Oktober

LOGITECH G OCH RIOT GAMES PRESENTERAR NYA SPELPRODUKTER INSPIRERADE AV LEAGUE OF LEGENDS

League of Legends Collection från Logitech G inkluderar produkterna PRO X Gaming Headset, PRO Wireless Gaming Mouse, PRO Mechanical Gaming Keyboard och G840 XL Gaming Mouse Pad i ny tappning

Logitech G presenterar nu i samarbete med Riot Games, skapare av League of Legends, en uppsättning spelprodukter designade i sann League of Legends anda. Den nya produktserien erbjuder användare samma höga prestanda som vanligtvis kännetecknar Logitech Gs produkter, och inkluderar headsetet Logitech G PRO X, den trådlösa spelmusen Logitech G PRO Wireless, tangentbordet Logitech G PRO Mechanical samt musmattan Logitech G840 XL.

- När man älskar ett spel som League of Legends, blir det extra roligt att fördjupa sig ännu mer i den världen. Den nya produktserien, som vi tagit fram tillsammans med League of Legends-teamet, har tagits fram med ambitionen att kombinera våra PRO-produkter med League of Legends ikoniska Hextech-mönster. Headsetet, tangentbordet, musen och musmattan är klädda i klassiska League-färger, vilket skapar en unik uppsättning produkter, säger Peter Kingsley, CMO för Logitech G.

I League of Legends är Hextech den magiska tekniken som ger kraft åt regionerna Piltover och Zaun. Som det officiella formspråket för League of Legends, ger Hextech inte bara stöd, utan guidar även spelarna.

Vi är glada över att fortsätta vårt partnerskap med Logitech G, de har varit fantastiska samarbetspartners när det kommer till att förbättra spelupplevelsen och väcka League of Legends till liv. Den nya pro-level kollektionen förhöjer spelupplevelsen genom att kombinera League of Legends Hextech-teknologi med snygga prestandadrivna produkter, säger Ashely Maidy, Head of Consumer Products, Riot Games.

Den nya utformningen av headsetet PRO X skapades för att inspirera League-fans, samt för att höja nivån för mer professionella spelare. Headsetet är framtaget med hjälp av beprövad PRO X-teknik och utvecklat med och för e-sportproffs - det kombinerar enastående komfort och hög hållbarhet, med Blue VO!CE -teknik och 7.1 surroundljud.

Tangentbordet PRO Mechanical i League of Legends-tappning har en tenkeyless-design som bidrar till att spelare får mer utrymme. De tåliga tangenterna, med GX Brown Tactile Switches, ger en märkbar feedback utan att bli distraherande för spelaren. Tangentbordet erbjuder även programmerbart LIGHTSYNC RGB samt är utrustat med ett inbyggt minne, så att spelare kan anpassa och lagra olika belysningsmönster för specifika tillfällen eller turneringar.

Logitech G har även valt att inkludera musen PRO Wireless i uppsättningen av designade produkter. Musen är smidig och lätt, samt utrustad med LIGHTSPEED Wireless och en HERO 25K-sensor för ökad precision och hållbarhet. Med 4-8 anpassningsbara knappar, inklusive fyra avtagbara sidoknappar, levererar musen därför en användarvänlig upplevelse.

Musmattan G840 XL knyter ihop kollektionen. Dess generösa format, 900-mm x 400-mm, bidrar till ökad stabilitet och hjälper till att eliminera störningar.

Prissättning och tillgänglighet
Från och med den 12 oktober finns samtliga produkter i kollektionen tillgängliga på LogitechG.com. PRO X Gaming Headset i League of Legends Edition, tangentbordet PRO Mechanical Gaming Keyboard i League of Legends Edition och musen PRO Wireless Mouse i League of Legends Edition kommer samtliga till ett rekommenderat pris på 1399 SEK. Musmattan G840 XL i League of Legends Edition kommer till ett rekommenderat pris på 549 SEK. För mer information, vänligen besök Logitech Gs hemsida.

Standardtext

Om Riot Games
Riot Games grundades 2006, i syfte att utveckla, publicera och stödja de mest spelarfokuserade spelen i världen. År 2009 släppte Riot sin debuttitel, League of Legends, som tog världen med storm. Spelet har därefter fortsatt att vara det mest spelade PC-spelet i världen, och har varit en viktig del i den explosiva tillväxten inom esport. I takt med att spelet går in i sitt andra årtionde fortsätter den ständiga utvecklingen mot att leverera nya upplevelser till sina spelare - med VALORANT, Legends of Runeterra, League of Legends: Wild Rift, Teamfight Tactics och flera work-in-progress-titlar, samtidigt som Runeterra-världen utvidgas ytterligare genom flera multimediaprojekt inom bland annat musik och med serietidningar. Riot grundades av Brandon Beck och Marc Merrill och leds idag av VDn Nicolo Laurent. Riot Games har sitt huvudkontor i Los Angeles, Kalifornien.

För mer information om Riot Games, vänligen besök: riotgames.com

Om Logitech G
Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och styrspakar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Hitta Logitech G på logitechg.com, företagets blogg eller @LogitechG.