Logitech G och Playseat lanserar Playseat Challenge X- LOGITECH G EDITION

En ihopfällbar Playseat för simracingentusiaster

Idag lanserar Logitech G, ett varumärke från Logitech och en ledande innovatör inom gamingteknik och tillbehör, och Playseat den senaste sim-racingstolen – Playseat Challenge X - Logitech G Edition, designad för Logitech G:s rattar och pedaler. Den nya racingstolen består av en lätt, hopfällbar ram av kolstål och har en fullt justerbar sits utrustad med Playseats Actifit material som andas. För simracers innebär det en racingstol som erbjuder komfort, mångsidighet, hållbarhet och den prestanda som krävs när de är med i ett race.

– Vi har samarbetat för att göra Challenge X mer funktionell och bekväm och för att kunna erbjuda simracingförare en bättre racingupplevelse än traditionella desktopgamingstolar. Under designprocessen har våra team fokuserat på tre nyckelområden för en sim-racingstol och vi är väldigt nöjda med resultatet, säger Jim Hoey, chef för simulation marketing på Logitech G.

Playseat Challenge X - Logitech G Edition har tre förbättrade uppgraderingar, inklusive X-Adapt sätesjusteringar, ActiFit material som andas samt en monterad pedalplatta med lutningsposition. Den nya Playseat Challenge X - Logitech G Edition har även:

• En perfekt balans mellan komfort och stabilitet med de sex sittpositionerna i X-Adapt. Finjustera positionerna för pedaler och hjul för att återskapa känslan av att vara i en bil.
  • Andningsbart ActiFit-material med kroppsanpassade design och justerbar styvhet som ger stöd och termisk hantering, vilket innebär att förare kan köra bekvämt och svalt. Den överför också force feedback och TrueForce perfekt.
  • En vikt på endast 11,6 kg vilket gör att  sätet snabbt kan fällas ihop och förvaras - den idealiska följeslagaren för förare som vill ha hela racingupplevelsen utan att behöva ett stort utrymme.
  • Bekvämt instegssystem för cockpiten låter förare smidigt sätta sig i förarsätet.
  • Utrustad med växelfäste, så att förare kan uppgradera sin racingupplevelse med Logitech G Driving Force Shifter.

Pris och tillgänglighet

The PlaySeat Challenge X - Logitech G Edition kommer att finnas tillgänglig på Logitechg.com. Rekommenderat försäljningspris är 3 499 SEK. För mer information, besök vår hemsida, vår blogg eller kontakta oss på @LogitechG.

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke från Logitech, är en global ledare som är dedikerad till att tillgodose behoven hos spelare och kreatörer med prisbelönt hårdvara, mjukvara och lösningar. Logitech G:s produkter inkluderar tangentbord, möss, headset, musmattor, simuleringsprodukter, webbkameror, lampor och mikrofoner och mer. Allt möjligt tack vare innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel- och kreatörsgemenskaper.

Logitech och andra Logitech-märken är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Logitech Europe S.A och/eller dess dotterbolag i USA och andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare. För mer information om Logitech och dess produkter, besök företagets webbplats på logitech.com,  företagets blogg eller @LogitechG.

Om Playseat
Playseat® is the global leading gaming gear company for racing and flying simulation cockpits and game seats. All products are fully patented, designed with vision and state-of-the-art development and of the highest grade of engineering, combining all-around versatility for everyday use with the highest level of quality. Find Playseat® at playseat.com or @playseat.

Find Playseat® at playseat.com or @playseat.