Oktober

Logitech lanserar en allt-i-ett-docka som håller skrivbordet prydligt och gör det enkelt att ansluta till möten

Logi Dock ger dramatiskt bättre förutsättningar för alla som arbetar hemifrån

Idag lanserar Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ:LOGI) Logi Dock, en allt-i-ett-dockningsstation med blixtsnabba möteskontroller och en inbyggd högtalartelefon (som inväntar certifiering av Google, Microsoft Teams och Zoom). Logi Dock är ett smidigt redskap för att optimera skrivbordsytan och skapa en mer produktiv arbetsplats nu när många företag går över till permanenta hybridlösningar där vissa arbetar på kontor medan andra arbetar hemifrån.

"Sedan pandemin började har vi lagt otroligt mycket tid på att ta reda på vad våra användare behöver och vad som är besvärligt nu när mycket arbete bedrivs hemifrån. Resultatet är Logi Dock", berättar Scott Wharton, koncernchef och direktör på Logitech Video Collaboration. "Det är en innovativ, enkel och modern dockningsstation som dessutom integrerar praktiska mötesfunktioner och bättre mikrofonkontroll. Dessutom gör den kabelhärvorna vi alla vant oss vid till ett minne blott."

Många upplever att ett rörigt skrivbord hämmar produktiviteten, därför är Logi Dock framtagen som central anslutningspunkt för datorutrustning. Logi Dock har stöd för upp till fem USB-tillbehör och upp till två skärmar - dessutom kan den ladda bärbara datorer upp till 100 W. Den ansluts med en enda kabel till datorn och ger ett bättre organiserat skrivbord, utan en massa överflödiga kablar, donglar och laddare som ligger huller om buller.

Logi Dock fungerar ihop med Logi Tune, en intuitiv app som hjälper till att styra och anpassa upplevelsen med Logitechs personliga samarbetstillbehör. Tack vare Logi Tunes integrerade kalender kan Logi Dock ge smarta ljussignaler när möten är på väg att börja, och den har praktiska knappar för att ansluta, stänga av mikrofonen/kameran2 och avsluta samtal, vilket ger en mycket smidig mötesupplevelse.

Bra ljud är a och o för produktiva samarbeten, därför har vi byggt Logi Dock med företagsanvändning i åtanke. Det finns en brusreducerande högtalartelefon för möten, och vid mer privata samtal kan den automatiskt koppla över ljudet till ett Zone Wireless-headset eller Zone True Wireless-öronsnäckor. Efter möten kan användaren byta över till musik från Logi Docks kraftfulla och finkalibrerade högtalare.

Logi Dock finns i två färger: Graphite och White (Graphite endast för Microsoft Teams). Den lättinstallerade dockningsstationen kommer att certifieras för de ledande videokonferensplattformarna, med enkla möteskontroller och pålitligt ljud som passar alla kontorsmiljöer. I dagens och morgondagens fjärranslutna arbetslandskap förvandlar Logi Dock datorer, privata kontor och arbetsrum till den perfekta arbetsplatsen för bättre och mer produktiva arbetsdagar.

Pris och tillgänglighet

Logi Dock släpps globalt vintern 2021 till cirkapriset 399 USD.

Logi Tunes kalenderfunktion släpps idag. Besök vår webbplats för mer information om Logitechs senaste lösningar.

Logitechs designfilosofi tar avstamp i ambitionen att produkterna ska ha en naturlig plats i människors vardagsliv, och kopplar samman de digitala upplevelserna som är vitala för konsumenten. För mer än 35 år sedan började Logitech sammanföra människor med hjälp av datorer, och numera har företaget utvecklats och utökats till flera varumärken som designar produkter som för samman användarna genom musik, spel, video och datoranvändning.

Sedan Logitechs tidiga dagar har vi genomgående utökat både vår expertkunskap inom produktdesign samt vår globala närvaro. Vi ställer oss kontinuerligt frågan, i samband med framtagningen av varje ny produkt, hur våra kunder interagerar med hjälp av den digitala världen. Design är kärnan bakom samtliga av våra produkter, hos varje utvecklingsteam och utvecklingsområde, med vetskapen att varje användarupplevelse är unik och meningsfull.

Med produkter som säljs i nästan alla världens länder, har Logitech utvecklats till ett företag med flera varumärken som designar produkter som för samman människor genom musik, spel, video och datorer. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs.