LOGITECH G PRESENTERAR NYA ASTRO A10 WIRED GAMING HEADSET FÖR PLAYSTATION OCH XBOX

Bli ett med dina favoritspel med detta lätta, hållbara och bekväma headset

Logitech G presenterar nya ASTRO A10 Gen 2 Wired Gaming Headset. Baserat på det ursprungliga A10-headsetet, erbjuder nya ASTRO A10 Gen 2 både oöverträffad komfort och ljudkvalitet, samt mångsidig design för den moderna gamern. Utvecklad från grunden med syftet att förbättra spelupplevelsen, kommer detta nya trådbundna headset i fem olika färgalternativ för 599 SEK.

“När vi tog fram nya A10 utgick vi ifrån idén att bygga en produkt utifrån den nya generationens behov och önskemål. Vi har gjort flera förbättringar i prestanda och funktioner samtidigt som vi fokuserat på bygga ett lätt, bekvämt och flexibelt headset för dagens många olika spelsituationer. Headsetet finns i ett flertal spännande färger för att kunna reflektera spelarens personlighet och stil”, säger Peter Kingsley, CMO på Logitech G.

A10 Gen 2 levererar ett balanserat, HiFi-ljud med specialanpassade 32mm ASTRO Audio-drivrutiner, för en detaljrik och uppslukande upplevelse. Den integrerade mikrofonen kan fällas upp för att stängas av och ner för kristallklar kommunikation via en 6.0mm enkelriktad mikrofon. Med en vikt på bara 246 gram är A10 Gen 2 lätt och bekväm att ha på sig under långa spelsessioner. Headsetet är designat och optimerat för extra bekvämlighet för personer med mindre huvuden, men passar även många andra huvudstorlekar. Det vadderade pannbandet och öronkuddarna av memory foam ger tillsammans med en lätt konstruktion en fjäderliknande komfort.

A10 Gen 2 är framtaget med hjälp av återvunnet material med ett minimum av 35 procent återvunnen plast per produkt. Utöver detta är även förpackningen framtagen i papper från FSC®-certifierad skog. Detta innebär att användare som väljer A10 Gen 2 som sina spelhörlurar även stödjer ansvarsfull skötsel av världens skogar.

Den nya A10 Gen 2 kommer i fem olika färgalternativ; svart, vit, mint, grå och lila, så att spelare har fler möjligheter att förmedla sin personliga gamingstil och personlighet. Logitech G har även inkluderat punkt-indikatorer på vardera sida av headsetet för att göra det lättare för personer med synnedsättningar att kunna urskilja vilken sida som är vilken. Vidare har headsetet ett tåligt pannband för en pålitlig och robust prestanda samt ergonomisk over-ear-konstruktion, för ett smärtfritt spelande hela natten.

Prissättning och tillgänglighet
ASTRO Gaming A10 Gen 2 Wired Gaming Headset finns tillgängligt från 1 mars 2022, till ett rekommenderat pris på 599 SEK. Mer information om ASTRO A10 Gen 2 Wired Headset, samt Logitech Gs hållbarhetsarbete, återfinns på ASTROs hemsida.

Standardtext

OM LOGITECH G
Logitech strävar efter att hjälpa människor utöva sin passion, genom produkter och lösningar som möjliggör för användare att skapa och åstadkomma mer. Logitechs designfilosofi tar avstamp i ambitionen att skapa produkter som för samman människor, genom musik, spel, video och datoranvändning. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs. Företaget grundades 1981 med huvudkontor i Lausanne, Schweiz. Logitech International är ett schweiziskt publikt företag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och Nasdaq Global Select Market (LOGI).