Augusti

Logitech G lanserar G502 X gaming-möss i trådlösa-, trådade- och PLUS-versioner

Sammanfattning

G502 X är uppföljaren till G502 och har en ny design och ännu mer avancerad gaming-teknik

Stockholm, Sverige - 30 augusti, 2022 – Logitech G, ett varumärke från Logitech och en ledande innovatör inom gaming-teknik och tillbehör, lanserade idag G502 X, G502 X LIGHTSPEED och G502 X PLUS – de senaste versionerna av deras mest populära gamingmus.

G502 X för vidare arvet av kompromisslös prestation tack vare en ny design av G502’s form. Den har även en uppdaterad avancerad gaming-teknik i form av LIGHTFORCE hybrid-optiska mekaniska brytare.

“G502 är en ikon inom gaming och vi vet att våra fans har sett fram emot en uppdatering” säger Ujesh Desai, vice-president och general manager för Logitech G. “Vi gjorde om G502 genom en ny omarbetad design och den senaste ingenjörskonsten för att göra den mer anpassad för en ny era av spelande. Med ett lättare material och uppdaterad teknik fortsätter G502 X leverera prestanda och kontroll”.

Samtliga G502 X modellerna kommer utrustade med nya LIGHTFORCE brytare, exklusiva för Logitech G, som är både mekaniska och hybrid-optiska för maximal hastighet och pålitlighet.

LIGHTFORCE är en revolutionär microbrytar-teknologi som kombinerar fördelarna av optiska brytare med känslan och responsen av det mekaniska som spelare älskar. Optiska brytare erbjuder hög hastighet, prestanda och tillförlitlighet under hela musens livslängd.

LIGHTFORCE använder sig av dynamiska kontaktdelar innanför brytarna som fungerar precis som dess mekaniska motsvarighet. Resultatet är brytare som är framtagna med mekanik och optik i harmoni, och som levererar den ultimata prestandan för gaming. LIGHTFORCE hybrid-brytare erbjuder pålitlig aktivering med ultralåg latens, tillsammans med de bästa egenskaperna från taktila och mekaniska klick.

G502 X har en reversibel och flyttbar DPI-knapp anpassad för en mängd olika hand och greppstorlekar, ett omarbetat scroller-hjul med utökad stabilitet, USB-C laddning för de trådlösa versionerna samt ett tunt yttre för reducerad vikt. G502 X kommer även utrustad med den avancerade HERO 25K-sensorn, vilket möjliggör för hög precision på submikro-nivå samt frihet från oönskad utjämning, filtrering eller acceleration.

Utöver dessa funktioner, har modellen G502 X LIGHTSPEED ett uppdaterat trådlöst LIGHTSPEED-protokoll, som erbjuder professionell turneringstestad anslutning, prestanda utan kabel och i kombination med LIGHTFORCE, svarstider som är 68 procent snabbare än föregående generation. Uppdateringen av LIGHTSPEED gör det även möjligt för spelare att ansluta två LIGHTSPEED-enheter till en och samma mottagare med hjälp av Device Pairing Tool i G HUB. Spelare kan använda G502 X med samma mottagare som deras G915, G915 TKL eller G715-tangentbord.

G502 X-serien är också kompatibel med Logitech G’s trådlösa POWERPLAY laddningsmattor, för obegränsad batteritid utan sladdar. G502 X PLUS-modellen är utrustad med LIGHTSYNC RGB, start- och avstängningseffekter samt aktiv batterioptimering som känner av när du spelar.

Alla tre mössen finns tillgängliga i färgerna svart och vitt.

Pris och tillgänglighet

Logitech G502 X, G502 X LIGHTSPEED och G502 X PLUS kommer finnas tillgängliga på www.logitechg.com och hos återförsäljare i augusti 2022. Rekommenderat pris är 949 kr för G502 X, 1599 kr för G502 X LIGHTSPEED och 1799 kr för G502 X PLUS. För mer information, besök vår hemsida.

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och styrspakar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer om Logitech G på logitechg.com, företagets blogg eller @LogitechG.