG.

Förutom Sverige, Nordamerika och Taiwan kommer Logitech G Cloud även att finnas tillgängligt i Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Norge, Danmark och Finland.

*Xbox Cloud Gaming (Beta) kräver ett Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap (säljs separat) eller stödda free-to-play spel. *NVIDIA GeForce NOW kräver ett aktivt medlemskap och internetanslutning. Vissa begränsningar kan gälla. *Shadow Cloud Computing kräver ett aktivt medlemskap. Vissa restriktioner gäller.

Standardtext

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke från Logitech, är en global ledare sim är dedikerad till att tillgodose behoven hos spelare och kreatörer med prisbelönt hårdvara, mjukvara och lösningar. Logitech G:s produkter inkluderar tangentbord, möss, headset, musmattor, simuleringsprodukter, webbkameror, lampor och mikrofoner och mer. Allt möjligt tack vare innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel- och kreatörsgemenskaper.

Logitech och andra Logitech-märken är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Logitech Europe S.A och/eller dess dotterbolag i USA och andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare. För mer information om Logitech och dess produkter, besök företagets webbplats på logitech.com.