Sweden,

Logitech G lanserar PRO Racing Wheel och Pedals på proffsnivå

Sammanfattning

Logitech G PRO Racing Wheel och PRO Racing Pedals ger en professionell anslutning till bilen, vägen och racet.

Logitech G presenterar idag PRO Racing Wheel och PRO Racing Pedal, en helt ny uppsättning av simracingprodukter i professionell kvalitet, designad med och för professionella simracing-förare. PRO Racing Wheel är utvecklad för att erbjuda förare en så realistisk och fängslande upplevelse som möjligt. Med en ny, högpresterande Direct Drive-motor i kombination med TRUEFORCE feedback-teknik levererar PRO Racing Wheel den mest exakta racingupplevelsen till föraren.

– Logitechs PRO Racing Wheel gör simracing-upplevelsen otroligt realistisk. Jag kan känna banans förutsättningar och hur bilen förändras under loppet, vilket är en game-changer. När jag använder ratten hemma känns det nästan som att jag är på plats på banan, säger Lando Norris, F1 Racer för McLaren.

PRO Racing Wheels helt nya Direct Drive-motor klarar en kraft på 11 newtonmeter med en otroligt låg latensrespons. När motorn paras ihop med TRUEFORCE - en för  Logitech G exklusiv och egenutvecklad teknik med hög upplösning - levererar den en simracingupplevelse med högre svarsfrekvenser än någonsin tidigare. Som ett resultat kan förare nu uppleva fysik och ljud i spelet med mycket högre precisionsnivåer och nästan omedelbar feedback, med allt från vägförhållanden till motorvibrationer.

– Fans av våra simracingrattar och pedaler kan förvänta sig en ordentligt uppgradering av realism, prestanda och kontroll, såväl som design och hållbarhet. Vi analyserade allt – från hur många växlingar, svängar och stötar ett hjul på 11 newtonmeter tar, till vilka material och komponenter som kommer att hålla även under de mest ansträngande tävlingsförhållandena, säger Richard Neville, chef för simulering och kontroller på Logitech Gaming.

Resultatet är ett PRO Racing Wheel-system som levererar oöverträffad realism, förarinformation och anslutning till bilen utan någon fördröjning eller abstraktion - precis som professionella simracers kräver.

PRO Racing Wheel High_Resolution_PNG-PRO Racing Wheel Front Xbox
Designad för professionella förare och inkluderar:

• Intuitiv rattdesign - Knappar och ratten är exakt placerade i ett "tumsvep" så att föraren aldrig behöver ta bort varken händerna eller blicken från ratten och vägen.
  • Magnetiska växlingspedaler - Designade med ett magnetiskt system som använder kontaktlösa halleffekt-sensorer och ytterligare taktila magneter, vilket resulterar i en realistisk, mekanisk känsla för att på ett så exakt sätt som möjligt kunna simulera en professionell racerbil.
  • Dubbla kopplingspedaler - Analoga pedaler ger den perfekta taktila responsen för en mängd olika racingfunktioner. När de är konfigurerade som en dubbelkopplingsuppställning möjliggörs den perfekta starten från startrutan. Alternativa konfigurationer inkluderar en handbroms och två extra axlar, så förare kan programmera pedalerna som gas och broms, vilket ger en mer analog kontroll.
  • Anpassningsbar inställningsskärm - Oavsett om förare behöver olika inställningar för olika racingspel, eller för olika bilar inom samma kategori, kan de enkelt justera viktiga inställningar, upp till fem olika racingprofiler ombord i farten.
  • Snabbmontering - Omdesignade klämmor gör att förare som sitter vid bord enkelt kan montera om och ta bort sin ratt samtidigt som de behåller standardbulthål för dem som monterar direkt på en racingstol.

PRO Racing PedalsHigh_Resolution_PNG-PRO Racing Combo 3QTR Xbox
PRO Racing-pedalerna har en realistisk lastcellsbroms och kan anpassas efter olika typer av racing. Nyckelfunktioner inkluderar:

• Tryckavkänning - Pedalerna registrerar kraften som genereras, vilket möjliggör förbättrat muskelminne och den perfekta mängden bromskraft förbättrar även känslan hos föraren och ger en mer konsekvent racingprestanda.
  • Anpassningsbara pedaler - Lättåtkomliga pedaler gör det snabbt för föraren att justera känslan av alla tre pedalerna. Kopplings- och gaspedalerna kan justeras fastare eller mjukare med hjälp av en uppsättning utbytbara fjädrar och bromspedalen via ett urval av elastomerer. Både gas- och kopplingspedalen använder också kontaktlösa halleffekt-sensorer, vilket säkerställer deras livslängd.
  • Modulär design - Varje pedal kan flyttas horisontellt för att skapa det perfekta avståndet för varje förare, och avtagbara moduler gör det enkelt att anpassa.

Logitech G PRO Racing Wheel finns i två versioner, en som är kompatibel med PC, PlayStation®5 och PlayStation®4-konsoler, och en som är kompatibel med PC, Xbox Series X|S® och Xbox One®.

Logitech G PRO Racing Pedaler är kompatibla med datorer med Windows® 10/11 via en USB-port, och om de är anslutna till PRO Racing Wheel: Xbox Series X|S®, Xbox One®, PlayStation®5 eller PlayStation®4-konsoler.

Logitech G PRO Racing Wheel och PRO Racing Pedals presenterades idag på Logitechs första logi Play-evenemang, som hyllar gaming- och streamingkulturen. Läs gärna mer här

Pris och tillgänglighet

Logitech G PRO Racing Wheel och PRO Racing Pedals förväntas finnas tillgängliga på logitechg.com i september 2022. Rekommenderat försäljningspris är 11990 SEK för PRO Racing Wheel och 4190 SEK för PRO Racing Pedals. För mer information, besök vår hemsida, vår blogg eller kontakta oss @LogitechG.

Standardtext

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och styrspakar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer om Logitech G på logitechg.com, företagets blogg eller @LogitechG.

Logitech och andra Logitech-märken är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Logitech Europe S.A och/eller dess dotterbolag i USA och andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare. För mer information om Logitech och dess produkter, besök företagets webbplats på logitech.com.