Logitech G teamar upp med McLaren för tävling inom eracing - tillkännager Logitech McLaren G Challenge 2020

Med Logitech McLaren G Challenge vill aktörerna samla spel- och racingfans från hela världen för att göra upp i Project CARS 2

Med tidigare framgångar som eracingtävlingen Logitech G Challenge i ryggen tillkännager idag Logitech G, ledande innovatör inom gamingutrustning, tillsammans racing- och teknikmärket McLaren Logitech McLaren G Challenge 2020.

– Under de senaste månaderna har vi upplevt ett explosionsartat intresse för eracing, och gränsen mellan virtuell och riktig racing suddas ut. Därför vill vi utmana ännu fler spel- och racingfans genom Logitech McLaren G Challenge 2020. Säsongen har förlängts för att inkludera ännu fler adrenalinpumpande tävlingar där förarna kommer att tävla om ännu större priser än tidigare, säger Jim Hoey, chef för G Challenge på Logitech G.

Insatserna har höjts för årets G Challenge, som går av stapeln för tredje året i rad. Årets vinnare kommer nämligen att erhålla en betald resa för fyra dagar till London, väl där väntar en upplevelse bakom kulisserna på McLaren, som inkluderar en guidad tur runt McLaren Technology Centre. Vinnaren kommer även få coaching från den internationellt berömda racerföraren Lando Norris, samt få uppleva hur det känns att åka en McLaren-superbil och ta del av en VIP-upplevelse på F1® British Grand Prix 2021.

– Logitech McLaren G Challenge 2020 är ett otroligt spännande steg i vårt framgångsrika partnerskap med Logitech G, säger Mark Waller, verkställande direktör för försäljning och marknadsföring på McLaren Racing. G Challenge kommer att fortsätta fungera som en katalysator för McLaren och Logitech G att få kontakt med fans, samt gör det möjligt för fler spelare från hela världen att dela sin passion för racing, fortsätter Waller.

Logitech McLaren G Challenge är uppdelad över fyra divisioner - Nordamerika, Latinamerika, Europa och Asien/Stillahavsområdet - som samtliga kommer att stå värd för online-kval och/eller wildcardtävlingar under sommaren 2020. Vinnarna av dessa evenemang fortsätter att tävla i respektive divisions regionala finaler. De tre bästa förarna från varje division får sedan chansen att tävla i den globala finalen.

Tävlingens online-kval, wildcardtävlingar och regionala finaler kommer samtliga att spelas på Project CARS 2. De regionala finalisterna kommer inte bara att knipa en plats till den stora finalen, utan får även resan dit betald för både sig själv och en vän.

– För tredje året i rad är vi med och gör G Challenge med Logitech, och vi ser fram emot att få sätta igång. Tidigare år har vi haft episka tävlingar, vilket har hjälpt oss att upptäcka några av de främsta nya talangerna inom eracing communityn. Under 2020 kommer vi få se nya ansikten ställas mot etablerade namn, och med ett så pass fantastiskt pris på spel kommer förarna med största sannolikhet göra sitt allra yttersta för att vinna, säger Joe Barron, marknads- och esportschef på Slightly Mad Studios.

Har du vad som krävs? Anmälan till onlinekvalen är nu öppen, där du kan registrera dig. För mer information kan du besöka vår blogg eller följa Logitech G på Instagram eller Twitter.

Standardtext

Om Logitech G
Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och flygpinnar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Hitta Logitech G på logitechG.com, företagets blogg eller @LogitechG.

Om McLaren Racing
McLarenRacing grundades 1963 av den Nya Zeeländska racingföraren Bruce McLaren. Laget startade sitt första Formel 1-lopp 1966, sedan dess har McLaren vunnit 20 Formel 1-världsmästerskap, mer än 180 Formel 1-grandsprix, Le Mans 24 timmar vid det första försöket och Indianapolis 500 tre gånger. McLaren Racing tävlar i FIAs formel 1-världsmästerskap 2020 med Carlos Sainz och Lando Norris, samt IndyCar-serien i USA med Oliver Askew och Pato O'Ward. Fernando Alonso kommer att tävla för laget under Indy 500 i nr 66 Ruoff Mortgage Arrow McLaren SP Chevrolet.

Om Slightly Mad Studios:
Slightly Mad Studios är teamet bakom den kritikerrosade GTR®-serien Need For Speed® Shift ™ och Shift 2 Unleashed®. Slightly Mad Studios har över 10 års erfarenhet inom racingspel, och Project CARS representerar kulmen på denna erfarenhet och arv. Håll dig uppdaterad kring Slightly Mad Studios genom att besöka deras webbplats: https://www.slightlymadstudios.com

Eller via sociala medier:
Twitter: https://twitter.com/slightlymadteam
Facebook: https://www.facebook.com/slightlymadstudios
Slightly Mad Studios is a Codemasters® company.