Logitech G lanserar sin lättaste gamingmus någonsin – presenterar PRO X SUPERLIGHT

Logitech G PRO X SUPERLIGHT är designad med och för e-sportproffs. Den nya musen väger under 63 gram och kommer med nästa generations trådlösa teknik och HERO 25K-sensor.

High_Resolution_PNG-PRO X SUPERLIGHT Wireless Gaming Mouse FOB White

Logitech G presenterar idag sin allra lättaste gamingmus hittills, ​Logitech G PRO X SUPERLIGHT​. Med musens trådlösa ​LIGHTSPEED-teknik​, ​HERO 25K-sensor​ samt förfinade mekaniska design väntas den snabbt bli den nya standardreferensen för professionella e-sportproffs världen över.

– Bra precision är ett måste, särskilt när man spelar CS: GO. Med Logitech G PRO X SUPERLIGHT kan jag hålla mitt spel på topp – utan begränsningar, kompromisser och viktigast av allt, missar! säger Oleksandr Kostyliev, bättre känd som ​s1mple,​professionell Counter-Strike: Global Offensive-spelare för Natus Vincere (NAVI).

Nya PRO X SUPERLIGHT tillhör ​Logitech G PRO-serien​, en produktserie känd för att erbjuda hög kvalité och prestanda bland världens ledande e-sportproffs. Den nya musen har fälttestats och hade en nyckelroll när ​ASTRALIS​ vann säsong 12 i ESL PRO League-finalen samt när ​G2 Esports​ vann League of Legends European Championship 2020.

– Jag letar alltid efter det perfekta komplementet för att förbättra min kapacitet. Den senaste PRO X-musen är lätt och exakt, vilket gör att jag kan fokusera fullt ut på spelet och utmaningen som ligger framför mig. Det finns inget som kan stoppa mig! säger Benita Novshadian, även känd som ​bENITA​, professionell Valorant-spelare för CLG.

Fokus på design i kombination med hög precision
PRO X SUPERLIGHT blir Logitech Gs lättaste och snabbaste PRO Wireless-mus hittills. Den är omsorgsfullt designad och konstruerad för att ha en så lätt vikt som möjligt, samtidigt som den erbjuder en hög prestanda. Detta har resulterat i att PRO X SUPERLIGHT väger mindre än 63 gram, vilket gör den närmare 25 procent lättare än standardmodellen PRO Wireless.

Dessutom är PRO X SUPERLIGHT utrustad med en mer responsiv trådlös 2,4 GHz LIGHTSPEED​ lösning som möjliggör för långlivade spelsessioner och upp till 70 timmars batteritid. Dess stora PTFE-fötter ger även en upplevelse med låg friktion, oöverträffad precision, hastighet och manövrerbarhet.

Musen kommer även med ​Logitech Gs HERO 25K-sensor​ med upp till 25 600 DPI, branschens första sensor som kan avläsa rörelser på submikron-nivå* - utan att kompromissa kring precisionen. HERO 25K-sensorn har även ett smart strömförsörjningssystem som kontinuerligt justerar bildhastighet baserat på musens rörelse för att minimera strömförbrukningen. Även vid hög DPI är HERO 10 gånger mer energieffektiv än tidigare Logitech G-sensorer.

– Med PRO X SUPERLIGHT tänjer vi på gränserna för vad som är möjligt när man kombinerar innovativa tekniker som LIGHTSPEED och HERO 25K-sensorteknik med superlätt design. Testad och godkänd av proffs runt om i världen – nya PRO X SUPERLIGHT är framtagen för spelare som strävar efter topprestanda, säger Chris Pate, portfolio manager för Logitech G PRO-serien.

Pris och tillgänglighet
Logitech G PRO X SUPERLIGHT​ finns tillgänglig från och med november 2020 på Logitech Gs hemsida​. Rekommenderat pris från 1599 SEK. Musen kommer i färgerna svart, vitt, magenta/rosa och i rött.

*ungefär 1/50 av tjockleken på ett människohår.

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och flygpinnar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Hitta Logitech G på logitechG.com, företagets blogg eller @LogitechG.