Logitech G presenterar nya G915 TKL Tenkeyless Mechanical Gaming Keyboard

Med G915 TKL kombinerar Logitech G sofistikerad design med slående teknisk innovation i ett kompakt och icke-numeriskt tangentbord

High_Resolution_PNG-G915TKL BLK Fob

Logitech G, ledande innovatör inom gamingutrustning, tillkännager idag Logitech G915 TKL Tenkeyless LIGHTSPEED Wireless RGB Mechanical Gaming Keyboard, utformat med samma teknik och hantverk som ligger till grund för föregångaren G915, men med en mer kompakt icke-numerisk design.

G915 TKL har utmärkt prestanda med trådlös LIGHTSPEED-teknologi, LIGHTSYNC RGB, upp till 40 timmars batteritid och mekaniska gaming switches med låg profil för en ultratunn design.

Den nya designen gör att Logitech G915 TKL passar mindre gaming-ytor och kan enkelt tas med på LAN eller hem till en vän. Tangentbordets baksida är även utrustat med ett utrymme som möjliggör för lagring av en trådlös dongel. Utan det numeriska tangentbordet skapas extra utrymme för att föra musen närmare tangentbordet, ha händerna närmare varandra och kroppen mer centrerad för bättre komfort – en viktig aspekt för många spelare.

– Sedan lanseringen av föregångaren Logitech G915 har vårt community efterfrågat samma teknik i en mer kompakt design. G915 TKL kombinerar LIGHTSPEED Wireless-teknik, RGB-belysning och fantastisk batteritid i en elegant, ultratunn design som skapar en ny standard för tangentbord för gaming, säger Ujesh Desai, vice president och general manager för Logitech Gaming.

Tangentbordet, som ingår i premiumklassen, är utrustat med Logitech G:s prisbelönta LIGHTSPEED Wireless-teknik för blixtsnabb, pro-grade report rate på 1 ms och med belysningen avstängd möjliggör tangentbordet upp till 135 dagars trådlöst spelande*. För första gången någonsin har Logitech G inkluderat LIGHTSYNC RGB i ett av sina Lightspeed tangentbord. LIGHTSYNC låter dig anpassa ljussättningen med hjälp av cirka 16,8 miljoner färger genom Logitech G HUB Advanced Gaming Software vilket ger en så uppslukande spelupplevelse som möjligt. Med tangentbordets RGB-colorwave aktiverad kan användaren spela i 40 timmar utan uppehåll – på enbart en laddning.

G915 TKL är utrustad med low-profile GL med mekaniska tangenter hälften så stora som standarden vilket ger 25 procent snabbare aktivering (jämfört med 2.0mm aktivering i standard tangenter). Low-profile GL ger även en mer användarvänlig skrivupplevelse.

Användaren kan välja mellan GL Linear, GL Tactile eller GL Clicky switches för att matcha spelarens personliga preferenser. GL Linear skapar en smidig och lätt känsla över knapparna, medan GL Tactile versionen genererar ett större motstånd för spelare som föredrar direkt feedback. GL Clicky utlovar en ljudupplevelse genom klicken, med taktil feedback så att du kan irritera rumskamrater eller stolt visa upp din gamer cred!

All innovation och teknik i G915 TKL har kokats ihop genom erfaret hantverk till ett av branschens tunnaste mekaniska tangentbord och Logitech G:s mest avancerade mekaniska tangentbord hittills.

Prissättning och tillgänglighet
Logitech G915 TKL Tenkeyless LIGHTSPEED Wireless RGB Mechanical Gaming Keyboard förväntas finnas tillgänligt LogitechG.com och hos globala återförsäljare under juni 2020 till ett rekommenderat pris på 2499 SEK. För mer information, besök vår hemsida, blogg eller kom i kontakt med oss genom @LogitechG.

* beräknat för åtta timmars spel per dag

Standardtext

Om Logitech G
Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och flygpinnar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Hitta Logitech G på logitechG.com, företagets blogg eller @LogitechG.